Form Us With Love znaczy tyle, co ukształtuj nas z miłością. Pod tą niezwykłą nazwą funkcjonuje szwedzkie studio, założone przez trzech designerów (John Lofgren, Petrus Palmer i Jonas Pettersson), którym udało się stworzyć jedną z najciekawszych grup projektowych ostatnich lat.

John Lofgren (1976), Petrus Palmer (1982) i Jonas Pettersson (1980) poznali się w trakcie studiów na Uniwersytecie Linneusza w Kalmar. Miasto znajduje się na południu Szwecji, w regionie Småland, znanym jako serce szwedzkiego wzornictwa i przemysłu meblarskiego - tam między innymi narodziła się IKEA. Tam też John, Petrus i Jonas studiowali projektowanie produktu. Trójka aspirujących artystów miała podobne podejście do designu i wielki szacunek dla rodzimego wzornictwa szwedzkiego. Choć różniły ich temperamenty i osobowości, w odniesieniu do projektowania byli wyjątkowo zgodni, co jednak nie oznacza, że jednogłośni.

Między studentami szybko narodziła się przyjaźń, która stała się fundamentem dla późniejszej współpracy. Po zakończeniu edukacji w 2005 roku założyli w Sztokholmie studio projektowe. Od tamtej pory pod wspólnym szyldem Form Us With Love projektują oświetlenie, meble, przedmioty codziennego użytku, wnętrza, ale także wystawy i instalacje.

Okładzina ścienna Hexagon
Z producentem wełny drzewnej, firmą Träullit,
studio stworzyło okładzinę ścienną Hexagon.
Sześcioboczne płytki są ekologiczne
i absorbują dźwięki.

Projektanci bardzo szybko dali się poznać szerszej publiczności dzięki współpracy z takimi markami jak Canon, Design House Stockholm, Muuto, Philips czy Sagaform. Bez względu jednak na to, czy pracują dla międzynarodowego koncernu, lokalnej firmy, czy realizują niezależne projekty, kierują się jedną zasadą - miłością do designu.

Uznanie zyskali dzięki wyrazistej formie swoich produktów, ich przemyślanej konstrukcji i eksperymentalnemu podejściu do materiału. Wyróżnia ich styl skandynawski, który modyfikują w zależności od danego projektu, dla kogo pracują i jaki efekt konkretna rzecz ma osiągnąć: przyciągać uwagę, dobrze się sprzedawać czy po prostu inspirować. Zdefiniowanie problemu jest najważniejszym, najbardziej czasochłonnym i wymagającym elementem projektowania.

Wazon Silestone Slab był na przykład próbą spojrzenia na kamień z zupełnie nowej perspektywy. Kafelki Hexagon z wełny drzewnej zostały pomyślane jako element tłumiący dźwięki, a lampy Form Pendants miały nawiązywać do estetyki Bauhausu. Jednocześnie każdy projekt ma być funkcjonalny, przyjazny użytkownikom i humanitarny - czyli łączyć w sobie ideały szwedzkiego wzornictwa.

W swej działalności Form Us With Love przekonują, że dobry design opiera się na umiejętnym łączeniu tego, co znane, z nowym. Zachowanie proporcji między tradycją a nowoczesnością to klucz do sukcesu, który ewidentnie udało się posiąść projektantom z Form Us With Love. W 2007 roku studio zostało laureatem jednej z najważniejszych nagród w dziedzinie designu - Red Dot Award, za projekt dźwiękoszczelnego panelu Group of Trees wykonanego ze sprasowanego szarego filcu.

Natomiast w minionym roku opiniotwórczy amerykański magazyn "Fast Company" umieścił trójkę projektantów na liście "50 ludzi kształtujących przyszłość designu". Są na niej przedstawiciele różnych dziedzin projektowania: od nowoczesnej architektury, przez komunikację wizualną, projektowanie produktu po modę. Tym samym szwedzcy designerzy znalazło się wśród osób, które "przesuwają granice designu w nowych obiecujących kierunkach; eksperymentują z nowymi ideami dotyczącymi biznesu, trwałości i funkcjonalności".

Na liście znaleźli się między innymi Alan Dye - dyrektor kreatywny Apple, Kate Aronowitz - design dyrektor Facebooka, Kanya Hara - dyrektor artystyczna Muji i w końcu John Lofgren, Petrus Palmer oraz Jonas Pettersson. Tym projektantom tworzenie z miłością wyjątkowo służy.