Obraz Medytacja - brzmienie prowokuje do muzycznych skojarzeń nie tylko tytułem. Trzy stalowo-niebieskie pierścienie to ulatujący w przestrzeń trójdźwięk, zimny, molowy akord. Zdolny programista mógłby z nich zrobić ciekawą wizualizację do odtwarzanych aktualnie plików. Z kolei tajemniczy kształt po lewej stronie przypomina designerski głośnik, obrzydliwie wręcz bezprzewodowy.

A może to cały zestaw hi-fi z żarzącym się wzmacniaczem, patefon XXII wieku? Tylko co tu jest grane? Może brawurowe solo na tubie, może minimal w stylu Steve’a Reicha, może patetyczne dzieła niemieckich romantyków. Wagner w jakimś filmowym wcie­leniu, niekoniecznie zaraz Czas Apokalipsy, chociaż wydaje się, że Andrzej Fydrych nie boi się wzniosłości, tej nieco przebrzmiałej kategorii estetycznej, którą dziś zastępuje najczęściej ironia. Nasz autor pozwala sobie nawet na próby malowania światła…

Takie sobie skojarzenia - częściowo tylko uprawnione. Nie będziemy się spierać, gdy ktoś zobaczy tu coś innego, na przykład potwora z morskich głębin, zasysającego bezradne ofiary. Bezsprzecznie jednak ta me­dytacja rozgrywa się w czasie, to brzmienie w czasie ujawnia swą barwę. Panoramiczne formaty obrazów i grafik Andrzej Fydrych zmuszają nas do myślenia o nich jak o opowieściach.

Andrzej Fydrych - urodzony w 1983 roku w Łodzi. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w 2009 na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Dyplom w Pracowni Technik Drzeworytniczych i Książki Artystycznej pod kierunkiem prof. Andrzeja Mariana Bartczaka, aneks w Pracowni Malarstwa prof. Wojciecha Ledera, oraz w Pracowni Technik Wklęsłodrukowych prof. Krzysztofa Wawrzyniaka. W 2010 roku podjął pracę pedagogiczną w macierzystej uczelni jako asystent prof. Andrzeja Mariana Bartczaka na Wydziale Grafiki i Malarstwa w Pracowni Malarstwa I „Otwarta księga”. Twórczość w zakresie grafiki warsztatowej i malarstwa.