Stół to miejsce, gdzie spotykają się ludzie, którzy są sobie bliscy. Wspólne celebrują posiłki, ale przede wszystkim dzielą się emocjami, nastrojami, wspomnieniami i planami na przyszłość. Dlatego Krosno, z pomocą młodych projektantów, chce wykreować wyjątkowe produkty szklane, które pojawią się na stołach ludzi kochających piękno i posłużą kreowaniu przestrzeni do rozmowy.
W tym roku marka Krosno po raz pierwszy startuje z konkursem KROSNO YOUNG D’SIGNERS skierowanym do studentów i absolwentów uczelni wyższych o kierunkach artystycznych oraz technicznych.
Celem konkursu jest wyrażenie swoich artystycznych aspiracji w najbardziej ikonicznej kategorii szkła użytkowego pod marką Krosno. Ponadto, przygotowanie projektu dla Krosno Glass może okazać się dla młodego projektanta biletem wstępu do świata wielkiego designu. Laureaci zwycięskich projektów KROSNO YOUNG D’SIGNERS zostaną zaproszeni na targi Salone del Mobile Milano.
Pierwsza edycja konkursu potrwa do 8.03.2019 r., a jej tematem są "Spotkania przy stole". Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oraz złożenie autorskiego projektu graficznego produktu z kategorii szkła użytkowego, który zmieni zwykły posiłek w niezapomnianą chwilę pełną emocji i będzie wyjątkowym doświadczeniem w otoczeniu piękna. Tę kategorię stanowią kieliszki do serwowania wszelkich napojów, począwszy od czerwonego i białego wina, przez wszystkie odmiany win musujących, koktajle, mocne drinki, soki i napoje.
Prace konkursowe będą oceniane przez największe autorytety w dziedzinach sztuki, designu i biznesu. Przewodniczącym jury został Karim Rashid, światowej sławy projektant, okrzyknięty przez magazyn "The Times" najbardziej znanym designerem obu Ameryk; Jan Kochański projektant, który doświadczenie budował pod skrzydłami Karima Rashida, a jeden z jego projektów został uhonorowany nagrodą Wallpaper Design Award 2014. Ponadto, w skład jury konkursu wchodzą Paweł Szymański - Prezes Zarządu spółki Krosno Glass oraz Mariusz Miękoś - doświadczony strateg kreatywny oraz partner zarządzający w branży reklamowej i eventowej.
W ocenie autorskich prac młodych projektantów będą brane pod uwagę takie elementy jak:
- Zgodność z tematem konkursu
- Kreatywność i innowacyjność produktu
- Pomysłowość i oryginalność ujęcia tematu
- Wrażliwość i wartość estetyczna projektu
Autor/-ka zwycięskiego projektu w konkursie KROSNO YOUNG D’SIGNERS otrzyma nagrodę w wysokości 7 500 zł. Uczestnicy konkursu, którzy zajmą 2. i 3. miejsca otrzymają odpowiednio nagrody w wysokości 5 000 zł oraz 3 000 zł. Ponadto, wszyscy laureaci zostaną zaproszeni na targi Salone del Mobile Milano.
KROSNO YOUNG D’SIGNERS to pierwszy taki projekt w historii marki Krosno Glass, dlatego serdecznie zachęcamy do śledzenia jego kolejnych etapów na stronie www.youngdesigners.eu