Kawiarnia przywodząca na myśl lobby klimatycznego hotelu, strefa przyjazna dzieciom, gwarantujące prywatność gabinety i funkcjonalny polski design. To tylko kilka wyróżników obiektu the Nest - jednego z najgorętszych miejsc na mapie polskich coworków, wyróżnionego przez prestiżowy brytyjski magazyn Wallpaper wśród najlepiej zaprojektowanych przestrzeni do pracy na świecie.

Twórcy butikowego coworku zadbali o każdy detal aranżacji - uwagę użytkowników przyciągają głębokie odcienie turkusu, marbling oraz meble i dodatki polskich marek. Otwarcie the Nest już w przyszłym tygodniu.

Komfortowa, ośmiopiętrowa przestrzeń mieści się przy ul. Pięknej 49 w Warszawie, naprzeciw Hali Koszyki. Wśród jej najemców znaleźli się zarówno freelancerzy, przedstawiciele środowisk twórczych jak i zespoły większych firm, które tworzą tu swoje kreatywne przyczółki. Pracy i wymianie myśli sprzyjają wyjątkowe wnętrza wyróżniające się zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności.

Biurowiec jak galeria lokalnych marek

Za bryłę w pełni przeszklonego budynku odpowiada renomowane studio architektoniczne Grupa5 Architekci. Niemal wszystko, co znajduje się w jego wnętrzu, jest projektem autorskim - wnętrza powstały przy współpracy z pracownią Beza Projekt oraz specjalistką od unikalnej techniki zdobienia - marblingu - Katarzyną Korzeniecką. Klimat the Nest tworzą także meble i dodatki prestiżowych polskich marek, m.in. takich jak MDD, odpowiadającej za krzesła i fotele, czy Chors projektującej oświetlenie.

- Zależy nam na tym, aby przestrzeń i marka the Nest były lokalne i autentyczne, dlatego współpracujemy z rodzimymi twórcami i producentami - mówi Wojciech Ponikowski, Partner the Nest i CEO Futu, studia odpowiedzialnego za koncepcję, założenia projektowe oraz brand design marki.

- Produkty z polską metką towarzyszą gościom i najemcom na każdym kroku, zarówno w formie ekspozycji np. modowych dodatków, jak i w wersji użytkowej. W the Nest można napić się kawy z mokotowskiej palarni kawy speciality Czarna Fala, kombuchy od Brothers and Sisters czy zjeść pieczywo z pobliskiej piekarni. Dzięki temu w warszawskim coworku czuć to, że jest zakorzeniony w tym mieście i wyrasta z potrzeb i upodobań jego mieszkańców. Taki model współpracy z lokalnymi biznesami i inicjatywami przeniesiemy do kolejnych miejsc tworzonych pod szyldem the Nest - dodaje Ponikowski.

W the Nest znalazło się również miejsce dla tymczasowych concept storów. Od soboty, 27 października przez kolejny miesiąc w galerii na dwóch najniższych kondygnacjach budynku będzie działał butik Yestersen - polskiej platformy e-commerce specjalizującej się w sprzedaży unikatowych mebli i wzornictwa XX wieku.

Beza Project. Fot. Jacek Kołodziejski

Więcej niż coworking

Pomysł na stworzenie miejsca zrzeszającego dojrzałych przedsiębiorców ceniących dobry design powstał w wyniku współpracy inwestora Equinox Capital Partners ze studiem projektowym Futu. Partnerzy powołali do życia autorską markę, która tworzy nową kategorię na rodzimym rynku nieruchomości i ma ambicje dalszego rozwoju.

Członkowie klubu the Nest mają do dyspozycji indywidualne biurka w otwartej, wspólnej przestrzeni oraz prywatne gabinety klasy premium. Co ciekawe, the Nest jako jedyny cowork na polskim rynku oferuje wsparcie dla pracujących rodziców: piętro dostosowane do pociech oraz możliwość profesjonalnej opieki nad nimi.

- The Nest jest miejscem, które urzeczywistnia ideę work-life balance, przestrzenią biurową nowej generacji dostępną 24/7. Zaproponowane przez nas rozwiązania gwarantują z jednej strony dobre warunki do pracy zespołowej i poznawania innych przedsiębiorców, z drugiej zaś – nieporównywalną do innych ofert biur serwisowanych prywatność i spokój. The Nest to 2 tys. mkw. przestrzeni warsztatowych, konferencyjnych, coworkingowych i eventowych oraz gabinetów - mówi Marta Rzepka, dyrektor zarządzająca the Nest.

Twórcy the Nest podkreślają także, że nowo powstały cowork ma być nie tylko miejscem codziennej pracy, ale też platformą wymiany pomysłów i doświadczeń - klubem, w którym będą spotykać się przedstawiciele świata designu i biznesu. 220-metrowa przestrzeń przeznaczona na wydarzenia specjalne otwarta jest dla osób spoza społeczności the Nest. Będą w niej organizowane cykliczne spotkania dotyczące projektowania, biznesu, technologii oraz inspirujących idei, prowadzone m.in. przez cenionych biznesmenów i twórców z różnych branż.

Ponadto the Nest nawiązało współpracę z innymi podobnymi inicjatywami na całym świecie, dzięki czemu członkowie warszawskiego klubu mogą korzystać z przestrzeni np. Alma w Sztokholmie, Canopy Space w San Francisco i innych butikowych coworków w Paryżu, Londynie, Kopenhadze, Szanghaju czy Nowym Jorku.

Więcej informacji na stronie: thenest.pl.