Hipnotyzujące spojrzeniem kot i ryba, ale także "nagi" mózg czy gałka oczna. Motywy niczym na Halloween, na dodatek w mocnych, energetycznych oranżach, czerwieniach i ultramarynach. Nie sposób obok nich przejść obojętnie!

Zastawa stołowa i tekstylia z limitowanej kolekcji GILTIG to wynik współpracy IKEA z londyńską projektantką odzieży męskiej - Katie Eary. Kubek, z którego dna łypie na nas gałka oczna w kolorze ultramaryny, czarna poduszka ze szczęką w kolorze jadowitego oranżu czy blat stołu z... wizerunkiem ryby niczym z magicznego oceanu. Każdy z tych przedmiotów, choć prosty, jest wyjątkowy i sam jeden wprowadzi do wnętrza nową energię i nieco niesamowity klimat.

Przez kilka wiosennych tygodni (GILTIG jest kolekcją limitowaną) w sklepach IKEA będzie można upolować tekstylia do kuchni i innych części domu projektu Katie - artykuły wyposażenia wnętrz inne niż wszystko, co widzieliście do tej pory. - Chcę, aby ludzie byli podekscytowani i czuli, że po prostu muszą to wszystko mieć. Nie tylko z konieczności lub ze względu na funkcjonalność - mówi projektantka.

Znakiem rozpoznawczym projektów Katie Eary są unikalne wzory i miks wyrazistych kolorów. Nieustanne przesuwanie granic, zabawa kształtami i nadrukami to kwintesencja jej twórczości. Taka też jest kolekcja GILTIG, o której sama projektantka mówi: "Chcę by kolory przyprawiały o zawrót głowy. Jestem podekscytowana faktem, że mogę wnieść trochę żywiołowości do zwykłych domów. To wspaniałe uczucie".

IKEA i Katie Eary przenieśli odlotowe wzory projektantki do świata wyposażenia wnętrz. - GILTIG to zaproszenie, by podkręcić zmysły, szaleństwo kolorów i wzorów, jakiego jeszcze nie było - mówi Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR, IKEA Retail w Polsce. - Cieszymy się ze współpracy z Katie Eary, ponieważ dzięki produktom z kolekcji GILTIG każdy może mieć odrobinę świata mody w swoim domu.

Limitowana seria londyńskiej projektantki to m.in. talerze, kubki, miski, bawełniane torby, poszewki na poduszki czy fartuchy. Wszystkie zwracają uwagę oryginalnymi wzorami i nasyceniem wyrazistych kolorów. Czerwony mózg, błękitna ryba lub gałka oczna to tylko niektóre motywy, które dzięki cyfrowemu drukowi znalazły się na produktach IKEA.

- Jestem projektantką odzieży męskiej, ale uwielbiam też meble i artykuły wyposażenia wnętrz, więc kiedy dostałam tę propozycję, od razu wiedziałam, że to jest to - zapewnia Katie Eary. - Dobry dom wcale nie polega na wypełnianiu przestrzeni szpanerskimi, efekciarskimi przedmiotami, ale na posiadaniu rzeczy, które uzupełniają twoją osobowość. Dzięki temu, gdy wchodzisz do czyjegoś domu, masz wrażenie, jakbyś znalazł się w głowie danej osoby.

Limitowana kolekcja GILTIG jest dostępna od kwietnia 2016 roku w sklepach IKEA w całej Polsce. To pierwsza odsłona z serii kolekcji IKEA stworzonych wraz z projektantami mody. 

źródło i zdjęcia: IKEA