7 listopada 2025 roku Muzeum Historii Polski w Warszawie stało się miejscem rozmów o przyszłości designu. Tego dnia konferencja Next Design Summit 2025 zgromadziła w jednym miejscu ponad 580 architektów, projektantów i ekspertów z różnych dziedzin – od biznesu i prawa po psychologię, technologię i sztukę.

To pierwsze w Polsce tak duże, interdyscyplinarne forum pokazujące, że tworzenie wnętrz to coś znacznie więcej niż estetyka - to sposób myślenia o przestrzeni, człowieku i relacjach między światem projektowania a światem biznesu. Dzień wypełniły inspirujące wystąpienia, rozmowy i dyskusje, które wyznaczyły nowe kierunki rozwoju całej branży.

Atmosfera, jakiej nie było w polskim designie

Już od wejścia gości witała wyjątkowa atmosfera - ciepła, życzliwa i pełna pozytywnej energii. Organizatorzy zadbali o każdy detal: od uśmiechu zespołu w recepcji, przez muzykę i scenografię, po sposób, w jaki goście byli prowadzeni przez przestrzeń muzeum. W powietrzu czuć było ekscytację i radość ze wspólnego spotkania - Next Design Summit stał się miejscem, w którym naprawdę chciało się być.

Publiczność żywo reagowała na każde wystąpienie - śmiech, brawa, emocjonalne reakcje i spontaniczne rozmowy po prelekcjach pokazały, że to wydarzenie trafiło w realne potrzeby branży. Wielu uczestników podkreślało, że tak inspirującej, merytorycznej, a jednocześnie przyjaznej atmosfery nie doświadczyli jeszcze na żadnej konferencji. „W takiej atmosferze wiedza zostaje w głowie na długo. Ludzie nie tylko słuchali - oni naprawdę chłonęli każde słowo” - mówili uczestnicy.

Wszystkich prelegentów osobiście wybrała Katarzyna Kraszewska, inicjatorka wydarzenia, architektka wnętrz, przedsiębiorczyni i założycielka platformy DobryProjektant.pl. Czuwała nad merytoryką, spójnością tematów i poziomem wystąpień, dzięki czemu każdy panel wnosił realną wartość i inspirował do działania.

Trzynaście mocnych głosów o przyszłości projektowania 

Konferencję otworzyła Katarzyna Kraszewska, witając uczestników i wprowadzając ich w ideę Next Design Summit. Już pierwszy panel, poświęcony budowaniu marki osobistej projektanta we współpracy z deweloperami XXI wieku, nadał ton całemu wydarzeniu. Kraszewska mówiła o tym, jak zaprojektować swoją markę, by stać się partnerem w procesie inwestycyjnym - a nie jedynie wykonawcą.

W kolejnych wystąpieniach uczestnicy mogli spojrzeć na projektowanie z wielu perspektyw. Joanna Jurga, ekspertka neuroarchitektury, w prezentacji „Nie ma ludzi zdrowych – są tylko niezdiagnozowani” opowiedziała o designie przyjaznym człowiekowi. Wojciech Plona pokazał, jak nie „zjadać własnego zysku” i budować stabilnie rozwijającą się pracownię projektową. Dagmara Brzezińska z Allegro i InPost mówiła o przywództwie opartym na empatii i relacjach. Z kolei Piotr Kalinowski (MIXD) zabrał uczestników w świat „designu doświadczeń”, a Paweł Pilarczyk udowodnił, że „AI nie zabierze ci pracy, jeśli nauczysz się na niej zarabiać”.

Nie zabrakło też rozmów o prawie i psychologii. Magdalena Miernik-Grzesiowska, rzeczniczka patentowa, przybliżyła zasady ochrony własności intelektualnej w projektowaniu, a Jarosław Gibas, socjolog, pokazał, jak komunikacja może rozwiązywać konflikty z klientami. Konferencję zamknęła Zuzanna Skalska, ekspertka trendów i innowacji, z wystąpieniem „Jesień odchodzącej ery w projektowaniu” - refleksyjnym podsumowaniem zmian, jakie czekają branżę. Jej słowa stanowiły idealną klamrę całego dnia.

Nowy standard dla branży 

Chcemy, by każdy uczestnik wyszedł z Next Design Summit z wiedzą, którą da się wdrożyć następnego dnia w pracy. Bo przyszłość projektowania zależy od tych, którzy działają, nie od tych, którzy tylko o niej rozmawiają” - powiedziała Katarzyna Kraszewska.

Ten wyjątkowy dzień zakończył się w atmosferze rozmów, wzajemnego wsparcia i prawdziwego entuzjazmu. Po konferencji goście długo zostawali w przestrzeniach muzeum, wymieniając doświadczenia i kontakty.

Next Design Summit stworzył nowy standard wydarzeń branżowych - oparty na wiedzy, emocjach i poczuciu wspólnoty. Ogromne zainteresowanie konferencją przerosło oczekiwania organizatorów - na wydarzenie zabrakło biletów, a lista rezerwowa zamknęła się już na tydzień przed rozpoczęciem.

Kontynuacja i dostęp online

Z uwagi na tak duże zainteresowanie organizatorzy zapowiedzieli, że kolejna edycja - zaplanowana na połowę kwietnia 2026 roku - odbędzie się na jeszcze większą skalę, z nowymi panelami, przestrzeniami warsztatowymi i międzynarodowymi prelegentami. Dla tych, którym nie udało się uczestniczyć w listopadowej edycji, uruchomiono sprzedaż online nagrań z konferencji na stronie www.nextdesignsummit.pl. Materiały będą dostępne po 20 listopada 2025 roku.

Dodatkowo wszyscy uczestnicy otrzymają specjalnego e-booka z prezentacjami i najważniejszymi wnioskami z wydarzenia, by móc wracać do zdobytej wiedzy i wdrażać ją w praktyce.

Patronaty i partnerzy 

Wydarzenie odbyło się pod patronatem honorowym Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP), Instytutu Wzornictwa Przemysłowego (IWP) oraz Stowarzyszenia Architektów i Projektantów Wnętrz Polskich (APWP), co podkreśla jego rangę i znaczenie dla rozwoju polskiej kultury projektowej.

Głównym patronem medialnym był Vogue Living, a wśród pozostałych patronów medialnych znaleźli się: Wprost, Czas na Wnętrze, Weranda, Design Alive, Label Magazine, F5, Archisnob, Designdoc, Nowa Warszawa oraz OKK! design.

Partnerami wydarzenia byli: BMW Inchcape Warszawa (partner strategiczny), BOCCO (mecenas), Mesmetric, LEO Surface, SKJUR, Rehau, OAKCENT, Parkiet Hajnówka, Kontakt-Simon, Sub-Zero & Wolf, KLONN, Logan Home, Intelidom Group oraz Basen i Spa.


Więcej informacji na: www.nextdesignsummit.pl