Podczas tegorocznej edycji Red Dot Design Awards firma TON zaimponowała komisji selekcyjnej materiałami komunikacyjnymi. W połowie sierpnia TON otrzymał tytuł Zwycięzca w kategorii Communication Design 2018 w kategorii Collection Box za nowy komplet wzorników i katalogów. Ponad 8 600 projektów z 45 krajów rywalizowało o nagrody w tym roku.
- Nagroda jest zawsze doskonałym potwierdzeniem, że nasza praca zmierza we właściwym kierunku. Cieszymy się, że uznanie zdobywają nie tylko nasze produkty, ale także nasza strategia komunikacji - powiedział Jan Juza, dyrektor marketingu TON. - Opracowanie w Czechach materiałów dla wielu grup docelowych w ponad 60 krajach, to wymagające zadanie i wymaga dużo czasu i przygotowań - dodaje Juza.
Prace nad nowym katalogiem i boxem z wzornikami, które zaprezentowane zostały 17 kwietnia 2018 roku podczas Salone del Mobile, rozpoczęły się zaledwie kilka miesięcy po opublikowaniu poprzedniego katalogu. W prace trwające ponad dwa lata, zaangażowanych było ponad 20 osób, byli to zarówno pracownicy TON jak i firm zewnętrznych.
Szata graficzna to dzieło praskiego studia Marvil, a konkretni ludzie to Pavel Zelenka, Jiří Karásek i Tereza Pavelková. Koncepcja nawiązuje do dwóch poprzednich edycji.
- Czytelnik powinien poznać portfolio produktowe TON i wybór dostępnych materiałów, ale także poznać markę, jej filozofię i wartości. To opowieść o naszym DNA. - wyjaśnia Juza. W tym wydaniu TON zaprosił fotografa Dušana Tománka, aby uchwycił w obiektywie atmosferę produkcji i produktów. Zdjęcia prezentują atmosferę procesu produkcji i otaczającego krajobrazu w duchu steampunk, gatunku bazującego na obłokach pary, podobnie jak technika ręcznego gięcia drewna wykorzystywana przez TON.
Zdjęcia produktów we wnętrzach są dziełem Martina Chuma i zostały zrobione w oryginalnych halach produkcyjnych TON, najstarsze z nich zbudowano w 1861 roku. Stylizację wykonała Michaela Tomišková, prezentowany w katalogu wybór oświetlenia i akcesoriów głównie czeskich projektantów i marek, to jej wybór. Trzecim fotografem, który pracował nad materiałami video był Lukáš Pelech.
- Lubimy pracować wykorzystując motywy z fabryki, jej otoczenia i detale procesu produkcyjnego. Nie wszystkie firmy mogą być dumne z tego, w jakich warunkach i jakim otoczeniu produkują. Naszym głównym wyzwaniem jest poszukanie nowych motywów i stylów prezentacji, aby nie obniżyć swojego poziomu i nie znudzić naszych klientów. Wygląda na to, że robiliśmy to dobrze jak dotąd - powiedział Juza z uśmiechem.
Collection Box zawiera wzorniki oferowanych przez nas gatunków i kolorów drewna, wszystkie próbki tkanin, główny katalog produktów TON oraz katalog referencyjnych realizacji, w których produkty TON zaaranżowali różni projektanci.
- Sprzedawca może dodać do boxa nasz aktualny cennik do Kolekcji, a w przyszłym roku również dołożyć katalog nowości 2019, które powstaną po opublikowaniu katalogu głównego. Mamy również pasującą do konceptu kartkę z życzeniami i dekoracyjne naklejki na karton, w którym wysyłany jest box - dodaje Juza.