W salonach Empiku można kupić kolekcję "Sarapata for Empik". Znajdziemy na niej kobiece drobiazgi ozdobione reprodukcjami obrazów Joanny Sarapaty, autorki najbardziej sensualnych portretów kobiecych współczesnego malarstwa polskiego.

Patronat Czas na Wnętrze"Czerwona suknia", "Przyjaciółki", "Akt" oraz "Złota suknia" - reprodukcje tych obrazów ozdobiły torby, filiżanki, lusterka, etui na laptopy, pudełka na biżuterię z kolekcji Sarapata for Empik. To kolejna - najbardziej kobieca -  odsłona projektu Empik Art Unlimited.

Do elitarnej Akademii Sztuk Pięknych w Paryżu Joanna Sarapata dostała się z pierwszą lokatą spośród aż 980 kandydatów. Jej prace w swych prywatnych zbiorach posiadają Madonna i Elton John. Od ponad 20 lat wystawiane są na całym świecie, miedzy innymi przez galerie w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Japonii. Na czym polega fenomen kobiecego malarstwa Joanny Sarapaty?

Artystce udało się uchwycić zagadkę i tajemnice kobiecej natury. Najczęściej przedstawia kobiety silne i niezależne, a zarazem niezwykle wrażliwe. Jak piszą krytycy, twórczość Joanny Sarapaty stanowi subiektywny przewodnik po kobiecej naturze, przedstawia jej złożoność i nieobliczalność. W pracach kobiety-malarki znajdziemy wszystko co składa się na esencję kobiecości: namiętności, marzenia, ale także wahania, smutki i niepokoje.

Joanna Sarapata wierzy głęboko, że w życiu wszystko jest możliwe. W wywiadach często przytacza anegdotę z lat 90., kiedy pracowała jako dekoratorka wystaw u Cartiera w Saint-Tropez. Do butiku wszedł John Reid, menadżer między innymi Eltona Johna, z zamiarem kupienia złotego zegarka, jednak to wiszące na ścianach obrazy autorstwa Sarapaty zwróciły jego uwagę. Kupił właśnie obrazy, zapominając o powodzie swojej wizyty w butiku.

Momentem zwrotnym w karierze malarki był rok 1996, kiedy wiszącymi u Cartiera dziełami artystki zainteresowała się agentka Claudii Schiffer, Placido Domingo i Petera Gabriela. Zaproponowała ona polskiej artystce współpracę i wyjazd do Nowego Jorku.

Po latach spędzonych za granicą, w 2011 roku wraz z przyjaciółką, Jolantą Racinowską-Bogiel, otworzyła przy ulicy Pięknej w Warszawie Galerię Sarapata, gdzie można odwiedzić stałą ekspozycję jej prac oraz osobiście spotkać artystkę.

Teraz, za sprawą Empiku, malarstwo Joanny Sarapaty trafiło na przedmioty codziennego użytku.  - Sztuka zawsze będzie ekskluzywna. Nie tylko dla tych, których na nią stać, ale przede wszystkim dla tych, którzy lubią piękno - mówi artystka. - Uważam, że to ogromnie ważne, by w życiu mieć kontakt ze sztuką. To wzbogaca i uszlachetnia. Nie zawsze ludzie z pieniędzmi mają piękną duszę. Często mają ją ci, których zasoby finansowe nie pozwalają na inwestycje w sztukę. Do nich również chciałabym dotrzeć - podkreśla.

źródło i zdjęcia: Empik