Uśmiechnięty pająk narysowany przez 9-letniego Huberta z Białegostoku będzie jedną z 10 maskotek, jakie IKEA wyprodukuje na podstawie rysunków dzieci! Młodemu projektantowi serdecznie gratulujemy! Do konkursu "Zabawa to poważna sprawa" napłynęło bowiem 70 tys. zgłoszeń z całego świata!
IKEA rozstrzygnęła międzynarodową edycję konkursu na projekt pluszaka marzeń w ramach kampanii "Zabawa to poważna sprawa". Spośród 70 tys. nadesłanych prac na całym świecie jury wybrało 10 najciekawszych. Wśród nich znalazł się projekt 9-letniego Huberta z Białegostoku. Wybrane rysunki dzieci staną się inspiracją do stworzenia limitowanej serii pluszaków, która jeszcze jesienią tego roku trafi do sklepów IKEA na całym świecie.
Kolekcja będąca dziełem najmłodszych projektantów z całego świata, w tym również Huberta z Białegostoku, stanie się częścią kolejnej odsłony kampanii "Zabawa to poważna sprawa". Podobnie jak w pierwszej edycji, od każdej sprzedanej zabawki IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz programów wspierających prawo dzieci do zabawy i rozwoju.
Poza rysunkiem z Polski do ścisłego finału zakwalifikowały się także projekty dzieci z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Bułgarii, Rosji, Japonii, Korei Południowej, Austrii i Australii. Wśród przesłanych projektów jury wyróżniło m.in.: tęczową chmurkę, ptaka-ninja oraz uśmiechniętego pająka - rysunek 9-letniego Huberta z Polski.
Praca Huberta była jedną z 4000 projektów zgłoszonych w Polsce, spośród których wybrano 20 najbardziej kreatywnych. Każdy ze zwycięzców otrzymał pluszaka uszytego według własnego pomysłu.
- Jesteśmy bardzo dumni, że w gronie zwycięzców znalazł się młody "projektant" z Polski - mówi Agata Czachórska, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail w Polsce. - To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że możemy realizować przedsięwzięcie, które wyzwala dziecięcą kreatywność oraz pomaga najmłodszym spełniać marzenia i rozwijać się poprzez zabawę. Liczba rysunków zgłoszonych na całym świecie udowadnia, że dzieci chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników. Rysunek Huberta, podobnie jak prace pozostałych laureatów, pokazuje, że w najmłodszych drzemią nieskończone pokłady wyobraźni. Nam dorosłym nie pozostaje nic innego jak wspierać dzieciaki, zachęcać je do zabawy i kibicować im w rozwoju ich pasji - podkreśla Agata Czachórska.
Kampania "Zabawa to poważna sprawa" koncentruje się na promowaniu i zapewnieniu praw dzieci do zabawy i rozwoju. Podkreśla korzyści z zabawy, które wpływają na prawidłowy rozwój dzieci. Podczas akcji, która trwała od 20 listopada do 24 grudnia 2016 r., każda sprzedana zabawka oznaczała 1 euro przekazane przez IKEA Foundation na ww. projekty. W ramach kampanii IKEA zebrano ponad 12,6 mln euro, z czego przeszło 463 tys. euro w Polsce. Fundusze zostaną przekazane na realizację projektów w najuboższych regionach świata. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children.
Więcej informacji o kampanii "Zabawa to poważna sprawa" na stronie IKEA.pl/zabawy moc. Szczegóły dotyczące konkursu rysunkowego na stronie zabawymoc.pl
źródło i zdjęcia: IKEA