Ars longa, vita brevis. Maksyma o ulotności życia i długowieczności sztuki stanowi motto wielu artystów i ich mecenasów. O ile pierwsi zapewniają sobie "nieśmiertelność" poprzez swoją twórczość, o tyle hiszpańska firma Cosentino z pewnością przejdzie do historii dzięki staraniom wspierania działalności artystycznej na całym świecie, także w naszym kraju. Firma znana z produkcji spieków Dekton i powierzchni Silestone, zachwycających materiałów wykończeniowych do wnętrz i na fasady, rolę patrona sztuki traktuje bardzo poważnie, wplatając ją naturalnie w swą misję i społeczną odpowiedzialność biznesową.

Polski oddział Cosentino wspiera finansowo instytucje kultury, promuje konkursy związane ze sztuką i architekturą oraz młodych artystów. Daje się pokazać jako firma zaangażowana społecznie, nowoczesna i kreatywna, udowadniając, że wspieranie sztuki nie musi być domeną instytucji finansowych i wielkich korporacji. Wielowątkowość i różnorodność poruszania się po obszarach rodzimej kultury i sztuki daje Cosentino szeroki wybór w zakresie poszczególnych obszarów zaangażowania. Jako Mecenas festiwalu Art in Architecture, Cosentino zachęcało inwestorów, architektów i projektantów wnętrz do współpracy z artystami,  promując ideę szerszego wprowadzania sztuki do przestrzeni prywatnych i publicznych. Wyjątkowy konkurs Art in Architecture, skierowany zarówno do inwestorów, architektów, jak i artystów, pokazał, jak w naszym kraju tworzyć świadome i intrygujące wnętrza ze sztuką w roli głównej.

Wyjątkowe stoisko

Głośno było także o spektakularnym stoisku Cosentino na Targach Warsaw Home. Projekt Szymona Hanczara okazał się najczęściej odwiedzaną i komentowaną przestrzenią wystawienniczą, gromadząc wielu znanych gości zachwycających się oryginalną myślą projektową, pokazującą materiały Cosentino w odsłonie, zainspirowanej twórczością Antonio Gaudiego, Pablo Picasso i Joan Miro.

Podczas Warsaw Home na stoisku Cosentino można było spotkać się z wybitnymi osobowościami ze świata architektury, podczas paneli dyskusyjnych dotyczących wartości sztuki w projektach wnętrz. W rozmowach wzięli udział m.in. Anna Olga Chmielewska i Jola Skóry (Jam Kolektyw), Aleksander Jankowski (JIO Jankowski Opyrchał), Maria Miland (Art in Architecture Festival), dziennikarka i historyk sztuki Ewa Mierzejewska a także Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.

Współpraca z rzeźbiarzem Janem Musiałowskim

Przy okazji artystycznych inicjatyw firmy, warto wspomnieć o wspólnej inicjatywie hiszpańskiego producenta z warszawską Galerią Sztuki ToTuart i zaproszonym do projektu rzeźbiarzem Janem Musiałowskim, który zaczął interesować się materiałami charakterystycznymi dla szeroko pojętej architektury. Zaniepokojony konsumpcjonizmem i narastającym problem odpadów przemysłowych, stworzył cykl rzeźb "Struktury Energii", powstały z próbek Silestone, nadając materiałowi drugie życie. Rzeźby zostały zlicytowane podczas aukcji WOŚP.

Powierzchnie wielkoformatowe Silestone i Dekton oraz naturalny kamień Sensa, same w sobie kojarzą się ze sztuką. Stosowane w wielu prestiżowych projektach, wychodzących spod ręki najlepszych architektów, kojarzą się z wyjątkową elegancją i szlachetnością. Odznaczają się przy okazji dużą trwałością, wytrzymałością na uszkodzenia, ścieranie i zarysowania, tworząc w rezultacie zróżnicowany estetycznie, awangardowy i pełen klasy efekt, znakomicie korespondujący ze sztuką we wnętrzu.

Więcej informacji na: www.cosentino.com