Szczupłe, zgrabne i wysportowane ciało, któremu towarzyszy duża siła i wydolność, to marzenie wielu osób. Nie każdy chce jednak uczęszczać do klubu fitness, który wiąże się z dostosowywaniem swoich zajęć do aktywności fizycznej i godzin otwarcia takiego miejsca. Nie oznacza to jednak, że osoby te skazane są wyłącznie na bieganie po pobliskim parku czy ulicy. Wręcz przeciwnie - mogą stworzyć dla siebie własną, przydomową siłownię.

Czy trening w domu może być tak samo owocny jak na siłowni?  

Jest to jedno z pierwszych pytań, które zadają osoby, zamierzające rozpocząć swoje domowe treningi. Wielu ludzi obawia się, iż w domu nie będą w stanie osiągnąć takich wyników, jakie zdarza im się uzyskiwać w klubie fitness. Jednak dużo zależy w tym przypadku od dobrego przygotowania i zaopatrzenia się w niezbędne akcesoria. Wówczas, przy odpowiedniej motywacji, niezależnie od miejsca ćwiczeń wyniki mogą być tak samo dobre.

Najlepszym dowodem na to są propozycje “Te ćwiczenia w domu czynią cuda!” ze strony jasportowiec.pl, które jasno pokazują, jakie ćwiczenia mogą być najbardziej efektywne. Co więcej, wszystkie można wykonać z łatwością, bez potrzeby kupowania bardzo drogich, zajmujących wiele miejsca i skomplikowanych sprzętów. Nie trzeba się ich także specjalnie uczyć, w końcu pajacyki czy pompki zna każdy z nas. Nawet one mogą uczynić cuda. Co zatem będzie ci potrzebne?

Podstawowe domowe akcesoria

Przede wszystkim powinieneś skupić się na podstawowych akcesoriach, które są łatwo dostępne i nie zajmą zbyt wiele miejsca. Dzięki temu będziesz mógł umieścić swoją siłownię tam, gdzie zechcesz, nawet nie wyznaczając dla niej specjalnego pokoju. A co więcej, niektóre z nich zabierzesz ze sobą do parku!

O czym mowa? Przede wszystkim warto zainwestować w matę do ćwiczeń, gumy do rozciągania oraz skakankę - ta ostatnia jest poręcznym akcesorium, które możesz wrzucić do plecaka i zabrać na każdy wyjazd czy wycieczkę. Wszystkie one pozwolą ci na wykonywanie ćwiczeń rozciągających, wzmacniających ogólną wydolność i skoczność. Doskonale posłużą też do wykonania rozgrzewki czy powolnego uspokojenia się tuż przed końcem ćwiczeń.

W twojej domowej siłowni nie powinno także zabraknąć hantli i drążka do podciągania, które przydadzą się między innymi do wyrobienia siły mięśni ramion. Więcej o nich, a także o innych podstawowych sprzętach, przeczytasz na stronie feedfit.pl w artykule “Domowy sprzęt sportowy - sposób Polaków na przetrwanie drugiej fali pandemii”.

Bardziej zaawansowany trening

Jeśli podstawowe ćwiczenia to dla ciebie za mało, powinieneś wygospodarować nieco więcej miejsca w swoim domu na siłownię. Wówczas będziesz mógł wstawić do niej takie urządzenia jak rowerek, bieżnia czy - nieco mniej popularny w mieszkaniach, ale chętnie wykorzystywany w klubach fitness - orbitrek. Dodaj do nich także lustro, które podczas każdego ćwiczenia pozwoli ci kontrolować twoją postawę.

Wykorzystując te urządzenia w swoim domu, będziesz mógł poczuć się jak na prawdziwej siłowni. Pozwolą na zrzucenie zbędnych kilogramów, istotną poprawę wydolności i na pewno dodadzą dobrego humoru. Co więcej, dzięki nim będziesz zupełnie uniezależniony od panującej za oknem aury. Deszcz czy śnieg nie przeszkadza ci już w bieganiu bądź jeździe rowerem, co mogłoby mieć miejsce, gdybyś chciał uprawiać te sporty na dworze. Co więcej, w zaciszu własnego domu będziesz mógł trenować każdy z nich, kiedy tylko zechcesz, nie obawiając się tego, co wydarzy się na ulicy na przykład późną nocą.