29 Days to pierwsza odsłona serii kolekcji zdjęć stworzonych przez Zara Home, zawierająca selekcję 13 fotografii. Zdjęcia wyprodukowane zostały poprzez użycie archiwalnych atramentów na papierze barytowym oraz ręcznie ponumerowane - każdy wzór jest limitowany w ilości 150 sztuk.
Wydruki wykonano w skali przywodzącej na myśl bliskość i intymność, aby mogły być w pełni doceniane w domowym otoczeniu, oraz zaprezentowano w specjalnych zamykanych pudełkach. Artyści pozostali anonimowi, aby ich prace mogły być w pełni doceniane za swoją treść. Przywołując uczucie odkrycia obrazu bez podpisu na targu, dzieła mogą być podziwiane i uwielbiane za to czym są zamiast za ich pochodzenie bądź zewnętrzne skojarzenie.
Przy tworzeniu pierwszej kolekcji, nośnik jakim jest fotografia został celowo wybrany ze względu na jego współczesność, dostępność i demokratyczność. Powstanie tylko 150 sztuk każdego printu sprawia, że posiadanie ich staje się jeszcze bardziej wyjątkowe.
W ramach tej kolekcji zdjęć Zara Home przedstawia trzy modele ramek z ciemnego drewna z fazowanymi, profilowanymi lub żłobionymi krawędziami i passe-partout w białym kolorze.
KOLEKCJA
Elementy kolekcji 29 Days zostały starannie dobrane dla Zara Home przez Rosę Park, założycielkę i redaktorkę Cereal Magazine i dyrektorkę Francis Gallery. Kolekcja nazwana została w nawiązaniu do czasu trwania pełnego cyklu faz Księżyca, a każde ze zdjęć dokładnie rozpatrzono pod kątem ich umiejętności pokazania wartości takich jak spokój, delikatność, introspekcja czy obserwacja.
Fotografia zatytułowana Here koncentruje się na obrazie szkarłatnego koca owiniętego wokół krzesła i dodającego delikatności jego ostrym krawędziom, przywodzącego na myśl chwile spoczynku, a kolorem nawiązującego do dzieł holenderskich mistrzów malarstwa. Fifty Five pokazuje samochód przykryty ochronną płachtą, nieruchomo oczekujący na kolejną podróż. Organiczne formy pojawiają się tworząc kreacje z kwiatów i skał, zaokrąglony kształt półksiężyca powtarza się na drewnianych stołach i szklanych ozdobach, a zmierzchające słońce opada nad falami morskiego widnokręgu.
- Podczas rozwijania kolekcji, nieustannie wracałam do tych samych słów: „bezruch”, „delikatność” i „introspekcja - mówi Park. - Osobiście widzę w tych słowach ogromną siłę - są konieczne dla naszej umiejętności tworzenia. Każdy dzień jest wypełniony dynamicznymi, żądającymi uwagi wydarzeniami oraz równymi im momentami ciszy. Te zdjęcia mogą przypomnieć nam, że potrzebujemy i jednych i drugich: dawania i przyjmowania, czynności i bierności, ciemności i światła. Każdy obraz oddaje wyjątkowy wyraz bezruchu i spokoju, które według mnie są fundamentalnym elementem naszej siły i równowagi.
ROSA PARK
Rosa Park to założycielka i redaktorka magazynu Cereal oraz dyrektorka Francis Gallery, prezentującej prace zarówno wschodzących artystów jak i znanych nazwisk z całego świata. Park dzieli swój czas pomiędzy Los Angeles w Kalifornii i Bath w Wielkiej Brytanii. Spędziła ponad dekadę współpracując z docenianymi fotografami i artystami z całego świata. Te bliźniacze ścieżki rozwinęły jej kuratorskie oko w kierunku zestawiania dzieł, pozwalającego na silne emocjonalne więzi.
- W roli kuratorki stale zadaję sobie pytanie „Jakie uczucia to we mnie wywołuje? - mówi. - Emocjonalna więź nawiązywana z dziełem jest dla mnie ważniejsza niż wszelkie więzi intelektualne. Umiejętność odczuwania to to, co nas jednoczy i pozwala na interakcje ze sztuką na podstawowej, pierwotnej płaszczyźnie, niemożliwej do określenia w racjonalny sposób.
Pełniąc rolę kuratorki 29 Days dla Zara Home, Park odwołuje się do tych doświadczeń, by stworzyć wyjątkowo emocjonalną kolekcję, podkreśloną poczuciem ludzkiej obecności nawet, gdy człowiek nie jest widoczny, zawirowaniami emocji ukrytymi w ciszy kompozycji oraz niepewności pomiędzy teraźniejszością uchwyconą na zdjęciu a tym, co może wydarzyć się dalej.
- Uwielbiam to, że każdy z obrazów w kolekcji ma swoją własną historię: można ją sobie wyobrazić w oparciu o wizualne sygnały uchwycone w ujęciu - mówi Park. - Wtedy obraz staje się częścią czyjejś osobistej przestrzeni, a zawarta w nim historia nierozerwalnie przeplata się z historią jego posiadacza, tworząc całkowicie nową narrację, bogatą w osobiste odniesienia.