Najsłynniejszą na całym świecie hiszpańską porcelanę można już zobaczyć i kupić w Warszawie. Marka Lladró otworzyła swój pierwszy flagowy salon w Polsce. 

Hiszpańska marka Lladró, choć nie należy do najstarszych wytwórni, przez siedem dekad funkcjonowania wykształciła język rozpoznawalny na całym świecie, który sprawia, że miłośnicy porcelany z zaciekawieniem śledzą kierunek jej rozwoju. 

Guest to kultowy obiekt o nowoczesnej formie zaprojektowany 10 lat temu przez Jaime Hayona, wielokrotnie poddawany reinterpretacjom przez twórców współpracujących z marką Lladró. Na zdjęciu Guest w interpretacji Kzeng Jiang

Lladró jest synonimem współczesnej porcelany artystycznej, która współtworzy nowoczesny styl życia.

Salon flagowy Lladró przy ul. Pięknej 20 w Warszawie

Znana na całym świecie marka Lladró proponuje swoje wyroby w ponad 120 krajach, w ponad 1200 punktów sprzedaży, do których dołączył warszawski salon flagowy przy ul. Pięknej 20. W przestrzeniach budynku będącego siedzibą KNF (HRA Architekci) dostępne są przedmioty reprezentujące różnorodność stylistyczną marki: począwszy od klasycznych figur odwołujących się do świata emocji i ludzkich uczuć, przez nawiązujące do tradycji serie limitowane, przez nowoczesne porcelanowe rzeźby, na designerskich obiektach i oświetleniu kończąc.

Wazon Ara ucieleśnia dbałość o najdrobniejsze detale i precyzję w opracowaniu faktury, charakteryzujące propozycje Lladró

Salon flagowy, ulokowany w sąsiedztwie innych butików oferujących przedmioty z porcelany i szkła oraz stylowe dodatki do wnętrz, został pomyślany zarówno jako showroom, jak i miejsce spotkań.

Lampa Kokeshi odpowiada na trend bezprzewodowego oświetlenia. Lladró może się poszczycić też innymi propozycjami w tej dziedzinie.

Hiszpańska marka Lladró: początki w Walencji

Wszystko zaczęło się w Almàssera niedaleko Walencji, gdzie w 1953 roku bracia Juan, José i Vicente Lladró zaczęli wytwarzać pierwsze obiekty inspirowane urodą wyrobów manufaktur Meissen, Sèvres czy Capodimonte. Już wtedy ich propozycje odznaczały się precyzyjnym modelowaniem detali i opracowaniem faktur.

Wazon Conversation to jedna z propozycji Jaime Hayóna, która intryguje połączeniem motywu twarzy z graficzną dekoracją

Wykorzystując tradycyjny materiał, jakim jest porcelana, proponowali przedmioty wykraczające poza obszar kultury stołu. Ich styl określiły smukłe linie i złożoność detali. Tematyka obiektów sygnowanych przez Lladró i dziś jest szeroka. Liczne serie odnoszą się do tradycji porcelany, czego przykładem są figury inspirowane światem przyrody.

Mandryl z serii Fierce Portraits łączy inspiracje tradycyjnymi maskami afrykańskimi ze współczesną kolorystyką

Porcelana Lladró

Nie brak też kolekcji nawiązujących do uniwersum kultur różnych regionów świata. Marka Lladró może poszczycić się współpracą z designerami, jak Jaime Hayón, Paul Smith, Rolito, Gary Baseman czy Marcel Wanders.

Figurka Byka z kolekcji Origami, proj. Jose Luis Santes, Lladró

Porcelana Lladró jest wykonywana ręcznie w Walencji. Każdy obiekt jest wyjątkowy, a efekt końcowy jest dziełem zespołu rzemieślników sięgających po surowce pochodzące głównie z Hiszpanii.

Żyrandol Ivy and Seed jest przykładem najwyższego mistrzostwa Lladró, które przekłada się na spektakularne obiekty wnętrzarskie

Różnorodność inspiracji oraz współpraca z artystami sprawiają, że kolekcje Lladró charakteryzuje eklektyzm.

Salon Lladró przy ul. Pięknej 20 w Warszawie

Lladró to dziś ikoniczna marka, której DNA stanowi połączenie talentu i śmiałości z konsekwencją w dążeniu do realizacji obranej wizji. Od figur i oświetlenia, przez dodatki, na biżuterii kończąc. Kolekcje kupimy w salonie flagowym Lladró przy ul. Pięknej 20 w Warszawie.

Salon Lladró przy ul. Pięknej 20 w Warszawie
Autor
Flagowy salon Lladró w Warszawie! Gdy porcelana staje się sztuką
Monika Utnik
Dziennikarka, wieloletnia redaktorka pism wnętrzarskich, absolwentka polonistyki i italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego, autorka książek dla dzieci. Zadebiutowała...