Warsaw Home to ewenement na światową skalę. Żadne inne wydarzenie w świecie designu i wyposażenia wnętrz nie rozwija się tak szybko i spektakularnie. Już w tej chwili można nazwać je najważniejszym branżowym wydarzeniem w Europie Środkowo-Wschodniej. Statystyki wskazują, że targi o takiej sile z roku na rok będą przyciągać coraz więcej ważnych wystawców i coraz więcej gości. O Warsaw Home w 2016 roku można było powiedzieć, że to next big thing. Dziś stało się to rzeczywistością.
Warsaw Home to stosunkowo nowe wydarzenie w świecie wyposażenia wnętrz i designu. Premiera targów przypadła na 2016 rok, a w październiku 2018 roku odbędzie się ich trzecia edycja.
Jednak w tym krótkim czasie stało się najważniejszą biznesową platformą w kraju i w Europie Środkowo-Wschodniej. Odniosły wielki sukces, zdecydowanie wykraczający poza granice kraju i regionu. Żadne inne wydarzenie targowe w tej branży na świecie nie rozwija się tak intensywnie i nie wykorzystuje równie skutecznie dobrego czasu dla designu.
Powierzchnia wystawiennicza zwiększa się skokowo, aż pięciokrotnie - od 24 tys. w 2016 roku do 120 tys. mkw. w 2018! To samo dotyczy liczby wystawców: 150 w 2016 r., 400 w 2017 r. i - według prognoz - 1000 w 2018 roku, co oznacza wzrost o 500 procent! Zeszłoroczną edycję targów odwiedziło 64 tys. osób, szacunki na 2018 rok wskazują liczbę 90 tys. Targi notują duży udział profesjonalistów i gości z zagranicy (29 proc. w 2017, według prognoz w 2018 roku będzie ich aż 37 proc.).
Możemy się porównywać
Warsaw Home rozwija się intensywniej niż organizowane od 2005 roku targi Saloni WorldWide w Moskwie i istniejące również od 2016 roku Salone del Mobile. Shanghai. Możliwości regionu, wizja i energia organizatorów powodują, że już teraz można je porównywać z największymi i najważniejszymi targami na świecie i w Europie - iSaloni del Mobile w Mediolanie oraz IMM w Kolonii.
Najsławniejsze i najbardziej prestiżowe targi mediolańskie, których premiera przypada na rok 1961, w trakcie edycji 2018 przyjęły 1841 wystawców na 230 tys. mkw. (przy rekordowej liczbie zwiedzających - 435 tys. osób). Mające za sobą prawie 70 lat tradycji, organizowane od 1949 roku targi w Kolonii w 2018 zgromadziły 1282 wystawców na powierzchni 270 mkw. i zanotowały 125 tys. odwiedzających. To liczby oczywiście wyższe, ale porównywalne ze statystykami targów Warsaw Home, które osiągnęły swoje wyniki w zaledwie 3 lata.
Wielki potencjał, wielki sukces
Twórczyni Warsaw Home, Kasia Ptak, od razu planowała i organizowała targi nie z myślą o rynku lokalnym, ale międzynarodowym. Lokalizacja, Nadarzyn pod Warszawą, dała więcej możliwości niż inne miejsca w Polsce. Warszawa ze swoim międzynarodowym lotniskiem i szybkimi połączeniami z całym światem jest doskonałym celem podróży, ze swoją ogromną i zróżnicowaną bazą hotelową i dodatkowymi atrakcjami.
Z centrum miasta na targi można dotrzeć w czasie krótszym niż pół godziny, a organizatorzy dbają o sprawną komunikację dla wszystkich gości. Miasto rozwija się w wyjątkowy sposób - w dwumilionowej Warszawie w 2016 roku sprzedano 24 tys. mieszkań, więcej niż w Londynie z ośmioma milionami mieszkańców!
Nowoczesne, ogromne hale wystawiennicze Ptak Expo, w których organizowane są Warsaw Home, spełniają najwyższe standardy targowe. Wystawcy mają do dyspozycji przestrzeń, którą mogą dowolnie, w ciekawy sposób wykorzystać, wraz z pełnym potrzebnym zapleczem technicznym. Goście - szereg atrakcji, punktów informacyjnych i gastronomicznych i dostęp do najlepszych marek i produktów z całego świata.
Najlepsze marki, najlepsza promocja
Warsaw Home od początku przyciągały nie tylko polskich producentów, choć ich obecność to istotna wartość targów. Warsaw Home promują polską produkcję meblową i zwiększają rozpoznawalność poszczególnych polskich marek, ale też całego kraju, który - o czym nie każdy wie, zwłaszcza poza naszymi granicami - jest czwartym w Europie producentem i trzecim krajem pod względem wielkości eksportu mebli.
Na targach można było od początku zobaczyć największe światowe marki i najlepszy design, a z każdą kolejną edycją przybywa międzynarodowych producentów, którzy prezentują tu swoje nowości.
Głośne nazwiska
Od pierwszej edycji targom towarzyszyły debaty, prelekcje i dodatkowe wydarzenia, skierowane zarówno do amatorów, jak i do branży. Gwiazdami Warsaw Home są najwięksi architekci i projektanci. Karim Rashid już dwukrotnie był gościem warszawskich targów, a jego wykład za każdym razem zgromadził tłumy.
W tym roku pojawi się na nich m.in. Tom Dixon, Stefano Giovannoni i Nika Zupanc. Skalę i siłę wydarzenia zauważają i doceniają prestiżowe międzynarodowe organizacje - od tegorocznej edycji partnerem Warsaw Home jest największa na świecie platforma wyposażenia wnętrz Architonic.
Intensywny rozwój targów pokazuje, jak bardzo takie wydarzenie było potrzebne w naszym regionie. Warsaw Home łączą przedsiębiorców ze Wschodu i Zachodu i stale zwiększają swój zasięg działania. To obowiązkowa pozycja w kalendarzu profesjonalistów i osób zainteresowanych wyposażeniem wnętrz i kochających design. Warto być częścią tego niezwykłego wydarzenia, nie ominąć żadnych możliwości i nie stracić żadnych szans.