W minionym roku IKEA zorganizowała konkurs rysunkowy i zaprosiła dzieci z całego świata do narysowania pluszaka swoich marzeń w ramach kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Na jury czekało nie lada wyzwanie: wybór tych pięciu najbardziej wyjątkowych z ponad 87 tys. nadesłanych prac. Na ich podstawie powstały prawdziwe zabawki, które weszły w skład limitowanej kolekcji SAGOSKATT 2018. Seria dostępna będzie w sklepach IKEA od listopada br., a wśród najlepszych prac znajduje się maskotka narysowana przez Natalię z Polski!
Zabawka - foczka zaprojektowana przez dziewczynkę z Polski!
Oprócz dzieła młodej projektantki z Warszawy, jury nagrodziło także propozycje dzieci pochodzących z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji. Ich rysunki to doskonałe odzwierciedlenie nieograniczonej dziecięcej wyobraźni! W serii SAGOSKATT 2018 pojawią się różowy jednorożec żyjący w chmurach, tęczowy rekin podróżujący przez morza i oceany, figlarny niebieski potwór o imieniu… Potwór, wielbiciel tropikalnych owoców jeżodinozaur oraz nakrapiana foczka, ukrywająca w kieszeni małą rybkę - ostatnia zabawka została zaprojektowana przez Natalię.
Odpowiedź na konkurs była oszałamiająca - napłynęło ponad 87 tysięcy małych dzieł sztuki! Wybór tych pięciu zwycięskich to była niesamowita frajda, ale i niezwykle trudne zadanie - wszystkie prace były wyjątkowe - mówi Bodil Fritjofsson, Specjalistka ds. rozwoju produktu w IKEA dla Dzieci.
W tym roku IKEA ponownie zaprasza dzieci do udziału w konkursie na projekt wymarzonego pluszaka. Zgłoszenia przyjmowane będą do 25 listopada br. Więcej informacji oraz regulamin akcji znajduje się na stronie zabawymoc.pl
IKEA rusza z kampanią "Zabawa to poważna sprawa"
Kolekcja pluszowych maskotek jest nieodłącznym elementem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. IKEA wie, iż kreatywny i pełen radości sposób spędzenia wolnego czasu jest niezbędny dla dobrego samopoczucia oraz prawidłowego rozwoju najmłodszych. Z tego powodu marka od lat działa na rzecz prawa wszystkich dzieci do edukacji i beztroskiej zabawy. To podstawowa potrzeba, a nie luksus, dzięki której budujemy relacje, tworzymy, odpoczywamy i ładujemy akumulatory, odrywamy się od rzeczywistości, a także odkrywamy świat oraz nasze możliwości.
To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że realizujemy marzenia dzieci - „ożywiając” ich rysunki i zmieniając je w pluszowe zabawki. Jesteśmy także niezwykle dumni z tego, że dzieci tak chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników, o czym świadczy liczba zgłoszonych prac. Bo SAGOSKATT to nie tylko seria zabawnych i uroczych pluszaków, ale też symbol zaangażowania społecznego oraz ekologicznego od najmłodszych lat. Całkowity dochód z jej sprzedaży przekazujemy działającym lokalnie grantobiorcom - podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Konkurs grantowy IKEA skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów wspierających swoimi działaniami dzieci oraz młodzież. W tegorocznej edycji kluczowe jest zaangażowanie organizacji w edukację ekologiczną, skupioną w szczególności na temacie zmiany klimatu. Uzupełnieniem kampanii są lokalne inicjatywy prowadzone bezpośrednio przez sklepy IKEA w Polsce. Kontynuowana jest wieloletnia akcja polegająca na zbieraniu pluszaków i zabawek IKEA przy wyjściu ze sklepu na rzecz lokalnej organizacji zajmującej się niesieniem pomocy najmłodszym.
Kampania „Zabawa to poważna sprawa” potrwa w sklepach IKEA w okresie od 4 listopada br. do 5 stycznia 2019 r. Kolekcja SAGOSKATT 2018 dostępna będzie w sklepach IKEA na terenie całej Polski od listopada br. do wyczerpania zapasów. Szczegóły na temat serii oraz kampanii znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych.