Krucha historia - Barbara Banaś opowiada o książce "Polski New Look"

Galeria zdjęć z Design

To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...

To pozycja, którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien mieć! Design przełomu dekad lat 50. i 60. XX wieku reklamowano często jako „new look”. Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy dotarły na krótko przed polityczną „odwilżą” 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu „nowoczesności” i pojęcia „dobrego wzoru” odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP – to ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni porcelany, porcelitu i fajansu.

To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i...