Tegoroczna 16-ta, edycja Łódź Design Festival 2022, odbywa się pod hasłem RE:GENERACJA i jest zachętą do poszukania odpowiedzi na wyzwania, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w. i poszukiwania sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze - każdego z nas. Tak o koncepcie 11-dniowego festiwalu mówi jego dyrektor Michał Piernikowski.

Ideą, która przyświeca wszystkim wydarzeniom Festiwalu jest zachęcenie do dokonania głębszej refleksji nad stanem aktualnego świata i wyzwaniom, które przed nami stawia. Aby na końcu stwierdzić, że tytułową RE:GENERACJĘ musimy traktować jako stały proces, który pozostanie już z nami na zawsze. 

Marka Loft Kulinarny pragnie na te pytania odpowiedzieć poprzez odpowiedzialną produkcję, wsparcie przyrody, rzemiosła i sztuki. Marka łączy smak i sztukę poprzez rzemieślnicze podejście do wykonywanych wyrobów, zarówno spożywczych jak sztuki użytkowej. Do współpracy zaprasza rzemieślników, twórców i artystów tworząc wyjątkowe i piękne produkty codziennego użytku.

Rada Ekspertów Łódź Design Festiwal doceniła odpowiedzialne działania Loft Kulinarny jakie marka kieruje dla pszczół. Marka w ramach akcji społecznej Zróbmy to razem dla Pszczół zaadoptowała artystyczną pszczołę zaprojektowaną przez artystkę Polę Dwurnik przekazując część zysków z produktów na którym znajduje się pszczółka na budowę edukacyjnego centrum pszczelego w Fundacji Pociechom w Warszawie.

Opakowanie ciasteczek Florentynki oraz bieżnik wykonany z organicznej bawełny zawierający pszczoły zaprojektowane przez Polę Dwurnik otrzymały nagrodę Must Have 2022.