Wyszukana forma i wysublimowane przeszycia inspirowane piłeczką tenisową. Swój 10. jubileusz obchodzi właśnie fotel Imola - BoConcept Design Icon. Z tej okazji marka przygotowała limitowaną edycję mebla oraz jego artystyczną wersję, stworzoną przy współpracy Mateusza Sudy i BoConcept Warszawa.

Luksus na zamówienie

Swój 10. jubileusz obchodzi właśnie BoConcept Design Icon, czyli fotel Imola, zaprojektowany przez Henrika Pedersena. Podczas tworzenia tego ponadczasowego mebla projektant inspirował się jedną z dwóch wirujących połówek piłki tenisowej. Każda strona fotela sprawia wrażenie, jakby powstała z jednego kawałka, a miękkie, obłe kształty kontrastują z ostrymi krawędziami paneli bocznych.

To nieszablonowe połączenie nadaje meblowi dramaturgii i wpływa na poczucie wizualnego komfortu. Fotel dostępny jest w pełnej gamie ponad 100 luksusowych tkanin i skór BoConcept. Klienci posiadają możliwość wyboru minimalistycznej lub obrotowej podstawy w kilku wariantach kolorystycznych. To wszystko sprawia, że Imola pozostaje ponadczasowa, opierając się trendom. Na całym świecie sprzedano już ponad 20 000 sztuk tego modelu.

Z okazji jubileuszu fotela marka przygotowała edycję limitowaną 600 egzemplarzy, wykonanych ręcznie w miękkim, czarnym aksamicie z matową podstawą. Do tej pory sprzedano ponad 300 sztuk - unikatowe modele wyposażone są dodatkowo w numerowaną tabliczkę, broszurę oraz certyfikat autentyczności. Dodatkowo BoConcept wyprodukowało miniaturowe wersje limitowanej edycji w skali 1:16, które służą jako upominek w niemalże 300 salonach marki na całym świecie.

Czerwień w odcieniu Imola

13 grudnia 2018 r. BoConcept Warszawa zaprezentowało nieszablonową, artystyczną odsłonę tego ikonicznego fotela. Jest to wyjątkowa wersja Imoli, zinterpretowana współcześnie za sprawą kooperacji BoConcept Warszawa oraz cenionego, wszechstronnie uzdolnionego projektanta mody, artysty działającego w obszarze nowych mediów, malarza i ilustratora - Mateusza Sudy.

Jak podkreśla projektant, realizacja ta odnosi się do człowieka i jego emocji - ma za zadanie oddziaływać na odbiorców. Stanowi połączenie rynku komercyjnego ze sztuką wysoką, rzemiosła artystycznego ze sztuką użytkową.

Na nowe wcielenie fotela składa się wyrazisty styl artystyczny Sudy (eksperymenty z fakturą i kolorem) oraz unikalny design BoConcept. Wzrok przyciąga intensywna, energetyczna czerwień materiału, oryginalność portretów kobiety oraz mężczyzny, a także charakterystyczna dla projektanta kreska.