Powrót hotelarskiej legendy. Zaledwie kilkaset kroków od wrocławskiego Rynku odradza się opowieść o miejscu, które przez dekady było punktem odniesienia dla miejskiej elegancji i podróżniczych aspiracji. Dawny Grand, niegdyś Hotel du Nord, po latach milczenia znów zaprasza gości - tym razem pod szyldem szwajcarskiej marki Mövenpick.

To wydarzenie nie tylko z hotelarskiego punktu widzenia, ale także kulturowego i urbanistycznego. Bo nowy Mövenpick Grand Hotel Wrocław to coś więcej niż luksusowe wnętrza - to przemyślana odpowiedź na pytanie, jak współcześnie opowiadać historię miasta poprzez architekturę, design i gościnność.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław

Między ruiną a rewitalizacją

Kiedy w 1945 roku ogień wojenny strawił wnętrza jednego z najwytworniejszych hoteli przedwojennego Wrocławia, niewielu spodziewało się, że po kilkudziesięciu latach miejsce to znów stanie się przystanią dla podróżnych, turystów i ludzi szukających wyjątkowych wrażeń. Z dawnego splendoru ocalały jedynie zewnętrzne ściany budynku - świadectwo dawnej formy, ale bez treści.

Dziś, po siedmiu latach żmudnej i pieczołowitej odbudowy, budynek odzyskał dawny rytm. Przywrócono historyczny układ przestrzenny, a elementy elewacji zrekonstruowano na podstawie archiwalnych fotografii i szkiców.

Nie tylko hotel - miejsce, które łączy przeszłość z przyszłością

- „Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia” - mówi Grzegorz Rojek, prezes zarządu Cohm.

I rzeczywiście, odnowienie obiektu nie było tylko inwestycją - stało się formą dialogu z przeszłością. Nie odtworzono jej jednak mechanicznie, lecz potraktowano jak inspirację. Tak powstała przestrzeń, która nie udaje muzeum, lecz żyje i pracuje w rytmie współczesnego miasta.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław - wnętrza inspirowane stylem art deco

Projekt, który nie gra na emocjach - on je projektuje

Za koncepcją wnętrz Mövenpick Grand Hotel Wrocław stoi wrocławskie studio MIXD - pracownia znana z odważnego, ale pełnego szacunku podejścia do przestrzeni hotelowych. Ich zadaniem nie było „upiększenie” hotelu, ale stworzenie scenografii, która pozwoli każdemu gościowi poczuć się częścią miejskiej opowieści.

Najwytworniejszy hotel Wrocławia w nowej odsłonie

Inspiracje? Art déco, klimat paryskich kawiarni, dziedzictwo kulinarne marki, ale też naturalna kolorystyka nawiązująca do kawy, czekolady i szampana.

Hotel, który projektuje emocje -nowa era gościnności
Apartament - Mövenpick Grand Hotel Wrocław

- „Design przestał być dodatkiem - ma angażować zmysły, budować narrację i sprawiać, że każdy moment pobytu zapada w pamięć” - wyjaśnia Piotr Kalinowski, CEO MIXD.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław

To zdanie dobrze oddaje filozofię współczesnego hotelarstwa, które nie zadowala się ładnym wystrojem, lecz stawia na pełne doświadczenie - estetyczne, emocjonalne i funkcjonalne.

Czekoladowy rytuał, czyli co wyróżnia Mövenpick

Jeśli zapytać przypadkowego przechodnia, czym może zaskoczyć szwajcarski hotel w centrum Wrocławia, prawdopodobnie padną odpowiedzi o widokach z okien, lokalizacji czy liczbie gwiazdek. Ale Mövenpick to marka, która od 1948 roku opiera swoją tożsamość na czymś znacznie mniej oczywistym - codziennych rytuałach.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław

Jednym z nich jest „Chocolate Hour” - popołudniowy moment, kiedy hotelowa restauracja zamienia się w świątynię słodyczy, oferując gościom degustację czekoladowych specjałów. Ten prosty gest to coś więcej niż deser - to opowieść o marce, która od dekad buduje swoje doświadczenie wokół przyjemności, smaku i celebracji drobnych momentów.

Mövenpick uznawany jest za jedną z najbardziej zrównoważonych marek hotelarskich na świecie.

„Goście nie szukają już tylko noclegu - oczekują historii, momentów, autentycznych emocji” - mówi Małgorzata Miernik z Accor.

Funkcja i forma - guest experience

Z pozoru Mövenpick Grand Hotel Wrocław nie różni się znacznie od innych hoteli segmentu premium. Ma 179 komfortowych pokoi i apartamentów, sale konferencyjne, strefę fitness i sauny. Lokalizacja tuż przy głównym dworcu kolejowym i kilkanaście minut spacerem od Rynku czyni go wygodnym wyborem zarówno dla gości biznesowych, jak i turystycznych. Ale to, co go wyróżnia, to sposób projektowania doświadczenia gościa - od recepcji po śniadanie, od wystroju po obsługę.

Najwytworniejszy hotel Wrocławia w nowej odsłonie

W tym sensie Mövenpick wpisuje się w trend hotelarstwa zorientowanego na „guest experience”, w którym nawet układ świateł, zapachy czy wybór tekstyliów tworzą spójną narrację. W tle działa także program lojalnościowy Accor Live Limitless (ALL), który dla wielu gości bywa czynnikiem decydującym przy rezerwacji.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław

Nowy standard hotelarstwa - zrównoważony i lokalny

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że Mövenpick od 2017 roku uznawany jest za jedną z najbardziej zrównoważonych marek hotelarskich na świecie. Wrocławski obiekt wpisuje się w ten model nie tylko przez ekologiczne rozwiązania techniczne, ale przede wszystkim przez sam wybór rewitalizacji istniejącej tkanki miejskiej zamiast budowy od zera. To decyzja nie tylko praktyczna, ale także kulturowa - pokazująca, że współczesny luksus może mieć historię, a nowoczesność nie musi wypierać przeszłości.

Podczas debaty otwierającej hotel, zorganizowanej z udziałem przedstawicieli Grupy Accor, Poland Convention Bureau i inwestora, padło pytanie: „Jak łączyć historyczne dziedzictwo z nowoczesnymi oczekiwaniami gości?” Właśnie Mövenpick Grand Hotel Wrocław wydaje się być odpowiedzią - miejscem, w którym estetyka nie konkuruje z użytecznością, a przeszłość nie stoi w opozycji do komfortu.

Autor
Był marzeniem elit. Najwytworniejszy hotel przedwojennego Wrocławia powraca w wielkim stylu
Redakcja portalu
Redakcja portalu CzasNaWnętrze.pl to zespół pasjonatów designu i aranżacji wnętrz. Dzielimy się inspiracjami, poradami i najnowszymi trendami w urządzaniu przestrzeni....