Samolot Boeing 737 MAX 8 SP-LVK Polskich Linii Lotniczych LOT przemierza niebo w jubileuszowych barwach KROSNO, aby uczcić 100. rocznicę jednego z najbardziej znanych producentów szkła użytkowego w Polsce. Pierwszy rejs samolotu w nowym malowaniu odbył się 8 lipca na trasie z Warszawy do Bejrutu (lot LO145). Samolot będzie nosił złoto-czarną grafikę z logo KROSNO przez najbliższe dwa lata.
Szkło Krosno Glass na Pokładach LOT
Malowanie samolotu jest częścią nowej współpracy pomiędzy LOT i Krosno Glass, które zapowiedziały dostarczanie specjalnie zaprojektowanego szkła na pokłady samolotów LOT. Szkło od Krosno Glass będzie dostępne dla pasażerów klasy biznesowej i premium ekonomicznej.
Stulecie KROSNO Świętowane na Niebie
- Chcemy uczcić stulecie KROSNO na unikalnym nośniku jakim jest nasz samolot - powiedziała Małgorzata Piwowarska-Pinilla, dyrektor ds. marketingu KROSNO. - Złoto-czarna grafika przedstawia logo KROSNO w jubileuszowym wydaniu, a także karafkę i szklankę z jubileuszowej kolekcji "Celebration" i pieczęć z hutnikiem.
Malowanie Samolotu: Szczegóły Techniczne
Samo malowanie samolotu odbyło się w lakierni w irlandzkim Shannon. Specjalistyczną technikę malowania zastosowano do nałożenia 35 litrów certyfikowanej złotej farby, przystosowanej do ekstremalnych warunków atmosferycznych. Autorką grafiki jest Khrystyna Patsak z Krosno Glass.
Partnerstwo LOT i Krosno Glass: Polski Design na Światowej Arenie
To partnerstwo pozwoli produktom KROSNO dotrzeć do ponad 100 lotnisk na całym świecie, promując polski design i rzemiosło. - Współpraca z Krosno Glass pozwoli nam nie tylko wzbogacić ofertę na pokładach naszych samolotów, ale także aktywnie promować polski design na świecie - powiedziała Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.
Sto Lat KROSNO: O Marce
KROSNO, założone w 1923 roku, jest jednym z najbardziej znanych producentów szkła użytkowego w Polsce. Produkuje szeroką gamę produktów szklanych, od naczyń do alkoholu i potraw, po szkło dekoracyjne i upominki. Produkty KROSNO są znane na całym świecie, a wśród odbiorców znajdowały się takie osobistości jak królowa Elżbieta II, cesarzowa Japonii czy król Hiszpanii Juan Carlos.