W ramach tegorocznej edycji Łódź Design Festival firma Interprint zaaranżowała przestrzeń doskonale wpisującą się w klimat miejsca i hasło przewodnie festiwalu "Good Life". Strefa relaksu urządzona miękkimi fotelami firmy Iker i funkcjonalnymi stolikami, zrobionymi z wykorzystaniem dekorów Interprint z kolekcji *TSFNASP oraz bujna roślinność stanowiły idealne otoczenie, w którym zwiedzający mogli odpocząć, porozmawiać lub wziąć udział w ciekawych spotkaniach i warsztatach.

Festiwal Łódź Design rozpoczął się w piątek 17 maja. Podczas uroczystej gali otwarcia zostały ogłoszone wyniki konkursu make me! Laureaci głównej nagrody - Patrick Henry Nagel i Nils Körner (Haus Otto) za projekt "The One Dollar Glasses" - dostali także nagrodę specjalną, którą wręczyła Sylwia Lasota, Kierownik ds. Marketingu i Sprzedaży krajowej w firmie Interprint, po raz kolejny sponsorującej to wyróżnienie...

Sobota z dobrym designem

Sobotnie popołudnie spędziliśmy na rozmowach o designie światowego formatu. Anna Grużewska, redaktor naczelna magazynu "Czas na Wnętrze" przedstawiła przegląd trendów, które zaobserwowała na tegorocznych targach w Mediolanie. Wśród nowych tendencji, jej uwagę najbardziej zwróciły żywe kolory powracające "na salony", motywy kwiatowe (zwłaszcza róże) oraz bujna roślinność.

Najpopularniejszym materiałem nadal pozostaje drewno - z wyraźnym usłojeniem, w naturalnym wybarwieniu i szerokiej gamie kolorystycznej oraz kamień w rozmaitych odcieniach, z wyraźnym żyłkowaniem. Tego typu powierzchnie to specjalność Interprint, np. dekor Artisan odwzorowujący naturalne drewno dębowe z sękami czy Veneto, imitujący szlachetny, poprzecinany żyłkami marmur.

Kolejnym punktem programu była rozmowa z Łukaszem Pawlakiem i Bartłomiejem Stawarskim z obchodzącego w tym roku pięciolecie studia Pawlak & Stawarski, po raz kolejny wyróżnionego w plebiscycie Must Have.

W trakcie rozmowy projektanci opowiadali o zdobytych nagrodach (m.in. iF Design Award i Must Have), współpracy z renomowanymi producentami mebli, swoim podejściu do projektowania, w którym skupiają się przede wszystkim na funkcjonalności i dopracowaniu najdrobniejszych detali produktu, mówili także o marzeniach i planach na przyszłość.

Coś dla duszy

Hasłem 13. edycji Łódź Design Festival było "Dobre życie" - do niego oraz do tegorocznej filozofii marki Interprint, czyli mindfulness, nawiązywało kolejne wydarzenie, które odbyło się w strefie relaksu - Warsztat Mindfulness.

Przygotowała go Katarzyna Jaguszewską-Nadrasik, dyplomowaną i certyfikowaną nauczycielkę yogi, która przybliżyła uczestnikom historię i teorię filozofii mindfulness oraz poprowadziła praktyczne ćwiczeniami ze skanowania ciała, świadomego oddechu, a także uważnego kontaktu z drugim człowiekiem. W trakcie warsztatu uczestnicy zadawali pytania i dzielili się swoimi przemyśleniami i odczuciami.

Dwa festiwalowe tygodnie jak zwykle minęły bardzo szybko. Wystawy, warsztaty, spotkania z ekspertami i projektantami z Polski i zagranicy, a także przyjemna majowa pogoda przyciągnęły do Łodzi liczne grono miłośników dobrego wzornictwa - nie tylko atrakcyjnego wizualnie, "designerskiego", ale przede wszystkim odpowiedzialnego, ekologicznego i zaangażowanego społecznie.

www.interprint.com