Nespresso Talents to międzynarodowy konkurs filmowy organizowany przez markę Nespresso, To już czwarta edycja konkursu, który w tym roku odbywa się pod hasłem: We are what we eat. Do 25 marca 2019 r. każdy może zgłosić swój trzyminutowy film prezentujący interpretację tego tematu i zamieścić go na stronie konkursu.

Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes.

Nespresso Talents to wyjątkowy konkurs filmowy, którego celem jest wyłonienie najbardziej utalentowanych twórców z całego świata. W konkursie może wziąć udział każdy - studenci szkół filmowych i niezależni młodzi twórcy, jak również osoby, które pasjonują się kinematografią. Nespresso szuka ludzi, którzy myślą inaczej, nie boją się przekraczać granic i są kreatywni.

Tematem tegorocznej edycji Nespresso Talents jest hasło: We are what we eat rozumiane jako coś więcej, niż to, co mamy na talerzu. Jedzenie to także zapachy, kolory, to sposób życia, pamięć chwil i miejsc. To część kultury, w której żyjemy lub którą poznajemy. To odkrywanie świata, doświadczenie różnorodności, eksperymentowanie, dbanie o siebie, sprawianie sobie przyjemności, poznawanie pór roku, łączenie się z naturą.

Mając na uwadze tak szerokie spojrzenie, interpretacja tematu jest dowolna i pozwala na kreatywne podejście. Konkurs po raz kolejny przesuwa granice tradycyjnego filmowania, stąd zgłoszone filmy muszą trwać trzy minuty i być nakręcone w formacie wertykalnym (9:16).

Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i dokonywać zmian na lepsze. Ogłaszając tegoroczną edycję konkursu pod hasłem We are what we eat marka Nespresso, jako producent kawy najwyższej jakości, akcentuje wagę świadomego żywienia w codziennym życiu.

Warto także dodać, że w edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll pt. Heart Therapy zdobył drugie miejsce, a jego autorka otrzymała 3000 euro. Po sukcesie w Nespresso Talents film dostał się na kolejne festiwale filmowe, m.in. w Meksyku, Australii czy we Włoszech. Film oprócz życia festiwalowego ma także osiągnięcia w przestrzeni społecznej - terapia o jakiej opowiada jest obecnie testowana m.in. w szpitalu przy ul. Polnej w Poznaniu, gdzie film był kręcony. W planach są testy w kolejnych, polskich szpitalach.

Do konkursu Nespresso Talents filmy można zgłaszać od 7 lutego do 25 marca 2019 r. na stronie https://www.nespresso.com/talents/int/en. Jury ogłosi shortlistę 15 filmów, które będzie można oglądać na stronie konkursu.

Finaliści otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce oraz po 2500 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów będą gośćmi Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszone wyniki konkursu oraz nastąpi wręczenie nagród. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnej sesji mentoringowej w Cannes.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.nespresso.com/talents/int/en