Już jest! Nowy Katalog IKEA 2019 jest dostępny w Polsce. W tym roku chcemy docenić różnorodność tego, jak żyjemy. Dlatego zapraszamy naszych czytelników do odwiedzin w siedmiu wyjątkowych domach: od niewielkiej kawalerki po dom, w którym wiele uwagi poświęca się trosce o środowisko. Każdy z nich ma do opowiedzenia ciekawą historię, wypełnioną emocjami i potrzebami jego mieszkańców. Mamy nadzieję, że klienci IKEA w nowym Katalogu nie tylko znajdą produkty i pomysły do wykorzystania w codziennym życiu, ale że rozbudzi on również zainteresowanie wyposażeniem wnętrz i zainspiruje do dalszych poszukiwań w sklepach IKEA i na IKEA.pl.
Nowy Katalog oznacza nadejście ekscytujących zmian! W jego poprzednich edycjach IKEA zawsze prezentowała inspirujące aranżacje wnętrz w podziale na funkcje, np. sypialnię czy kuchnię. W tym roku koncepcja została zmieniona - pojawiły się aranżacje całych domów.
Przestrzenie zostały zaprojektowane, uwzględniając potrzeby ludzi, którzy mogliby w nich zamieszkać, są pełne konkretnych pomysłów oraz opierają się na wnioskach i obserwacjach Raportu IKEA Życie w domu. Dzięki nim wiemy między innymi, że aż 49% ludzi uważa za główną przyczynę kłótni w domu odmienne spojrzenie na kwestię bałaganu i posiadanie zbyt wielu drobiazgów.
Ponieważ w wielu domach toczą się potyczki między zwolennikami minimalizmu i miłośnikami „artystycznego” nieładu, nowy Katalog IKEA jest pełen pomysłów na pogodzenie potrzeb wszystkich domowników.
IKEA. Niech Żyje Dom!
- W tym roku koncentrujemy się na życiu w domu ze wszystkim, co się z tym wiąże: radościami, codziennymi wyzwaniami, ale i niekiedy napięciami. Wierzymy, że poprzez umiejętne zrównoważenie przestrzeni „ja” i „my”, wykorzystanie odpowiednich produktów i sprytnych rozwiązań można sprawić, by codzienne życie w domu stało się lepsze. Tegoroczne działania to także kontynuacja komunikacji „IKEA. Niech Żyje Dom!” w odświeżonej odsłonie - mówi Filip Fiedorow, Dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.
Wyjątkowe nowości i zaskakujące kolekcje
Katalog IKEA 2019 jest pełen nowości na wielu płaszczyznach - od produktów, przez wzory i materiały. IKEA zależy na różnorodności nastrojów i inspiracji, aby wszyscy mogli znaleźć coś dla siebie oraz dla domu w każdym kolejnym sezonie. W Katalogu są już subtelne zapowiedzi kolorystyki i stylów, które zachwycą klientów IKEA swoją wyjątkowością 4 razy w roku.
W IKEA przez cały rok będą pojawiać się zaskakujące i różnorodne serie - warto śledzić zwłaszcza kolekcje specjalne, powstałe we współpracy z nieszablonowymi artystami. Już jesienią do sklepów zawitają oryginalne serie FÖREMÅL czy SAMMANHANG, a wiosną i latem 2019 roku swoją premierę będzie miała miedzy innymi kolekcja ART EVENT oraz FREKVENS.
Powracają najlepsze meble z minionych lat!
Wyjątkowym podziękowaniem IKEA za 75 lat wspólnego życia w domu będzie seria produktów vintage o ponadczasowym wzornictwie - GRATULERA.
Lata 50. i 60.
Pierwsza, zawierająca ikony stylu z lat 1950-1960, oznacza powrót do klasyki - projekty z tego okresu wyróżniają się nieco formalnym charakterem, klasycznymi liniami i wykorzystaniem ciemniejszego drewna.
W minione czasy pozwoli się przenieść stolik LÖVBACKEN (poprzednio znany pod nazwą LÖVET) z blatem nawiązującym kształtem do liścia i trzema nogami o metalowych okuciach czy lampa podłogowa zaskakująca nietypowym kształtem. Do pokoju dziennego powróci fotel EKENÄSET, typowy przedstawiciel stylu lat 60. oraz GANGET z ręcznie wykonanym, okrągłym siedziskiem. Nie zabraknie ulubieńca Ingvara Kamprada, fotela STRANDMON, który teraz zachwyci nowymi kolorami.
Lata 70. i 80.
Kolejna edycja serii GRATULERA to powrót do kolorowych lat 70. i 80. Będzie wyraziście i zabawnie! KLIPPAN, jedna z ulubionych sof i ikona swoich czasów, zyska z tej okazji nowe pokrycia w kolorach jasnożółtym, ogniście czerwonym i niebieskim w odcieniu kobaltu.
Fanom tego okresu spodoba się z pewnością fotel RÅANE, który udowadnia, iż możliwe jest stworzenie wygodnego mebla do siedzenia bez zastosowania wypełnienia lub tkaniny. Rozwiązanie? Siatkowa konstrukcja zaprojektowana pod kątem efektywnego wykorzystania zasobów. Stonowanym wnętrzom energetycznego wyrazu doda lampa wisząca, a dywany i poduszki o nieprzeciętnych, kolorowych wzorach będą dopełnieniem edycji odzwierciedlającej ducha lat 70. i 80.
Lata 90.
Ukoronowaniem jubileuszowej serii będą produkty ukazujące minimalizm lat 90. To prostota i łączenie surowego, jasnego drewna ze skandynawskich lasów z graficznymi wzorami. Zwolennikom naturalnego charakteru mebli spodobają się rzeźbiarskie projekty Thomasa Sandella. Oryginalna ławka ze schowkiem z kolekcji PS 1995 to połączenie eleganckiej formy z funkcjonalnością, które sprawdzi się w każdym pomieszczeniu.
Warto dodać, że w latach 90. cała seria PS 1995 stanowiła duży krok naprzód - tworząc ją, IKEA chciała pokazać, jak może wyglądać nowoczesny skandynawski design. Na minimalistycznym fotelu z kolekcji doskonale zaprezentują się poduszki w poszewkach SIPPRUTA o klasycznym wzorze. Są idealnym rozwiązaniem, by w mig odmienić wnętrze.
Tekstylia zostały zaprojektowane tak, by oprzeć się próbie czasu - jak widać, projektantom udało się osiągnąć sukces! Grudniowa premiera przyniesie ze sobą także m.in. kultowe krzesło BJURÅN w wersji czerwonej czy fotel ALBACKEN z rattanu.
Rozwój IKEA w Polsce
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Jednym z podstawowych założeń strategii IKEA na polskim rynku jest zwiększanie dostępności produktów i usług.
- Chcemy inspirować Polaków i odpowiadać na ich potrzeby, zachęcając do korzystania z naszych pięknych oraz funkcjonalnych rozwiązań dla domu. Dążymy do tego, aby jak najwięcej osób mogło robić zakupy w łatwy i wygodny sposób - gdzie, kiedy i jak chcą. Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju IKEA w Polsce. Pracowaliśmy nad kolejnymi kanałami sprzedaży, m.in. otwierając nowe sklepy i rozwijając sprzedaż przez Internet, stworzyliśmy również zupełnie nowe na rynku formaty, takie jak Kuchnia Spotkań IKEA czy Centrum IKEA dla Firm. Obecnie intensywnie pracujemy nad otwarciem trzeciego sklepu IKEA w Warszawie, w centrum handlowym Blue City - mówi Katarzyna Balashov, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej IKEA Retail w Polsce.
IKEA w Blue City będzie unikalnym w skali światowej konceptem i trzecią lokalizacją w Warszawie. Nowy, mniejszy format w centrum miasta wyposażony zostanie w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów. Otwarcie przewidywane jest na jesień bieżącego roku.