Jak połączyć projektanta z przedsiębiorcą i dlaczego firmy nie chcą inwestować w polski design? - zastanowią się nad tym uczestnicy debaty zainicjowanej przez Creative Poland, która odbędzie się 10 września podczas targów Interiors & Design Warsaw 2013 w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Praca nad produktem składa się z wielu etapów, podczas których trzeba uwzględnić różne czynniki wpływające na efekt końcowy. Jednym z nich jest design, który ma za zadanie nie tylko stworzyć atrakcyjną i spójną identyfikację wizualną konkretnego produktu czy marki, ale także współgrać z całą strategią marketingową firmy.

Polscy przedsiębiorcy skarżą się, że rodzimi projektanci często zapominają o tej zależności i tworzą nierentowne projekty jedynie pod dyktando własnego gustu i uznania. Dlatego polski design, znany i ceniony za granicą, co udowodnił chociażby tegoroczny DMY International Design Festival w Berlinie, wciąż pozostaje niedoceniony na ojczystym rynku.

Creative Poland, platforma promująca rodzimą kreatywność i zrzeszająca twórców różnych dziedzin, w tym wzornictwa przemysłowego, zaprasza na debatę "Dlaczego firmy nie chcą inwestować w polski design?". Debata odbędzie się 10 września 2013 roku, pierwszego dnia targów Interiors & Design Warsaw 2013, w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

- Design jest swoistą wizytówką firmy - tłumaczy Dagmara Białek z Creative Poland. - To właśnie design pozwala dostrzec wiele punktów wspólnych i często jest iskrą zachęcającą do nawiązania kontaktu i prowadzenia rozmów. Niestety, tendencja ta nie sprawdza się w Polsce, gdzie biznesmen i designer nie potrafią odnaleźć wspólnego języka, bez czego proces profesjonalnego zarządzania designem staje się praktycznie niemożliwy.

W debacie wezmą udział: Wawrzyniec Walczak, wykładowca poznańskiej School of Form (specjalność: industrial design), Zdzisław Sobierajski, designer z firmy Sobierajski i Projektanci, oraz architekci zrzeszeni w Partnerstwie Creative Poland. Gościem specjalnym będzie Ake Rudolf, koordynator projektów z International Design Center Berlin (IDZ).

IDZ, założone w 1968 roku, dysponuje szeroką siecią specjalistów z długoletnim doświadczeniem w przeprowadzaniu projektów łączących wzornictwo z gospodarką. Organizuje m.in. polsko-niemieckie warsztaty innowacji. Celem aktualnie realizowanego projektu "Berlin Poland 2013-14" jest łączenie polskiej gospodarki z kreatywnymi przedsiębiorstwami z Niemiec.

- Berlin uważa Polskę za świetny kraj do współpracy - tłumaczy Ake Rudolf z IDZ. - Projekt trwa dwa lata, dotychczas udało nam się skojarzyć 250 różnych firm z obu krajów. Z tej liczby 60 to biura projektowe z Berlina. Współpraca odbywa się na kilku różnych płaszczyznach, o czym będziemy mogli opowiedzieć podczas debaty na Targach Interiors & Design Warsaw 2013.

Równocześnie z Interiors & Design Warsaw 2013 w dniach od 10 do 12 września odbędą się targi Certiba 2013, Warsaw Build 2013 oraz Windows & Doors Warsaw 2013. Organizatorem wszystkich tych imprez jest firma Lentewenc, spółka córka międzynarodowego giganta targowego ITE Group.

źródło i zdjęcia: Lentewenc