Ekspresjonizm - sztuka zdegenerowana? Oto, kim byli malarze, których bali się naziści

Galeria zdjęć z Sztuka

Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...

Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie Nolde uchwycił napięcie między maskami, które nosimy, a pierwotnymi emocjami, które mogą one ukrywać. Technika Nolde'a polega na grubo nakładanej farbie i bogatej palecie, co przyczynia się do intensywności i emocjonalnego rezonansu dzieła. Fot. Emil Nolde Museum w Seebüll.

Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...
Emil Nolde, "Maska III", 1911. Na tym obrazie...