Pod hasłem „Wise to wear you: Positive impact of fashion” w Concept Store Wise Habit odbyło się spotkanie poświęcone przyszłości mody - odpowiedzialnej, inkluzywnej i jakościowej. Wydarzenie skupiło się na świadomych wyborach odzieżowych, przedłużaniu cyklu życia ubrań oraz wpływie mody na nasz dobrostan.
Na spotkaniu pod hasłem „Wise to wear you: Positive impact of fashion”, które odbyło się 28 listopada w Concept Store Wise Habit w Warszawie zastanawiano się, jakie kierunki rozwoju przyjmie moda w przyszłości. W wydarzeniu udział wzięli eksperci i projektanci - Ilona Majer i Rafał Michalak z MMC oraz stylistka Sylwia Antoszkiewicz. Partnerem wydarzenia była firma LG, która zaprezentowała innowacyjną szafę parową LG Styler, wspierającą zrównoważoną pielęgnację odzieży.
Jak będzie wyglądała moda przyszłości?
Na całym świecie wyprodukowano już tyle odzieży, że zasoby wystarczałyby na wiele pokoleń naprzód. Coraz więcej osób dostrzega, jak produkcja odzieży wpływa na środowisko, zdrowie, gospodarkę. Zmienia się nasze podejście do mody - dokonujemy coraz bardziej świadomych wyborów. Odpowiedzialna moda to podejście, które łączy dbałość o środowisko, etykę i jakość. Polega na świadomym kupowaniu odzieży, produkowanej w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dla ludzi i planety. Obejmuje inwestowanie w trwałe, wysokiej jakości materiały, promowanie uczciwych warunków pracy oraz minimalizowanie wpływu na naturę. Trendem jest mniejsza, ale bardziej przemyślana garderoba, w której każdy element jest jakościowy i ponadczasowy. Zanim kupimy nowe ubrania, coraz uważniej będziemy sprawdzać ich metki. To nie tylko styl, ale także sposób na przyszłość.
Taka postawa to pewien rodzaj luksusu. - Wytwarzanie naturalnych i jakościowych tkanin staje się coraz droższe. Jednak zachęcam do tego, aby mieć w szafie mniej, a lepiej - zauważyła Ilona Majer, założycielka MMC. Przyszłość mody zależy od marek takich jak MMC - odpowiedzialnych, produkujących mniej, ale tworzących produkty wyjątkowe i charakterystyczne. To podejście przyciąga coraz bardziej świadomych klientów.
MMC: połączenie dobrego designu, jakości i rzemiosła w polskiej modzie
Marka MMC to przykład firmy, która od lat udowadnia, że sukces w modzie opiera się na połączeniu dobrego designu, jakości materiałów i rzemiosła. Wszystkie kolekcje tworzone są lokalnie, w Polsce, co pozwala na pełną kontrolę nad procesem produkcji. Rafał Michalak, założyciel MMC, podkreśla, że klienci doceniają nie tylko jakość materiałów, ale także staranność w projektowaniu, co sprawia, że ubrania tej marki są inwestycją na lata, łącząc estetykę, trwałość i unikatowy charakter.
Spotkanie z ekspertami w Wise Habit Concept Store
Marka Wise Habit buduje społeczność wokół merytorycznych treści na temat projektowania, zrównoważonego rozwoju i świadomego życia. Celem jest odwrócenie negatywnej narracji wokół mody, pokazując jej pozytywne aspekty - mądre praktyki projektowe i produkcyjne, jak te stosowane przez MMC Studio, oraz wellbeingowy wpływ mody na człowieka. Promowanie działań podejmowanych na rzecz zrównoważonego rozwoju to kluczowe zagadnienie w branży modowej.
Marcelina Plichta-Wabnik, CEO Wise Habit, na spotkaniu „Wise to wear you: Positive impact of fashion” podkreśliła, że dynamika świata mody inspiruje projektantów do pracy nad produktami, które łączą design z inkluzywnością i uwzględniają potrzeby użytkowników. Kluczowymi hasłami, które przewijały się podczas wydarzenia, były ponadczasowość i jakość - zarówno estetyczna, jak i wytwórcza.
Sylwia Antoszkiewicz, edukatorka i stylistka, skupiła się na świadomym budowaniu osobistego stylu: - W modzie wszystko zaczyna się od świadomości. Nawet coś tak pozornie nieistotnego jak nasz codzienny wybór ubrań ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Warto zastanowić się, czy ubieramy się automatycznie, czy też świadomie wykorzystujemy modę, by budować pewność siebie, podkreślać swoją tożsamość i wysyłać w świat jasny komunikat o tym, kim jesteśmy.
Antoszkiewicz zachęca do refleksji nad tym, jak postrzegamy siebie w kontekście wyglądu. Czasami warto zapisać swoje myśli o sobie i zastanowić się, czy są one naprawdę nasze, czy może to tylko powielone opinie innych. Aby odnaleźć swój autentyczny styl, warto najpierw odciąć się od zewnętrznych oczekiwań i odkryć to, co naprawdę nam się podoba i odzwierciedla naszą osobowość. Moda ma moc - nie tylko wyrażania siebie, ale i kreowania naszej rzeczywistości - podkreśliła stylistka.
Technologia w służbie zrównoważonej mody: innowacyjne rozwiązania marki LG
Jednym z kluczowych momentów wydarzenia była prezentacja szafy parowej LG Styler, która na przykładzie kultowej kurtki puchowej marki MMC pokazała, jak technologia może wspierać zrównoważone podejście do mody. System wykorzystujący parę wodną do pielęgnacji, odświeżania i dezynfekcji odzieży to doskonały przykład innowacji, która pomaga w wydłużeniu życia ubrań, a tym samym zmniejsza negatywny wpływ mody na środowisko.
Alternatywą dla szafy parowej LG Styler są pralki, suszarki i urządzenia WashTower LG, które także wykorzystują parę do efektywnej pielęgnacji odzieży. Nowe ruchy bębna zapewniają dokładne pranie przy jednoczesnym minimalizowaniu zużycia energii, dzięki innowacyjnemu silnikowi Artificial Intelligence Direct Drive*. Urządzenia inteligentnie dostosowują obroty silnika w czasie rzeczywistym, co pozwala uzyskać klasę energetyczną A-10%**, przyczyniając się do oszczędności energii. Dodatkowo, wyposażono je w cykl Microplastic Care, który zmniejsza ilość mikroplastików uwalnianych podczas prania***, oraz funkcję ezDispense™, automatycznie dozującą odpowiednią ilość detergentu, co gwarantuje jeszcze większą efektywność i troskę o środowisko.
Listopadowe spotkanie w Wise Habit Concept Store przyciągnęło liczne grono gości, w tym przedstawicieli branży, dziennikarzy i pasjonatów mody. Było to doskonałe pole do wymiany doświadczeń, inspiracji oraz pomysłów na budowanie bardziej odpowiedzialnego podejścia do produkcji i użytkowania odzieży. Jak podsumowała Marcelina Plichta-Wabnik: -Moda to wybór. Wierzę, że wspólnie możemy sprawić, aby każdy z tych wyborów niósł pozytywny wpływ - na nas, na nasze otoczenie i na przyszłe pokolenia.
W panelu dyskusyjnym uczestniczyli:
- Ilona Majer i Rafał Michalak - absolwenci Katedry Ubioru ASP w Łodzi i założyciele marki modowej MMC. MMC to prostota i puryzm formy zamknięte w ultranowoczesnej tkaninie. Projekty marki cechuje rozpoznawalny styl nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu.
- Sylwia Antoszkiewicz - terapeutka stylu, edukatorka, stylistka, mówczyni motywacyjna i mentorka. Twórczyni autorskiej metody pracy z klientkami indywidualnymi Inside Your Style®, która dąży do pozytywnej transformacji sposobu myślenia, życia i stylu.
- Marcelina Plichta-Wabnik - CEO, założycielka Wise Habit. Przedsiębiorczyni, strateżka i konsultantka biznesowa specjalizująca się w komercjalizacji usług i produktów. Wykładowczyni na SWPS - marka i strategia rozwoju. Doświadczenie zdobywała w międzynarodowych korporacjach: Motorola - Brand Manager, Securitas - Sales Manger, EMC/ Dell - kontroler w dziale finansów, Mudita - CPO. Tworzy własne marki: Muppetshop, TRE Product, IDareU, Wise Habit.
- Partnerem spotkania była firma LG, która podejmuje aktywne działania, aby pomóc w tworzeniu lepszego życia dla wszystkich.
* AI DD™
** 10% niższy niż minimalny próg klasy efektywności energetycznej A we wskaźniku efektywności energetycznej, zgodnie z rozporządzeniem UE 2019/2014.
*** Przetestowane przez Intertek w lipcu 2023 r. Porównanie cyklu Microplastic Care i cyklu Mixed Fabric modelu F4Y7EYPBW poprzez pomiar ilości mikroplastików odfiltrowanych przez filtr 20㎛ podczas prania 3 kg wsadu - kurtka treningowa wykonana w 100% z poliestru. Wyniki mogą się różnić w zależności od pranej odzieży i środowiska użytkowania.