Cerrad, czołowy producent płytek gresowych i klinkierowych, stawia na współpracę z młodymi polskimi projektantami. W kwietniu ruszyła premierowa edycja programu CERRAD CREATIVE DESIGN, podczas której studenci Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie poznają tajniki projektowania nowoczesnej ceramiki wykończeniowej.
Najnowsze wspólne przedsięwzięcie firmy Cerrad i krakowskiej ASP ma charakter dwuetapowy. Na początek studenci wezmą udział w uczelnianym konkursie. Ich zadaniem będzie wykonanie projektu koncepcyjnego przestrzeni mieszkaniowej bądź użyteczności publicznej, w której wykorzystają dostępne rozwiązania marki Cerrad. Dziesięć najlepszych, zdaniem konkursowego jury, prac firma zabierze do Bolonii, gdzie we wrześniu zaprezentuje je uczestnikom targów CERSAIE 2018. Na wykonanie zadania studenci mają czas do 30 maja.
W ramach drugiego etapu akcji, marka Cerrad zorganizuje na Wydziale Architektury Wnętrz szereg warsztatów, podczas których wprowadzi młodych adeptów sztuki projektowania w tematykę tworzenia i produkcji płytek. Studenci opracują wówczas nowe wzory produktów ceramicznych na zaliczenie przedmiotu Projektowanie Architektury Wnętrz. Po zrealizowaniu obydwu etapów, Uczelnia przygotuje projekt ekskluzywnego katalogu-monografii prezentującego wszystkie przygotowane przez studentów wzory, a opracowania powstałe w trakcie warsztatów trafią na specjalną wystawę w siedzibie firmy.
Zacieśnienie relacji krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych z prężnie działającą i rozwijającą się marką Cerrad otwiera przed młodym środowiskiem projektowym nowe perspektywy. Jak podkreślają organizatorzy, przedsięwzięcie powinno okazać się cennym doświadczeniem dla studentów i pedagogów z Wydziału Architektury Wnętrz.
- Na linii naszej współpracy spotkają się realia technologiczne oraz idee koncepcji. Takie twórcze zderzenie powinno zaowocować powstaniem projektów innowacyjnych oraz - co nie mniej ważne dla młodych adeptów sztuki projektowej - możliwych do wdrożenia. Myślę, że wszyscy zyskają w ten sposób cenne doświadczenia - podkreśla Artur Sieczka, przedstawiciel marki Cerrad. - Jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni z możliwości współpracy ze studentami i wykładowcami Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Krakowie. Wierzymy, że w ten sposób przyczynimy się także do promocji naszej marki wśród przyszłych specjalistów, którzy za chwilę przeniosą swoje wirtualne projekty do prawdziwych wnętrz!