Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ ONLINE PAŹDZIERNIKOWE WYDANIE Budujemy Dom ZAMÓW Z PRZESYŁKĄ GRATIS >>

Mazda Design 2017/37 - Piękno przyszłości

Data publikacji: 2017-08-08

Współczesne piękno zawiera w sobie zalążki piękna jutra i pokazuje zarys przyszłości. Rozpoczęła się kolejna, ósma edycja konkursu dla projektantów: Mazda Design 2017/37, tym razem pod hasłem „Piękno przyszłości”. Tematem konkursowych zadań są przedmioty codziennego użytku, wnętrze samochodu oraz znaki graficzne ze świata, który dopiero nadejdzie. Konkurs Mazda Design staje się bardziej wymagający, innowacyjny i wizjonerski.

Mazda Design 2017/37 – Piękno przyszłości to nowa odsłona dobrze znanego konkursu projektowego, który od siedmiu lat nagradza najlepsze, nowoczesne projekty z dziedziny designu. Konkurs zyskał nową strukturę, nowe zasady, a także identyfikację graficzną i logo, stworzone przez znanego grafika Oskara Podolskiego. Dotychczasowe realizacje charakteryzowały się funkcjonalnością, oryginalnymi rozwiązaniami estetycznymi oraz pozostawały w zgodzie z zasadami dobrego wzornictwa oraz wartościami wyznawanymi przez Mazdę. Tegoroczny konkurs stanowi kontynuację tego podejścia, ale skierowany jest wyłącznie do studentów i absolwentów szkół oraz kierunków artystycznych, projektowych i technicznych, a aby podkreślić jego przełomowość, stawia przed uczestnikami zupełnie nowe cele – odnoszące się do świata przyszłości z 2037 roku.

W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie oryginalnej, nowatorskiej pracy w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. Projekty muszą spełniać wysokie wymagania estetyczne, przełamywać obecne konwencje i być spójne z filozofią projektowania Mazdy – KODO: Dusza Ruchu. Ale to nie wszystko – poza dobrym designem, organizatorzy ósmej edycji konkursu oczekują także spojrzenia w przyszłość – w pełnym tego słowa znaczeniu.

„Funkcjonalność to reguła, która prawdopodobnie będzie rządzić estetyką przyszłości i światem designu w 2037 roku. – mówi o tematyce konkursu główny projektant Mazdy w Europie i przewodniczący jury Kevin Rice – Rozumiem ją jako idealną jedność i harmonię pomiędzy człowiekiem a przedmiotami z jego otoczenia – tak jak w filozofii Jinba Ittai, która przyświeca nam przy projektowaniu samochodów Mazda. Naszym zadaniem na przyszłość – designerów – powinno być projektowanie sposobów na osiągnięcie harmonii ze światem. Czyli tworzenie takich rzeczy osobistych, prywatnych przestrzeni, a nawet własnych znaków, które będą tę harmonię kreować i podtrzymywać.”

Kategorie konkursowe

Kategoria: Człowiek

Jedną z nowości konkursu Mazda Design 2017/37 jest konieczność głębszego namysłu nad interakcją pomiędzy człowiekiem a rzeczami codziennego użytku, które w coraz większym stopniu definiują jakość naszego życia i poczucie piękna. Dlatego jednym z zadań postawionych przed uczestnikami tej edycji jest zaprojektowanie rzeczy osobistej (istniejącej współcześnie lub takiej, która dopiero zostanie wymyślona) – akcesoriów, elementów garderoby, biżuterii, urządzeń i drobnych sprzętów, które w 2037 będą bezpośrednio towarzyszyć nam w całodziennej aktywności. Zaprojektowane przedmioty mają wnosić nową jakość do codziennego życia i na nowo określać stosunek pomiędzy człowiekiem a światem zewnętrznym.

Kategoria: Przestrzeń

Ta kategoria zwraca uwagę na nasze otoczenie w skali mikro, czyli przestrzeń osobistą, którą każdy postrzega inaczej, wedle własnych potrzeb. Bardzo prawdopodobne, że w 2037 roku właśnie we wnętrzu samochodu będzie się toczyć duża część naszego życia. Zadanie, które stoi przed uczestnikiem w tej kategorii to stworzenie koncepcji wnętrza Mazdy przyszłości. Funkcje tego wnętrza, jego kształt, wyposażenie, forma zależą od tego jak projektant wyobraża sobie potrzeby, wygodę i poczucie piękna człowieka w 2037 roku.

Kategoria: Znak

„Znak” jest trzecią, zupełnie nową kategorią konkursową skierowaną przede wszystkim do młodych grafików. Żyjemy w świecie znaków, których funkcja i znaczenie stale wzrasta. Także za pomocą znaków kontaktujemy się z maszynami. Dlatego zadaniem uczestnika jest zaprojektowanie nowego, skończonego systemu znaków graficznych, za pomocą których np. poprzez smartfon, tablet czy ekran na desce rozdzielczej będziemy kontaktować się w 2037 roku ze swoim samochodem. Znaki mają być nie tylko funkcjonalne, ale i estetyczne tak aby mogły opanować wyobraźnię i stać się naturalnym medium kontaktu ze swoim środkiem transportu. Ważne też, aby odpowiadały wybranym tendencjom w dziedzinie rozwoju mobilności i technik komunikowania się.

Nadesłane zgłoszenia oceni jury, w składzie którego znaleźli się specjaliści patrzący na design z różnych punktów widzenia, tacy jak: Kevin Rice – dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy, analityk trendów w dziedzinie designu i innowacji – Zuzanna Skalska, prof. Jerzy Porębski wykładowca na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek - Maja Ganszyniec, Paweł Miszewski – projektant łączący świat obrazów i dźwięków, bloger Michał Mazur (TrendNomad.com) oraz dziennikarze specjalizujący się w dziedzinie designu i mody – Anna Grużewska i Filip Niedenthal.

W każdej z trzech kategorii organizatorzy Mazda Design 2017/37 przewidują odrębną nagrodę w wysokości 10.000,- PLN dla najlepszej pracy. Jeden z trzech zwycięskich projektów otrzyma także na wniosek jury tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5.000,- PLN.

Prace można zgłaszać do 10 września 2017 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku 2017 roku.

Jak będą wyglądać przedmioty codziennego użytku w 2037 roku – akcesoria, ubrania, biżuteria, sprzęty i jakie będą pełnić funkcję? Czym będzie charakteryzować się wnętrze samochodu przyszłości? Jakie znaki posłużą nam do komunikacji z samochodami za 20 lat? Odpowiedź na te pytania dostaniemy już w październiku 2017 roku podczas finału nowej odsłony konkursu Mazda Design 2017/37 – Piękno Przyszłości.

Zobacz też:

Pozostałe wiadomości
Prestige - listwy przypodłogowe z klasą
Prestige - listwy przypodłogowe z klasą
Listwy przypodłogowe to kropka nad "i" wykończenia każdego mieszkania. Stanowią praktyczny, a jednocześnie dekoracyjny element wnętrza. Tak jak kolekcja Prestige od Invado, która doskonale wpisuje się w aktualne trendy, oferując aż sześć stylowych modeli listew.   Czytaj dalej
Stylowa kuchnia: postaw na biel, fot. Salony Agata
Stylowa kuchnia: postaw na biel
W aranżacji kuchni najbardziej charakterystycznym, wytrzymującym próbę czasu trendem jest biel. Warto przyjrzeć się temu fenomenowi na nowo i odkryć magię jasnych półek i szafek kuchennych, tak jak zrobiła to Agnieszka Hyży.   Czytaj dalej

3 numery gratis!

Subskrybuj nasz newsletter. Otrzymasz 3-miesięczną prenumeratę miesięcznika Czas na Wnętrze gratis!

newsletter

Comfort Box Rejs - szuflady stworzone z myślą o kuchni

Szuflady w kuchni to rozwiązanie idealne. Pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń dolnych szafek ... czytaj dalej

Ponadczasowy wystrój w pierwszym własnym mieszkaniu Tekst: Karolina Kowalska;Zdjęcia: Martyna Rudnicka;Stylizacja: Martyna Rudnicka;
Przepych i prostota - przepis na przytulne wnętrze Przepych i prostota - przepis na przytulne wnętrze Tekst: Urszula Deda-Bieroń;Zdjęcia: Michał Przeździk-Buczkowski;Stylizacja: Ola Buczkowska-Przeździk;
Jasne, wysokie, słoneczne - mieszkanie jak przystań spokoju Tekst: Julka Paluszkiewicz;Zdjęcia: Leo Zappert;Stylizacja: Julka Paluszkiewicz;
» Zobacz więcej
Hajduk - producent ekologicznych wkładów kominkowych i kominków

Firma Hajduk jest największym w Polsce i w Europie Wschodniej producentem wkładów grzewczych stalowo-szamotowych. Dużą część produkcji stanowi export na rynki Unii Europejskiej i do krajów spoza jej granic. Produkcja odbywa się już od ponad 25 lat, uzyskane bardzo duże doświadczenie potwierdza m.in. System Zarządzania Jakością PN EN ISO 9001:2009. czytaj dalej

Flügger farby - Konkurs dla projektantów i architektów wnętrz Design it yourself

Jesteś projektantem lub architektem wnętrz? Masz niepowtarzalny styl i nieszablonowe pomysły? Pozwól, aby Flügger Cię zainspirował! Stwórz własną wersję skandynawskiego stylu i wygraj wyjazd do stolicy designu na Stockholm Design Week! czytaj dalej

Grzejnik w odmiennych zastosowaniach - radiatory rurowe

Dla jednych liczy się styl i design, dla innych funkcjonalność i technologia. Grupa Arbonia, której częścią jest marka Kermi, połączyła wszystkie te elementy oferując rozwiązania grzewcze o najwyższej technologii i ciekawym zastosowaniu. czytaj dalej

Efektownie pod stopami

Drewno, panele, wykładzina? A może płytki ceramiczne? Która podłoga będzie najlepsza…Ta najpiękniejsza! Przy wyborze kierujmy się nie tylko wadami i zaletami konkretnego rozwiązania. ... czytaj dalej

 
Czas na wnętrze
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera CzasnaWnetrze.pl i pobierz GRATIS 3 numery "Czasu na Wnętrze" w wersji elektronicznej.
W naszym newsletterze znajdziesz:
  • najświeższe trendy w aranżacji wnętrz,
  • nowości ze świata designu i rynku,
  • praktyczne porady, jak mieszkać piękniej i wgodniej,
  • najciekawsze tematy z "Czasu na Wnętrze",
  • informacje o rabatach, promocjach i konkursach.

Czas na wnętrze

Salon Czas na Wnętrze

Najaktywniejsi współkreatorzy
naszego magazynu i portalu - creme
de la creme miłośników stylowych
wnętrz - tworzą elitarny Salon CnW.



Wydanie tabletowe