Sklep meblowy należy do specyficznej branży, w której artykuły produkowane są na długie lata. Z tego względu jego rentowność w dużej mierze zależy od dobrej reklamy i przyciągnięcia dużej liczby klientów. Mebli nie kupujemy codziennie, dlatego warto zadbać o to, by każdego dnia przybywali do sklepu - i wychodzili z niego z zadowoleniem - nowi klienci. Jak zatem promować takie przedsiębiorstwo?

Sklep meblowy o zasięgu globalnym

Istnieje wiele sieci sklepów meblowych, które swoim zasięgiem objęły całą Polskę. Mają renomę i rozpoznawalność, jednak nawet one powinny regularnie przypominać o swojej obecności na rynku, zarówno nowym, jak i powracającym klientom.

Ze względu na liczne placówki, rozmieszczone w wielu miastach, najlepszym wyborem może być duża kampania reklamowa OOH, obejmująca różnorodne nośniki rozprzestrzenione po całym kraju. Dzięki niej zasięg informacji będzie bardzo duży, co przełoży się na wywołanie zainteresowania wielu osób, mogących stać się potencjalnymi klientami.

Dodatkowo, sklepy o zasięgu globalnym powinny wykorzystać możliwości, jakie niesie Internet oraz powiązane z nim social media. Jest on obecnie jednym z najpopularniejszych nośników informacji, dzięki czemu prowadzenie w nim kampanii reklamowej obejmuje swoim zasięgiem szerokie grono populacji. Ukazanie jej w mediach społecznościowych jest dodatkowo skuteczne dzięki możliwości szybkiego przekazywania sobie dalej informacji przez użytkowników.

Sklep meblowy o zasięgu lokalnym

Nie każdy sklep meblowy jest jednak sieciówką. Istnieje wiele małych przedsiębiorstw, oferujących ciekawe artykuły, które również potrzebują reklamy. W tym przypadku najlepszym pomysłem może być rozpoczęcie kampanii od lokalnego rynku, na przykład poprzez reklamę tylko w mieście, w którym znajduje się siedziba firmy. Dzięki temu promocja nie będzie tak obciążająca finansowo, a pozwoli na zbudowanie silniejszej marki i rozwój przedsiębiorstwa.

Również w tym przypadku reklama typu OOH może sprawdzić się doskonale, gdyż dotrze do wybranej grupy osób. Wystarczy zdecydować się na wykorzystanie wyłącznie tych nośników, które znajdują się na lokalnym terenie, aby selektywnie zachęcić mieszkańców do korzystania z produktów sklepu.

Czy zatem jest reklama OOH?

OOH to skrót od angielskiego out of home, czyli poza domem. Nierzadko kampanie należące do tej grupy nazywane są po prostu reklamami zewnętrznymi. Jak można przeczytać na stronie https://be-media.com.pl, specjalizującej się w tym typie promocji, charakterystyczną cechą tej reklamy jest wykorzystanie różnorodnych nośników znajdujących się w otoczeniu. Mogą to być między innymi billboardy, ekrany LCD, paczkomaty czy nawet komunikacja miejska. Decydując się na promocję na każdym lub na wybranym spośród tych nośników, można łatwo dotrzeć ze swoją ofertą do tysięcy osób w krótkim czasie. Dzięki temu reklama typu OOH charakteryzuje się szerokim zasięgiem i wysoką skutecznością.

Komunikacja miejska jako wyjątkowo skuteczny nośnik reklamy

Jednym z najskuteczniejszych sposobów prowadzenia kampanii jest umieszczenie reklam na oraz w komunikacji miejskiej. Taki zabieg charakteryzuje się wyjątkowo wysoką skutecznością, gdyż w Polsce z transportu publicznego korzysta kilka milionów ludzi dziennie. Dzięki temu każdy z nich może stać się odbiorcą treści.

Reklama na autobusach może być wykorzystana zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym, co jest jej dodatkowym atutem. Wystarczy wybrać, czy promocja ma objąć pojazdy wyłącznie w jednym, czy w wielu miastach, dzięki czemu będzie doskonale dopasowana do potrzeb danej firmy. W efekcie, dzięki dużym zasięgom i skuteczności, przyczyni się do szybkiego wzrostu przedsiębiorstwa.