Ronan i Erwan Bouroullec są dziś najjaśniejszymi gwiazdami francuskiego designu. Wspólną działalność prowadzą od ok. dziesięciu lat. I choć różnią się temperamentem i podejściem do pracy, z pewnością łączy ich jedno - dążenie do ideału.

W 1997 roku jeden z pierwszych projektów Ronana Bouroullec i Erwana Bouroullec, Cuisine Desintegree (Kuchnia Zdezintegrowana), zaprezentowany podczas paryskich targów Salon du Meuble, został zauważony przez Giulio Cappelliniego, który dał im pierwsze poważne zlecenie. Powstały wówczas Lit Clos (Zamknięte Łóżko) oraz Spring Chair (Wiosenne Krzesło), projekty uznane już dziś za klasyki.

W 2000 roku Issey Miyake poprosił braci, by zaprojektowali przestrzeń dla jego nowej kolekcji ubrań A-POC, którą miał zaprezentować w Paryżu. Potem nastąpiło kolejne ważne spotkanie - z Rolfem Fehlbaumem z Vitry, które zaowocowało licznymi projektami, w tym Algues, Alcove Sofa, Worknest, Slow Chair i Vegetal. Od 2004 r. datuje się współpraca francuskiego duetu z Magis, dla którego stworzyli dwie kolekcje mebli: Stripped i Steelwood.

Dzisiaj Ronan Bouroullec (ur. 1971) i Erwan Bouroullec (ur. 1976) współpracują z najbardziej liczącymi się w świecie designu producentami. Oprócz wymienionych wyżej, są to: Kvadrat, Kartell, Established and Sons, Ligne Roset, Axor i Alessi. Jednocześnie zajmują się działaniami czysto artystycznymi, eksperymentują z formą i kolorem. Wyniki tych działań prezentują w galerii Kreo w Paryżu - w latach 2001-2010 mieli tam cztery autorskie wystawy.

Bracia, choć podobni do siebie zewnętrznie, różnią się charakterami. Ronan Bouroullec jest spokojny i wyciszony. W młodości chciał zostać piłkarzem, a projektowanie oznacza dla niego przede wszystkim rozwiązywanie problemów technicznych, choć prawie wcale nie posługuje się komputerem. Erwan Bouroullec jest ekstrawertykiem i urodzonym artystą. Design jest jego obsesją -  może dlatego Erwan nie przepada za swoim rodakiem Philippem Starckiem, który podchodzi do projektowania w sposób komercyjny. Bracia doskonale się uzupełniają, a w swoich projektach łączą funkcjonalność z ogromną dawką... poezji.

Świat docenia ich pracę. Wystarczy powiedzieć, że projekty sygnowane znakiem Bouroullec trafiły do sal ekspozycyjnych najpoważniejszych muzeów sztuki nowoczesnej, między innymi do Centrum Pompidou i Musée des Arts Décoratifs w Paryżu, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Art Institute w Chicago, Design Museum w Londynie i Museum Boijmans van Beuningen w Rotterdamie. Oprócz tego bracia są laureatami licznych prestiżowych nagród i bohaterami publikacji, w tym dwóch monografii: "Ronan et Erwan Bouroullec - Catalogue de Raison" (Paryż, wyd. Images Modernes/Kreo, 2002) i "Ronan et Erwan Bouroullec" (Paryż, wyd. Phaidon, 2003).