Cztery pokolenia, ponad 90 lat, ponad 30 krajów i ponad 300 salonów. DUXIANA to firma rodzinna produkująca jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie łóżek na rynku. Wielka troska o komfort, trwałość, jakość i innowacyjność doprowadziła do stworzenia łóżek, które zapewniają lepszy sen.

Marka DUXIANA funkcjonuje na rynku już prawie 100 lat a łóżka, materace i inne meble tej szwedzkiej firmy niezmiennie zachwycają poziomem komfortu, kunsztem wykonania i faktem obecności w najbardziej luksusowych hotelach na całym świecie. 300 salonów firmowych DUXIANA w 34 krajach, za sprawą Agnieszki Bujak, powiększyło się także o showroom w Polsce. Nasi czytelnicy chcieliby Cię lepiej poznać. Co skłoniło Cię do wejścia w ten bardzo szczególny segment luksusowych łóżek i materacy?

Przed zaangażowaniem się we wprowadzenie marki DUXIANA na Polski rynek moja droga zawodowa była przez wiele lat związana z designem. Projektowałam i wykańczałam wnętrza, więc praca z aranżacją przestrzeni nie była mi obca. Doskonale znałam rynek i potrzeby klientów, wiedziałam czego jeszcze brakuje i w którym kierunku zdaje się podążać branża. Ostateczna decyzja była jednak związana z moją własną historią. Przez lata uprawiania zawodowego sportu nabawiłam się poważnych problemów z kręgosłupem. Na podobne przypadłości cierpiał również mój mąż. Latami poszukiwaliśmy łóżka, które pozwoliłoby nam przespać całą noc bez bólu. Właśnie te poszukiwania doprowadziły nas do legendarnych szwedzkich łóżek DUX. To była miłość od pierwszego wejrzenia, a raczej od pierwszej nocy… Problemy, z którymi borykaliśmy się przez tyle lat ustąpiły, a do tego uwiódł nas fantastycznie dopracowany design, ogrom ręcznej pracy przy powstawaniu mebli, możliwość szybkiej zmiany twardości poszczególnych stref materaca i ekologiczne materiały… Wtedy poczułam, że warto, by oferta DUXIANA zagościła w Polsce. Tak powstał nasz pierwszy showroom, mieszczący się przy ul. Tetmajera 83 w Krakowie. Klienci przyjeżdżają do nas z całej Polski, prowadzimy również sprzedaż on line.

Duxiana to nie tylko łóżka i materace, ale także kultowe meble, które projektował m.in. Bruno Mathsson?

Nasza przygoda z tą legendarną marką zaczęła się od łóżek, jednak kiedy dowiedziałam się, że jeden z moich ulubionych projektów, fotel Karin Bruno Mathssona, został również wyprodukowany przez DUXIANĘ, wiedziałam już, że moja droga zawodowa zmieni swój bieg. Poczułam, że muszę dołożyć wszelkich starań, aby te kultowe meble, w wielu krajach przekazywane z pokolenia na pokolenie, były dostępne również dla polskiego klienta. DUXIANA produkuje wiele modeli, które od lat szczycą się mianem ikon designu. Wiele z nich jak np. często pokazywany w magazynach architektonicznych i wnętrzarskich fotel Pernilla 69 czy Karin, zaprojektował Bruno Mathsson, a jego najsłynniejszy projekt Jetson Chair również był stworzony dla Duxiany. Dla firmy projektowali również designerzy i architekci tacy jak Claesson Koivisto Rune, Sam Larsson czy Norm Architects, co pozwoliło stworzyć wyjątkowe kolekcje mebli przeznaczonych nie tylko sypialni, ale także do salonu, jadalni czy gabinetu.

Duxiana, fotel Karin

Jakie są przewagi konkurencyjne Duxiany względem innych producentów mebli łóżek i materacy z klasy premium?

To jest pod każdym względem wyjątkowa marka. Poczynając od jej historii, przez podejście do ludzi i środowiska naturalnego, a kończąc na unikalnej technologii produkcji, zarówno łóżek jak i mebli. To jedna z nielicznych firm na świecie, której produkty posiadają certyfikację ekologiczną na wszystkie komponenty. Meble Duxiana są produkowane ręcznie przez wyjątkowych rzemieślników, którzy często przekazują swój fach z pokolenia na pokolenie. Duxiana to nie tylko legenda marki, to przede wszystkim opatentowana technologia, poparta badaniami oraz latami zdobywanych doświadczeń. Czynników wpływających na przewagę konkurencyjną naszych produktów jest naprawdę wiele, jednak jedna z cech jest zdecydowanie unikatowa w skali globalnej. Łóżka DUX wydłużają fazę głębokiego snu do 60 minut w ciągu nocy. Ten fakt stał się tak wielkim odkryciem, że wieść o tym obiegła cały świat. Właśnie wyniki tych badań, przeprowadzonych przez badaczy snu z Karolinska Institutet, uniwersytetu przyznającego nagrody Nobla w dziedzinie biologii i fizjologii człowieka, dały początek globalizacji i ekspansji marki.

Polska filia DUXIANA obchodziła niedawno drugie urodziny. Jak radzicie sobie na polskim rynku?

Radzimy sobie świetnie. Zainteresowanie naszymi meblami wciąż wzrasta i właśnie z tego powodu przymierzamy się do otwarcia kolejnego showroomu, tym razem w Warszawie. Duxiana to marka rozpoznawalna na całym świecie, jednak do niedawna w Polsce słyszeli o niej głównie architekci tworzący realizacje premium i pasjonaci designu. Nasza ciężka praca i determinacja w dążeniu do rozpoznawalności marki na rynku polskim przynosi coraz większy efekt. Powiększa się również grono zadowolonych klientów, którzy chętnie polecają nasze produkty innym. Często zdarzają się sytuacje, gdy zadowolony klient wręcz przyprowadza swoich znajomych do showroomu Duxiana. Podobne sytuacje zdarzały nam się także podczas targów Warsaw Home. Mieliśmy nawet przyjemność gościć naszych klientów i architektów z różnych części Polski, którzy przyjechali odwiedzić nas podczas targów, by podziękować i podzielić się swoimi doznaniami, historiami o dawnych problemach zdrowotnych np. z bolącym kręgosłupem czy cierpnącą ręką podczas snu, które ustąpiły po zmianie łóżka na DUX. Dla nas takie historie i powracający zadowoleni klienci są bezcenne, dają nam motywację do dalszego rozwoju i poczucie, że robimy coś potrzebnego, a czasami nawet zmieniamy czyjeś życie. Wiem, że brzmi to nieco pompatycznie, ale sama byłam osobą, która codziennie budziła się z wielkim bólem, więc jestem przekonana, że perfekcyjnie dopasowany materac ma ogromny wpływ na komfort życia.

Jaki jest profil Waszych Klientów?

Nasz klient to na pewno osoba świadoma swoich potrzeb, dbająca o zdrowie i dobre samopoczucie. Zdająca sobie sprawę z tego, że stan zdrowia znacząco wpływa oraz przekłada się na wszystkie aspekty: efektywność w pracy, dobre samopoczucie, po prostu na jakościowe życie. To osoby identyfikujące się z filozofią hygge, które doceniają dobrą jakość i ponadczasowość, nie podążają ślepo za przemijającymi trendami, chcą inwestować w wartościowe rzeczy. Mamy też wielu klientów, dla których najważniejszą rzeczą jest ekologia i to właśnie ten aspekt decyduje o wyborze mebli sygnowanych logiem DUXIANA, gdyż utożsamiają się z filozofią naszej firmy. Znaczącą grupę stanowią także ludzie borykający się z problemami zdrowotnymi, takimi jak bóle pleców czy cierpnące ręce podczas snu. To grupa klientów, która bardzo docenia możliwość dostosowania naszych łóżek indywidualnie do potrzeb użytkowników, zmiany ich twardości w zależności od potrzeb, niezależnie od osoby śpiącej obok.

Architekci wnętrz pokochali Wasze łóżka. Sprzedajecie je klientom indywidualnym, ale można je znaleźć także w najbardziej luksusowych obiektach sieciowych i butikowych hotelach? Czy taka estyma zobowiązuje?

Rzeczywiście, nasze meble od lat są doceniane przez najlepsze hotele na świecie. Jest ich prawie 200 i należą do nich np. "Żagiel" w Dubaju, pięć najlepszych hoteli na Manhattanie, spektakularny hotel The Hedi Muscat, czy hotel The Audo, gdzie sztuka i design są polem do dialogu i inspiracją dla gości… To świetna wizytówka wysokich standardów firmy. Uświadamia również klientom wyjątkowość naszych produktów. Myślę, że jest to potwierdzeniem najwyższej jakości, dbałości o klienta i jego potrzeby. Meble Duxiana, w tym także krzesła, stoły i stoliki kawowe, tworzone są indywidualnie pod każdego klienta, oczywiście bazujemy na standardowych rozwiązaniach, ale możemy sprostać różnym wymaganiom i potrzebom. Właśnie z tych możliwości najchętniej korzystają architekci, ponieważ mają praktycznie nieograniczone pole do stworzenia mebla idealnie dopasowanego do koncepcji całego wnętrza.

Duxiana, fotel Jetson

Zrównoważony rozwój, zdrowie psychiczne i zmiany środowiskowe to obecnie często poruszane tematy. Która z tych spraw jest Ci najbliższa i dlaczego?

W moim odczuciu wszystkie z tych tematów są niezwykle ważne i w dużej mierze łączą się ze sobą. Zrównoważony rozwój niewątpliwie ma ogromny pozytywny wpływ na zmiany środowiskowe. Nieodzownie łączy się także z podejściem eko do produkcji oraz użytych podczas produkcji materiałów. A to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na zdrowie, a co za tym idzie również zdrowie psychiczne użytkowników. Mebel wyprodukowany w duchu zrównoważonego rozwoju, z ekologicznych materiałów, ma znacząco mniejszy wpływ na zanieczyszczenie środowiska, gdy trafia na wysypisko, jednak w większości przypadków może być recyklingowany. Większość materiałów może być odzyskana i ponownie wykorzystana. Duxiana przykłada ogromną wagę do tych aspektów. Nasze meble są projektowane na kilka dekad użytkowania, co więcej oferujemy możliwość naprawienia lub dokupienia elementów, które podczas użytkowania się zużywają, aby dać możliwość przedłużenia "życia" meblowi i uchronić go przed wysypiskiem. Bo zdrowa planeta to również zdrowy człowiek. Najlepiej ze zdrowym kręgosłupem.

Agnieszka Bujak

Więcej informacji na: www.duxiana.pl