Ulubiony kiosk PRZEJRZYJ ONLINE PAŹDZIERNIKOWE WYDANIE Budujemy Dom ZAMÓW Z PRZESYŁKĄ GRATIS >>

Nazewnictwo inwestycji mieszkaniowych - z polotem czy przy ziemi?

Data publikacji: 2017-10-04

Agencja marketingu zintegrowanego Creative Answer w maju tego roku przeprowadziła badanie nazw 1300 inwestycji deweloperskich na terenie Polski. Celem było przyjrzenie się nazewnictwu, które jest ważnym narzędziem komunikacyjnym i marketingowym na rynku budownictwa mieszkaniowego. Z analizy wynika, że w większości deweloperzy decydują się na bezpieczne i sprawdzone nazwy. Najczęściej stosowanym określeniem jest „osiedle”, natomiast niewielu deweloperów wykorzystuje w nazwach swą markę.

Mieszkania należy postrzegać jako produkty. Deweloperzy tworzą je w różnych kategoriach cenowych poszukując historii, które przekonają klientów. Marketing to sztuka tworzenia percepcji, a kluczem do sukcesu w przypadku inwestycji mieszkaniowych jest między innymi nazwa. Powodem przeprowadzenia badania była chęć ustrukturyzowania tej tematyki oraz doświadczenia agencji. Firma Creative Answer na co dzień obsługuje firmy i instytucje z branży nieruchomościowej, m.in.: TRYBOŃ PPI, Sawa Development, Echo Investment, Unidevelopment czy Polski Związek Firm Deweloperskich. 

Najpopularniejsze określenia Jak się okazuje, 18% inwestycji posiada w swojej nazwie słowo „osiedle”, w 8% znajduje się słowo „park”, z kolei 5% inwestycji zawiera określenie „apartament”. Aż 81% inwestycji deweloperskich ma polskie nazwy. Jak mówi Mikołaj Soszyński, CEO Creative Answer, nazwa pełni nie tylko funkcję opisową, ale także ekspresywną, tj. wywołuje i wyraża emocje i przeżycia. – Zagraniczna nazwa zawsze ukierunkowuje nas na trochę inne tory myślenia - o zachodnim, lepszym standardzie życia. Warto jednak pamiętać, że obcobrzmiąca to również ryzyko, że nie zostanie dobrze zapamiętana – dodaje.

Dotrzymać obietnicy Analiza inwestycji i ich nazw pokazała, że deweloperom zdarza się mijać z prawdą. W najjaskrawszych przypadkach wygląd czy otoczenie budynku całkowicie zaprzeczają obietnicy zawartej w nazwie. Często nawet niewielki szczegół może wpłynąć na wizerunek, a co za tym idzie na wiarygodność dewelopera. Jak podkreśla Mikołaj Soszyński, najlepszym podejściem przy kreowaniu nazw jest zapobieganie potencjalnym zarzutom i zgodność ze stanem faktycznym.

Z deweloperem lub bez Wyniki badania pokazują również, że jedynie 2% inwestycji zawiera w nazwie markę dewelopera. Te dane mogą nieco zaskakiwać w kontekście faktu, że przy promowaniu inwestycji bez marki dewelopera konsumentom trudniej jest je zapamiętać. Nazwa inwestycji to nazwa produktu, który funkcjonuje na rynku tak długo, jak długo jest na rynku sprzedażowym. Jak wynika z badań, wiarygodność dewelopera to jeden z istotniejszych czynników przy wyborze własnego M. Mało komu jednak udaje się połączyć obydwa elementy w spójną całość.

Zobacz też:

Pozostałe wiadomości
Zumtobel i Zumtobel Group Services wprowadzają niezbędne usługi dla menedżerów obiektów
Zumtobel i Zumtobel Group Services wprowadzają niezbędne usługi dla menedżerów obiektów
System oświetlenia zapewnia nie tylko wygodę pracy. Liderom firm może przynieść także wymierne oszczędności. Jest to możliwe dzięki dwóm nowym usługom wprowadzonym przez Zumtobel Group Services.   Czytaj dalej
Kolekcja lamp Baluna
Kolekcja lamp Baluna
Kolekcja lamp Baluna jest w Polsce. Powstała w chorwackim studiu projektowym Grupa Products. Pierwsze wejrzenie? Niespotykana. Intrygująca. Baluna ma siedem funkcjonalnych odsłon. A każda z nich swoją własną indywidualną sylwetkę dopracowaną w najmniejszym detalu, choć w Balunie jest ich niewiele i to właśnie czyni z niej wyjątkowe minimalistyczne oświetlenie.   Czytaj dalej

3 numery gratis!

Subskrybuj nasz newsletter. Otrzymasz 3-miesięczną prenumeratę miesięcznika Czas na Wnętrze gratis!

newsletter

Comfort Box Rejs - szuflady stworzone z myślą o kuchni

Szuflady w kuchni to rozwiązanie idealne. Pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń dolnych szafek ... czytaj dalej

Ponadczasowy wystrój w pierwszym własnym mieszkaniu Tekst: Karolina Kowalska;Zdjęcia: Martyna Rudnicka;Stylizacja: Martyna Rudnicka;
Przepych i prostota - przepis na przytulne wnętrze Przepych i prostota - przepis na przytulne wnętrze Tekst: Urszula Deda-Bieroń;Zdjęcia: Michał Przeździk-Buczkowski;Stylizacja: Ola Buczkowska-Przeździk;
Jasne, wysokie, słoneczne - mieszkanie jak przystań spokoju Tekst: Julka Paluszkiewicz;Zdjęcia: Leo Zappert;Stylizacja: Julka Paluszkiewicz;
» Zobacz więcej
Najnowsze trendy w kuchni

We wzornictwie kuchni zauważamy odbicie ogólnego trendu na aranżowanie wnętrz w bardziej luksusowym stylu, ciemniejszej kolorystyce i powrotu do natury. Oznacza to, że coraz więcej osób zwracają̨ się w stronę̨ kuchni nowoczesnych a jednocześnie posiadających elementy stylizowane na tradycyjne.  czytaj dalej

Porozmawiajmy o kuchni marzeń

Kuchnia - centrum domowego wszechświata. Tu, w gwarze, który towarzyszy wspólnemu przygotowaniu posiłków, lub przeciwnie – w spokoju i skupieniu, toczy się życie rodzinne oraz towarzyskie. O jej znaczeniu w przestrzeni mieszkania i domu świadczy to, że na urządzenie wymarzonej kuchni przeznacza się sporą część budżetu planowanego na cały remont. Dlatego nic nie może być tu przypadkowe, a decyzje nie mogą być podejmowane ad hoc. Stworzenie kuchni marzeń to kilkuetapowe i dość kosztowne przedsięwzięcie. Jak sprawić, by zakończyło się sukcesem? czytaj dalej

Steruj oknami, drzwiami oraz roletami za pomocą smartfona

Zamknij oczy i wyobraź sobie dom, który informuje Cię o otworzeniu okna w trakcie urlopu, otwiera drzwi gdy wracasz z ciężkimi zakupami czy wie kiedy automatycznie zasłonić rolety. Wyobraź sobie dom, którym możesz sterować z każdego miejsca na Ziemi za pomocą swojego smartfona, tabletu czy laptopa. Wreszcie wyobraź sobie, że taki dom już naprawdę istnieje i jest na wyciągniecie ręki. Wszystkie te rozwiązania znajdziesz już w inteligentnym systemie zarządzania swoimi czterema ścianami Smart Oknoplast oferowanym przez Grupę Oknoplast we współpracy z Somfy. czytaj dalej

Efektownie pod stopami

Drewno, panele, wykładzina? A może płytki ceramiczne? Która podłoga będzie najlepsza…Ta najpiękniejsza! Przy wyborze kierujmy się nie tylko wadami i zaletami konkretnego rozwiązania. ... czytaj dalej

 
Czas na wnętrze
Mamy dla Ciebie prezent!
Zapisz się do bezpłatnego newslettera CzasnaWnetrze.pl i pobierz GRATIS 3 numery "Czasu na Wnętrze" w wersji elektronicznej.
W naszym newsletterze znajdziesz:
  • najświeższe trendy w aranżacji wnętrz,
  • nowości ze świata designu i rynku,
  • praktyczne porady, jak mieszkać piękniej i wgodniej,
  • najciekawsze tematy z "Czasu na Wnętrze",
  • informacje o rabatach, promocjach i konkursach.

Czas na wnętrze

Salon Czas na Wnętrze

Najaktywniejsi współkreatorzy
naszego magazynu i portalu - creme
de la creme miłośników stylowych
wnętrz - tworzą elitarny Salon CnW.



Wydanie tabletowe