Inwestowanie w osłony wewnętrzne, takie jak rolety, żaluzje, plisy czy zasłony, przynosi liczne korzyści estetyczne i funkcjonalne, zwiększając komfort i prywatność domowników. Rynek osłon wewnętrznych w Polsce zdominowany jest w większości przez niekomercyjne rozwiązania domowe. Konsumenci najczęściej, w ponad 60% przypadków, kupują osłony przy wyposażaniu nowych domów, a rzadziej podczas remontów.

Warto zwrócić uwagę, że świadomość dostępnych opcji jest wciąż stosunkowo niska - tylko 28% sprzedawców detalicznych przyznaje, że klienci pytają o automatyzację osłon. To duża szansa na rozwój całego rynku, jak i dla firmy Somfy. Stale dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb konsumentów, jednocześnie wspierając instalatorów i naszych partnerów - producentów. Do nowej serii napędów i rozwiązań wewnętrznych wprowadziliśmy protokół Zigbee 3.0. Dzięki niemu możliwe jest stworzenie kompleksowego zautomatyzowanego ekosystemu, który pozwala zarządzać nie tylko osłonami wewnętrznymi, ale również oświetleniem i urządzeniami podłączonymi do gniazdka, takimi jak odtwarzacze muzyki, oczyszczacze powietrza, telewizory czy konsole. Zigbee 3.0 łączy wszystkie aplikacje pod jednym parasolem, a różne urządzenia mogą komunikować się bezpośrednio, niezależnie od ich typu.

W efekcie użytkownik może cieszyć się większą wygodą i całym swoim domem sterować z jednego miejsca - aplikacji TaHoma® w telefonie. Automatyzacja osłon wewnętrznych to nie tylko komfort, ale także oszczędność energii i zwiększone bezpieczeństwo. Inwestując w nowoczesne rozwiązania, takie jak Smart Shading, podnosimy jakość życia i przystosowujemy nasze domy do wymagań współczesności.