Cztery dni, ponad sześćdziesiąt inspirujących wykładów, wywiadów, prelekcji, debat a także warsztaty, szkolenia, wystawy i pokazy. Tak w skrócie można opisać to, co działo się podczas tegorocznego archiDAY - branżowego spotkania dla architektów, projektantów, dekoratorów, stylistów wnętrz i home stagerów, które odbyło się w dniach 3-6 października w ramach międzynarodowych targów Warsaw Home w Ptak Warsaw Expo, na które łącznie przybyło 74.489 odwiedzających, w tym 64 % to goście biznesowi oraz architekci i projektanci.
Eksperci na archiDAY 2019
Podczas archiDAY 2019 na scenie głównej gościliśmy wielu znakomitych ekspertów. Gospodarze tegorocznej edycji prowadzili inspirujące rozmowy m.in. z uznanymi architektami, projektantami, dziennikarzami czy reprezentantami marek.
Duże zainteresowanie wzbudziły rozmowy m.in. o biurach i miejscach pracy przyszłości, pozyskiwaniu i obsłudze klienta premium, o narzędziach marketingowych dla biur architektonicznych. Swoimi doświadczeniami podzielili się m.in. Sotyrys Pantopulos, Jakub Majewski i Łukasz Pastuszka (MooMoo Architects), Alina Badora, Yassen Hristov, Monika Bronikowska (Hola Design) czy Kamil Kosior (Lloyd Group).
Home staging, czyli przygotowanie nieruchomości na sprzedaż
Nowością na scenie głównej były zagadnienia rynku kontraktowego, o których opowiadał m.in. Frank Wicht (EasternGraphics) oraz całodniowy blok poświęcony tematyce home stagingu. Goście i uczestnicy wydarzenia mieli możliwość słuchania wszystkich wystąpień siedząc w wygodnych meblach zaaranżowanych przed sceną główną, na co dzień dostępnych w Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.
Wykłady transmitowane online na archiDAY 2019
W tym roku po raz pierwszy zadbano także o nieobecnych. W archiDESK STUDIO odbyły się liczne wywiady z przedstawicielami marek i prezentacje nowości produktowych, które były transmitowane na archidesk.pl i nadal architekci zarejestrowani w platformie mogą je obejrzeć! Strefa warsztatów z oprogramowania zgromadziła w tym roku blisko 420 architektów i projektantów! Uczestnicy szkoleń mieli możliwość udziału w warsztatach SketchUp+Vray, pCon.PLANNER czy Archicad.
Interaktywny spacer po największej galerii handlowej
W przestrzeni Partnera Głównego tegorocznej edycji archiDAY - Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka zobaczyliśmy nowoczesne rozwiązania Augmented Reality, polegające na tym, że bezpośrednio ze strony internetowej Goście mogli dopasować meble do wnętrza a dzięki technologii VR odbyć wirtualny i interaktywny spacer z przewodnikiem po największej w Polsce wnętrzarskiej galerii handlowej.
Konsultacje eksperckie dla architektów wnętrz
W tej przestrzeni odbywały się również konsultacje eksperckie z serii "Kto pyta, nie błądzi", podczas których można było uzyskać porady m.in. "Jak dobrze prezentować portfolio w sieci" czy też "Jak ustawić kampanię reklamową na Facebooku aby osiągnąć swój cel" .W ramach wydarzenia mieściło się także studio fotograficzne, w którym fotografowie i styliści
każdego dnia tworzyli sesje reklamowe, a architekci mogli zrealizować zdjęcia wizerunkowe.
Tegoroczna strefa archiCAFE została powiększona o nowe inicjatywy. Oprócz (tradycyjnie) pysznych drinków kawowych od marki Jura, dzięki współpracy z firmami Hansgrohe, Bora, Vestfrost i Röben Polska, uczestnicy archiDAY mogli delektować się specjałami serwowanymi przez mistrza kuchni Tomasza Gąsiorka, wysłuchać inspirujących prelekcji z cyklu "Architekt w podróży", a dzięki Casio Music Polska mogli posłuchać fortepianowych aranżacji popularnych utworów na żywo.
Głównym Partnerem wydarzenia archiDAY 2019 było Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka. Partnerem wspierającym była firma Hansgrohe oraz Röben Polska. Czas na Wnętrze objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.