Frankfurckie Targi ISH powróciły po czteroletniej przerwie spowodowanej pandemią. Nie zabrakło na nich polskich producentów, którzy śmiało konkurowali ze światowej sławy gigantami.
Z bogatej oferty targowej nas oczywiście najbardziej interesują tematy łazienkowe. Producenci zaprezentowali nowe, świetne, designerskie kolekcje, jednak czasy są takie, że fajerwerki to nie wszystko! Przede wszystkim liczy się zrównoważony rozwój i oszczędność zasobów. Dlatego wystawcy prześcigali się w takich rozwiązaniach, które pomogą nam ograniczać zużycie wody i energii. W tym roku targi ISH odwiedziło 153 734 osób ze 154 krajów.
Bywały lata lepsze, ale wynik i tak jest imponujący! Jak powiedział Wolfgang Marzin, prezes zarządu Messe Frankfurt: „ISH z nawiązką spełniło oczekiwania naszych klientów i pojawiło się we właściwym czasie, aby sprostać takim wyzwaniom jak ochrona klimatu i bezpieczeństwo dostaw”. Wybraliśmy najciekawsze propozycje z szerokiego portfolio wystawców, by zaprezentować je na naszych łamach.
OMNIRES nagrodzony
Ta polska firma o globalnym zasięgu od ponad 30 lat łączy innowację z pasją do doskonałego designu. Firma po raz pierwszy wzięła udział w targach ISH Messe Frankfurt, gdzie zaprezentowała swoją ofertę armatury łazienkowej i kuchennej oraz wanien i umywalek. Wyróżniając się dbałością o środowisko i innowacyjnymi technologiami, we Frankfurcie OMNIRES otrzymało nagrodę Design Plus Powered by ISH za kolekcję OVO M+.
Za projekt stoiska OMNIRES we Frankfurtcie odpowiadała renomowana warszawska pracownia projektowa Łoskiewicz Studio. Efektem jej pracy była ponad 200-metrowa przestrzeń, w której design i funkcjonalność szły w parze, tworząc doskonałe otoczenie do prezentacji produktów OMNIRES, podkreślając ich innowacyjne wzornictwo. Dzięki harmonijnemu połączeniu funkcjonalności i estetyki stoisko zachęcało do zapoznania się z ofertą firmy oraz pozwalało w pełni zanurzyć się w świat OMNIRES.
Kolekcje marki Devo zauroczyły zwiedzających
Za sprawą niebanalnej konstrukcji stoisko marki Devo było widoczne już z daleka. Przyciągające wzrok niewielkie kwadraty ze sklejki lewitowały nad przestrzenią niczym spadające karteczki. To właśnie sklejka była motywem przewodnim a zarazem tłem dla ekspozycji mebli. Wykonana z niej podłoga i ściany doskonale korespondowały z filozofią firmy, stawiającej na naturalne materiały i zrównoważony rozwój.
Na stoisku Devo zaprezentowano aż dziewięć serii mebli łazienkowych. Wśród nich, wpisująca się w aktualne trendy, Gloria 2.0 z ryflowanym frontem i zaobleniami nawiązującymi do stylu art déco. Ta zaprojektowana przez Grynasz Studio kolekcja wyprzedziła obecną modę, bo na naszym rynku dostępna jest już od ponad dwóch lat.
Prezentacja kolekcji mebli łazienkowych podczas ISH Frankfurt była dla marki Devo potwierdzeniem, że podjęte działania biznesowe i współpraca z projektantami były krokiem w dobrym kierunku. Stoisko były przemyślane, nowatorskie i wyróżniało się na tle konkurencji.
Duravit Artisan Lines
„Wytworzone, aby być niezwykłe” (Manufactured to be extraordinary) - to motto, pod którym Duravit po raz pierwszy zebrał produkty i asortymenty Artisan Lines, aby zaprezentować je na targach ISH we Frankfurcie. Dzięki temu powstała kolekcja kultowych produktów designerskich o wyjątkowym charakterze, harmonijnych i niepowtarzalnych, opracowanych przez znanych międzynarodowych projektantów jak Philippe Starck, Sebastian Herkner, Christian Werner i Studio F. A. Porsche. Każda z tych ponadczasowo nowoczesnych form nosi indywidualny podpis i tworzy własne akcenty oraz podkreślenia typowe dla danego projektanta.
„Projektowanie i produkcja linii Artisan wymaga niezwykłej wiedzy, kunsztu i dokładnej precyzji” - twierdzi Stephan Tahy, prezes zarządu firmy Duravit. Christian Werner we współpracy z marką stworzył w ramach serii Vitrium (na zdjęciu) umywalki w połączeniu z konsolami i szafkami pod umywalkę.
Umywalki są pierwszymi, które zostały wykonane techniką odlewu mineralnego. Przyjemna, aksamitna powierzchnia DuroCast UltraResist tworzy niezwykłe wrażenia dotykowe. „Trudno sobie wyobrazić bardziej minimalistyczny design” - powiedział Christian Werner o projekcie swojego autorstwa.
Seria Antao Villeroy & Boch
Cisza, świeże powietrze, natura - nie ma nic bardziej orzeźwiającego i oczyszczającego umysł, niż poranny spacer przez las. Duet projektantów kaschkasch uchwycił to uczucie w nowej kolekcji łazienkowej dla Villeroy & Boch. Antao - bo tak nazwana została najnowsza kolekcja z segmentu Premium - to zabawa formą nawiązującą do kropli rosy.
Projektanci stworzyli kompletną kolekcję, w której kształty, kolory i materiały idealnie współgrają ze sobą, efektem czego jest naturalna i harmonijna kolekcja łazienkowa. Rozpoczynając dzień w takiej łazience, możemy mieć pewność, że poczucie spokoju i równowagi będzie utrzymywać się przez cały dzień. Uzupełnieniem kolekcji są baterie, które dzięki swoim miękkim konturom, unikatowym kształtom i trzem naturalnym kolorom nawiązują do motywu przewodniego Antao.
Innowacje od Kludi
„Dla nas, światowego producenta armatury, Targi ISH były świetną okazją do zaprezentowania produktów klientom z całego świata” - powiedział Arndt Papenfuss, dyrektor marketingu Grupy Kludi. Największe zainteresowanie wywołała nowa seria natryskowa KLUDI DIVE. Rączki natrysku, głowice górne i systemy natryskowe spotkały się z dużym entuzjazmem ze strony odwiedzających. Zachwyciły swym nowoczesnym designem i wysoką funkcjonalnością.
Na targach ISH 2023 światową premierę miały także wysokiej klasy elektroniczne baterie natryskowe oferujące dwa lub trzy źródła wody, sterowane za pomocą pokręteł lub dotykowo. Również w asortymencie kuchennym pojawiła się nowoczesna bateria elektroniczna, KLUDI E-GO VOICE sterowana głosem. Targi ISH przyniosły jeszcze jedną nowość - flagowy produkt KLUDI FLEXX.BOXX został przekształcony w nową, ulepszoną wersję KLUDI SLIMM.BOXX.
New Trendy - nowe kolory
Firma New Trendy rozwój swojej oferty skierowała w kierunku produktów z najwyższej półki. Znaną od lat kolekcję Eventa odświeżono, dodając jej nowe, niespotykane dotychczas w kabinach prysznicowych kolory, a mianowicie: Black Chrome oraz Copper Shine.
Minimalizm wizualny detali połączony z wyjątkowymi, mocno błyszczącymi kolorami pozwolił skomponować wyjątkowy produkt dla najbardziej wymagających klientów. Dodatkowo wzmocniono zawiasy i całą konstrukcję kabiny, co pozwoliło wykonać ją ze szkła o 10 mm grubości. Takie rozwiązanie, przy tak delikatnych okuciach budziło podziw odwiedzających stoisko.
Warto dodać, że kabina jest również dostępna w kolorach Gold Shine oraz Chrome znanymi wcześniej z oferty marki. Targi ISH 2023 były momentem rozwoju oferty, która spotkała się z dużym uznaniem gości.