Już niedługo, gdy wybierzecie się na zakupy w Agata Meble, powita Was nowe logo. Zmieni się także nazwa sklepów, na po prostu "Agata". Czy coś jeszcze nas zaskoczy?

Nowy szyld - skróconej nazwie towarzyszyć będzie graficzny symbol sofy - nie oznacza jednak, że trafiliśmy do całkiem innego sklepu ani że marka zmieniła właściciela. Odświeżenie wizerunku jest konsekwencją wielu zmian, które już zaszły w salonach meblowych Agata. Dziś są to bowiem nie tylko sklepy z meblami, lecz także miejsca, w których znajdziemy wnętrzarskie inspiracje, poznamy najświeższe trendy, obejrzymy nowe kolekcje mebli i dodatków. Możemy też zamówić wybrany produkt, by indywidualnie dopasować go do swojej wizji mieszkania lub domu. W dalszym ciągu trzon oferty salonów Agata stanowią meble, ale przybywa w niej akcesoriów wnętrzarskich i dekoracyjnych. Skrócenie nazwy to potwierdzenie tego stanu rzeczy. Docelowo wszystkie produkty sprzedawane w salonach firmy będą miały wspólną markę Agata.

- W ciągu ostatnich kilku lat w naszych salonach zaszło wiele zmian, które miały na celu poprawę organizacji pracy w poszczególnych działach, odpowiedni dobór produktów oferowanych klientom oraz ich właściwą ekspozycję i rzetelną informację - mówi Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu w Agata S.A. - Chcemy, by ta nowa jakość, która już jest dostrzegana przez klientów, była sygnowana nowoczesnym znakiem graficznym.

Zmiana logo w dotychczasowych 16 sklepach i wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej w dwóch nowo otwieranych salonach jest rozłożone w czasie. - Przez najbliższe miesiące będziemy koncentrowali się głównie na przeprowadzeniu zmian w przestrzeni samych salonów, a następnie zrealizujemy także kampanię informacyjną skierowaną bezpośrednio do klientów - dodaje Marek Gonsior.

- Prosty, przejrzysty koncept logo oparty jest na intensywnym czerwonym kolorze i czytelności nazwy, a swoim kształtem bezpośrednio nawiązuje do branży meblarskiej - tłumaczy Paweł Frej, dyrektor działu Brand Design z Agencji Reklamowej Opus B, która jest autorem koncepcji rebrandingu marki. - Istotnym elementem identyfikacji wizualnej są też nowe motywy graficzne prezentujące komodę, lampę i sofę.

źródło i zdjęcia: Agata S.A.