6 czerwca, w salonie 9design przy ul. Lucerny 25 w Warszawie, odbył się pierwszy z cyklu Wieczór Architektów. Głównym punktem spotkania był wykład uznanego projektanta, kuratora i doktora sztuki Tomka Rygalika, połączony z zapowiedzią jego współpracy z marką Inspirium. Nowy dyrektor artystyczny zdradził wstępne założenia linii i bezsprzecznie oczarował gości piękną opowieścią o istocie designu.
Wieczór Architektów, który odbył się w warszawskim salonie 9design, zgromadził wielu przedstawicieli mediów i renomowanych pracowni architektonicznych. Gości powitała właścicielka marki - Anna Dobrzycka, która wraz z mężem Krystianem Dobrzyckim od 2009 roku prowadzi salon 9design, oferując klientom wyselekcjonowane przedmioty do wnętrz i meble od zagranicznych, a także polskich producentów.
Wyczekiwana przez wszystkich prelekcja Tomka Rygalika wprowadziła publiczność w merytoryczną, ale jakże inspirującą historię o znaczeniu kontekstu dla projektowania użytkowego. Pytania do prelegenta zatrzymało dopiero ogłoszenie konkursu i znakomity poczęstunek od zaprzyjaźnionej z salonem 9design restauracji Bejrut.
Spotkanie było również okazją, by nieco szerzej zapowiedzieć współpracę czołowego projektanta z dynamicznie rozwijającą się polską marką Inspirium, dostępną w 9design.
- Przed decyzją o współpracy dokładnie przyjrzałem się potencjałowi, jaki drzemie w Inspirium. Jej sposób działania przypomina modelem rodzinne firmy włoskie, które odniosły międzynarodowy sukces. Wizyta w fabryce w Żywcu, gdzie wszędzie panuje laboratoryjny porządek, przekonała mnie, że mam do czynienia z ludźmi znającymi się na sztuce meblarskiej, a rozmowa z parą właścicieli - że są pasjonatami. Wspaniałe rzeczy mogą osiągać tylko ludzie z odpowiednim nastawieniem, entuzjaści wierzący w swoje pomysły - zauważa Rygalik.
Designer jako dyrektor artystyczny Inspirium zajmie się strategicznym rozwojem marki, bazując na jej wypracowanych przez lata kompetencjach w zakresie technologii i unikatowej na naszym rynku pracy z naturalnym materiałem, jakim jest pierze. Pierwsze efekty tej kooperacji ujrzą światło dzienne jesienią tego roku.
Podczas spotkania zebrani goście mogli w swobodnej atmosferze zapoznać się z wysmakowanymi ekspozycjami salonu 9design, a także zobaczyć, jak dotychczasowe propozycje marki Inspirium sprawdzają się w realnym użytkowaniu.
Partnerzy medialni zadbali, by obecni mogli w domowym zaciszu oddać się pasjonującej lekturze za sprawą przygotowanych dla nich magazynów, a rozmowy w kuluarach były dopełnieniem tego pełnego wrażeń spotkania w twórczej i życzliwej atmosferze.
Wieczór zorganizowali właściciele salonu 9design. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Czas na Wnętrze, Elle Decoration, Dobre Wnętrze, Design Alive, Archimania.pl, Foorni.pl, Mieszkaniezpomyslem.pl, Designteka.pl, Magazif.com, Point of Design, Nowy Magazyn, Law Business Quality.