Obradami jury w dniu 27 listopada zakończyła się pierwsza edycja konkursu pt. „Kolory, które budzą wnętrza” zorganizowanego przez firmę Cerames, która od ponad 15 lat oferuje na polskim rynku najpiękniejsze artykuły wyposażenia wnętrz z dalekich stron świata. Decyzją jury nagrodzonych zostało 6 projektów kolorowych przestrzeni zaaranżowanych z wykorzystaniem produktów Cerames.
Zadaniem uczestników konkursu pt. „Kolory, które budzą wnętrza” było zaprojektowanie dowolnego wnętrza, w którym produkty z oferty marki Cerames zostaną wykorzystane do wykreowania różnorodnej, bogatej w niespodzianki i pozytywnie odbieranej przez użytkowników przestrzeni architektonicznej - mogło być to zarówno wnętrze prywatne, jak i przestrzeń publiczna. Pula nagród konkursu wynosiła 25 tys. złotych w formie voucherów na produkty marki Cerames.
W komisji konkursowej uczestniczyli znani projektanci wnętrz, przedstawiciele firmy Cerames oraz redaktorzy wydawnictwa Grupa Sztuka Architektury, które operacyjnie organizowało konkurs na zlecenie firmy Cerames. W skład jury konkursowego wchodzili:
• Magdalena Federowicz-Boule - Tremend,
• Anna Federowicz - Tremend,
• Lech Moczulski - Mili Młodzi Ludzie,
• Jan Sikora - Sikora Wnętrza,
• Katarzyna Westrych-Pavy - 370studio,
• Krzysztof Sołoducha - Grupa Sztuka Architektury,
• Jan Toczyski - Cerames.
Konkurs został ogłoszony 15 maja 2023, a uczestnicy mieli do 15 października 2023 czas na nadsyłanie swoich prac.
Na konkurs nadeszły 22 prace z których jury wyłoniło 6 laureatów. Jednogłośną decyzją komisja konkursowa zdecydowała o innym rozdziale puli nagród niż zakładano w momencie ogłoszenia konkursu. Nie zdecydowano się na przyznanie pierwszej nagrody. Za to uczestnicy zostali uhonorowani 2 drugimi nagrodami, 2 trzecimi oraz 2 wyróżnieniami.
Dwie drugie nagrody konkursu Cerames
Dwie drugie nagrody w wysokości 7 tysięcy złotych otrzymały prace przygotowane przez Anitę Matusiak oraz Irynę Savka. Praca Iryny Savka to projekt wnętrza łazienki opracowany w stonowanych, przyjemnych barwach oraz przy wykorzystaniu harmonijnie dobranych elementów wyposażenia. Subtelnie i w sposób zbalansowany dobrana kolorystyka oraz wykorzystane w pracy jako kontrasty kolorystyczne produkty Cerames w postaci płytek Rybia Łuska oraz umywalki Hamza sprawiły, że wnętrze z powodzeniem sprawdzi się jako łazienkowa przestrzeń codziennego użytku.
Z kolei projekt przygotowany przez Anitę Matusiak łączy ze sobą współczesne rozwiązania i ceramikę Cerames ze starymi meblami z odzysku oraz polskimi akcentami (dekoracje z Bolesławca), dzięki czemu wnętrze nabiera wyjątkowego charakteru. Jury zwróciło szczególną uwagę na aspekt re:use projektu oraz jego poprawne opracowanie techniczne. W pracy wykorzystano umywalkę Gece z oferty Cerames.
Dwie trzecie nagrody konkursu Cerames
Dwie trzecie nagrody w wysokości 3 tysięcy złotych otrzymały prace przygotowane przez Agnieszkę Kaczmarek oraz Olgę Martyniuk. Praca Agnieszki Kaczmarek zwraca uwagę wplecionymi w projekt motywami orientalnymi połączonymi umiejętnie z elementami hiszpańskimi.
Kolorystyka nawiązuje do wykorzystanych, miedzianych produktów z oferty Cerames - lampy Bola z Meksyku, meksykańskiej umywalki z ręcznie kutej miedzi oraz pasujących do nich płytek ściennych Nawar oraz cementowych płytek Eric. Praca Olgi Martyniuk to z kolei bardzo ekspresyjne wnętrze łazienki w neonowych kolorach, które są uspokajane dzięki wykorzystaniu elementów monochromatycznych, jak czarno-biała, meksykańska umywalka z oferty Cerames.
Dwie wyróżnienia w konkursie Cerames
Dwa wyróżnienia w wysokości 1,5 tysiąca złotych otrzymały prace przygotowane przez Natalię Wojtasik oraz Weronikę Piechutek. Praca Natalii Wojtasik to subtelna aranżacja łazienki oparta o kontrast pomiędzy elegancką klasyką neutralnych płytek naściennych, a żywymi barwami wiszącej lampy Sandia Verde, umywalki nablatowej Picaflor oraz kolorem płytek podłogowych.
Dodatkowym akcentem egzotycznym są elementy biophilic design wplecione w projekt, jak wertykalna, zielona ściana i rośliny na blacie. Z kolei projekt Weroniki Piechutek to efektowna aranżacja restauracji. Jest to wnętrze o silnym charakterze, interesujących detalach i ciekawych połączeniach kolorystyczno-materiałowych. Rzut funkcjonalny wymaga korekty, niemniej jednak w projekcie pojawia się wiele wątków intrygujących wizualnie.
Konkurs pt. „Kolory, które budzą wnętrza" został zorganizowany przez markę Cerames, która od ponad 15 lat oferuje na polskim rynku najpiękniejsze artykuły wyposażenia wnętrz z dalekich stron świata. Wszystkie produkty Cerames łączy jedno - wielobarwna kolorystyka. I właśnie ona była tematem przewodnim konkursu.
Cerames zaprosił wszystkich architektów, projektantów i studentów kierunków projektowania do opracowania dowolnego wnętrza, w którym produkty z oferty marki Cerames zostaną wykorzystane do wykreowania wyjątkowej, kolorowej przestrzeni architektonicznej. Pula nagród wynosiła 25 tys. złotych. Konkurs trwał od 15 maja do 15 października 2023 roku.