Łukasz Magoń zna domy Polaków jak mało kto. Ten współzałożyciel rzeszowskiej pracowni14 specjalizuje się we wnętrzach prywatnych i realizuje swoje prace  w całej Polsce. Dlatego dokładnie wie, co we wnętrzach jest "hot", a co "not". 

Silny zespół pracujący w duchu team spirit - tak można scharakteryzować rzeszowską pracownię14, którą Łukasz Magoń założył razem z Jakubem Lutakiem. W tej chwili zespół liczy osiem osób i - jak podkreśla Magoń - jego najważniejszą cechą jest to, że przynajmniej na etapie koncepcyjnym zawsze pracują wspólnie. To, że mają do siebie zaufanie, pozwala na twórcze dyskusje, w czasie których nie zawsze wszyscy się ze sobą zgadzają. Jednak najważniejsze, że zawsze na końcu potrafią się porozumieć.

Jakie warunki musi spełniać firma, jakie wartości reprezentować, by zdecydował się Pan zostać jej ambasadorem i jak Pan się czuje w tej roli?

Było nam bardzo miło znaleźć się w gronie pracowni, które prezentują te same wartości, co my. To zaproszenie cieszy nas szczególnie, gdyż marka Geberit, nie dość, że produkuje doskonałej jakości sprzęt, to jeszcze daje nam możliwość rozwoju i szkoleń. A to jest dla nas szczególnie cenne.

Mówi Pan o wspólnych wartościach. Czy możemy o nich więcej porozmawiać?

Myślę, że większości pracowni zależy na tym, by tworzyć ponadczasowe, wysokojakościowe realizacje. Cenimy rozwiązania, które są trwałe, oferujemy naszym klientom produkty, w które sami wierzymy. Dodatkowo niezwykle istotne są dla nas rozwiązania proekologiczne. A to właśnie w nich liderem jest marka Geberit.

Zharmonizowana paleta barwna cechuje realizacje pracowni14.

Jak na propozycję zastosowania produktów marki Geberit reagują klienci?

Świadomość klientów rośnie z każdym rokiem, są coraz bardziej otwarci na dialog. Zresztą ci klienci, którzy decydują się na powierzenie projektu wnętrza pracowni, już mają znacznie większą świadomość. Często też wracają do nas z kolejnymi zleceniami. To bardzo miłe, ale ważniejsze jest, że są to osoby poszukujące nowych rozwiązań, ciekawe ich, chcące się edukować. Dlatego, gdy rozmawiamy z nimi o ekologii i poruszamy temat oszczędności wody, tak bliski marce Geberit, nasi klienci słuchają, a co ważniejsze - korzystają z naszych rad.

A co w przypadku wątpliwości? Czy one raczej się nie pojawiają?

Ależ oczywiście, że klienci mają mnóstwo pytań i wątpliwości. Naszą rolą jest cierpliwie wszystko tłumaczyć.

Jakie pytania pojawiają się najczęściej?

Często pojawiają się pytania o higienę toalet myjących. My wiemy, że jest to bardzo higieniczne rozwiązanie i umiemy tę wiedzę przekazać naszym klientom. Poza tym często pytają oni o bezpieczeństwo stosowania elektroniki w łazienkach. Tu też skutecznie rozwiewamy wątpliwości.

DuoFresh odciąga nieprzyjemny zapach wprost z miski WC, a następnie przepuszcza go przez filtr ceramiczny, wtłaczając oczyszczone już powietrze z powrotem do łazienki. Moduł jest niewidoczny i łatwy w montażu – możemy go zainstalować w każdej spłuczce Geberit Sigma wyposażonej w przycisk mechaniczny.

A jak wygląda stylistyka projektowanych przez Państwa łazienek? Tworzycie projekty w całej Polsce, czy możemy tu mówić o jakiś różnicach regionalnych?

Nie, nie obserwujemy takiego zjawiska. Naszym zdaniem różnica stylistyczna najczęściej pojawia się w łazienkach, które projektujemy dla singli. Kobiety częściej wybierają łazienki w stylu buduarowym, lubią dodatki w kolorze złota, odcienie pasteli. Mężczyźni decydują się raczej na ciemne kolory i proste formy, więc różnice łatwo zauważyć.

A co dzieje się, gdy ci single decydują się na założenie rodziny? Jak w jednym projekcie połączyć tak różne oczekiwania stylistyczne?

To jest niezwykle trudne, ale architekci muszą umieć rozmawiać ze swoimi klientami. Czasami żartujemy, że w biurze powinniśmy mieć kozetkę! A mówiąc serio - szczera rozmowa naprawdę potrafi zdziałać cuda!

Hasło marki Geberit brzmi "Lepsza łazienka, lepsze życie", czy identyfikuje się Pan z tym stwierdzeniem?

Zdecydowanie! W ostatnich latach w naszych łazienkach zaszły ogromne metamorfozy. Spędzamy w nich coraz więcej czasu i nie poświęcamy go wyłącznie na higienę. W łazience odpoczywamy i chcemy, żeby nasz relaks miał piękną oprawę. A jeżeli jesteśmy odprężeni to nasze życie jest bez wątpienia lepsze!

"Z okazji 25-lecia marki Geberit chciałbym jej życzyć, by nadal zajmowała wiodącą pozycję na rynku, a my żebyśmy mogli przyczyniać się do jej dalszych sukcesów!"

 

 

Autor
Zna domy Polaków jak mało kto! Wywiad z Łukaszem Magoniem
Anna Grużewska
Dziennikarka, redaktorka, miłośniczka designu i malarstwa. Skończyła warszawską ASP i Wydział Dziennikarstwa UW. Redaktor naczelna magazynu Czas na Wnętrze. Ogląda sesje,...