W roku jubileuszu swojego 25-lecia Manufaktura w Bolesławcu prezentuje na targach Ambiente we Frankfurcie nową kolekcję „Flower Line”, która utrwala na ceramice ulotne piękno kwiatów z polskich ogrodów, pól i łąk. Kwiatowy motyw łączy ją z kolejną nowością - autorską kolekcję Magdy Gazur „Roses”.Ostatnia z tegorocznych premier to ceramiczne lampy Bartka Mejora - łączące nowoczesną formę z tradycyjnymi stemplowanymi dekoracjami.

W roku jubileuszu 25-lecia działalności i stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę Manufaktura w Bolesławcu prezentuje na frankfurckich targach kolekcję „Flower Line” w której ceramiczne naczynia zdobią najpiękniejsze polskie kwiaty: maki, chabry, niezapominajki, stokrotki, rumianki, dalie, astry i malwy. Piękne, choć niedoskonałe, skromne, naturalne – od stuleci inspirujące artystów i rzemieślników – również tych tworzących bolesławieckie kamionki. To celebracja piękna przyrody, polskiego pejzażu, zmieniających się pór roku, kolorów, zapachów, wspomnień, ulotnych chwil.

„Flower Line” przenosi nas w świat ogrodów i sadów, nieśpiesznych posiłków na świeżym powietrzu, rodzinnych spotkań i świętowania w gronie najbliższych. To kolekcja dla tych , którzy kochają Naturę i jej dary, cieszą się jej bliskością i pięknem, chcą jak najdłużej zachować wspomnienia wyjątkowych momentów: rześkich poranków, długich, upalnych letnich dni, malowniczych zachodów słońca.

Kolekcja dzieli się na dwie linie wzornicze: wielobarwną, o bogatym rysunku i nieco skromniejszą, o uproszczonej, niemal monochromatycznej dekoracji. Kwiatowe wzory obu zostały jednak tak pomyślane, że wszystkie naczynia można ze sobą łączyć i mieszać w jednej zastawie, tworząc własne kompozycje.

Z uroczystymi okazjami nierozerwalnie kojarzą się róże, szczególnie te czerwone. To przy ich pomocy wyznajemy miłość, wyrażamy podziw, dajemy wyraz naszej pamięci. Utrzymana w tonacji bieli i czerwieni autorska kolekcja „Roses” Magdy Gazur nie tylko podkreśla wagę obu wcześniej wspomnianych rocznic, ale także odkrywa na nowo królową kwiatów jako motyw zdobniczy, pokazać ją w nowoczesnej, artystycznej wersji. Róża idealnie się do tego nadaje jako kwiat o niezwykle złożonej symbolice, kwiat, który niezmiennie wzbudzał i wzbudza zachwyt upojnym zapachem, głęboką barwą, pięknym kształtem, połączeniem delikatności i ostrych cierni. Magda Gazur odniosła się do tej bogatej gamy znaczeń i do naszych stereotypowych skojarzeń z różą jako motywem wprost z babcinej zastawy – pokazała różę jako nowoczesny wzór, zderzając w swoich naczyniach dwa rodzaje dekoracji: malowanie pędzlem i stemplowanie oraz dwa rodzaje wykończenia powierzchni: matową i szkliwioną. Ręcznie nanoszone wzory nadają naczyniom unikalny charakter, bo każdy z nich jest niepowtarzalnym śladem ludzkiej ręki.

Kwiaty i inne tradycyjne bolesławieckie motywy pojawiły się na najbardziej zaskakującej i nietypowej z tegorocznych propozycji: lampach zaprojektowanych przez Bartka Mejora. Inspirowane miękkością i plastycznością ceramicznej masy, która pod własnym ciężarem układa się w luźne, symetryczne fałdy, łączą one nowoczesną formę z ręcznie wykonywanym stempelkowym zdobieniem. W taki oto sposób ceramiczna tradycja odradza się wciąż na nowo, żyje i trwa.