Porcelana Lladró zachwyca nie tylko swoją formą, ale również pielęgnowanym od dekad rzemiosłem. Dbałość o każdy detal sprawia, że marka jest niepowtarzalna w skali światowej.
Nowa przestrzeń spotkań z porcelaną - showroom na Pięknej 20
Hiszpańska marka Lladró otwiera nowy salon flagowy w Warszawie przy ul. Pięknej 20. Znana dziś na całym świecie firma oferuje swoje wyroby w ponad 120 krajach i w ponad 1200 punktach sprzedaży, do których dołącza showroom warszawski. Dostępne są w nim przedmioty reprezentujące różnorodność stylistyczną marki: począwszy od klasycznych figur odwołujących się do świata emocji, przez nawiązujące do tradycji serie limitowane, na designerskich obiektach i oświetleniu kończąc. Marka Lladró przez siedem dekad funkcjonowania wykształciła własny język rozpoznawalny na całym świecie. Choć wśród europejskich wytwórni istnieją inne o dłuższej tradycji, jak Meissen czy Sèvres, to właśnie ta stosunkowo młoda firma zwraca uwagę charakterystycznym stylem.
Rewolucja wypalania i magia pasteli
Początek firmy sięga 1953 roku, kiedy to bracia Juan, José i Vicente Lladró zaczęli tworzyć pierwsze eksperymentalne prace w piecu mauretańskim, który znajdował się w ich rodzinnym domu w Almàssera w Walencji. Wkrótce ich produkty, starannie wykonane i pełne swoistego uroku, zaczęły przyciągać uwagę. Już wtedy porcelana Lladró, inspirowana urodą obiektów powstających w najznamienitszych europejskich manufakturach, odznaczała się obecnym i dziś precyzyjnym modelowaniem detali i opracowaniem faktur.
Nie bez znaczenia dla tworzenia się stylu marki były także aspekty technologiczne. Rewolucyjna metoda pojedynczego wypalania zastąpiła proces trójetapowy, co z kolei wpłynęło na charakterystyczną pastelową paletę barw.
Limitowane serie i inspiracje z całego świata
Tematyka prac sygnowanych przez Lladró, wykraczająca poza oczywisty dla porcelany obszar kultury stołu, jest szeroka, czego przykładem są figury inspirowane światem emocji czy przyrody. Liczne serie - w tym także limitowane - nawiązują wprost do bogatego uniwersum wierzeń z różnych regionów świata oraz kultur, z mocnym akcentem na rodzimą, hiszpańską („Don Kichot” stanowi część stałej kolekcji Ermitażu).
Polski akcent w świecie Lladró - kolekcja „Kawki”
Jedną z wartości marki jest dialog ze współczesnymi trendami. Ten niezwykle szeroki i zróżnicowany obszar inspiracji przekłada się na współpracę ze słynnymi designerami i twórcami, takimi jak m.in. Jaime Hayon, Paul Smith, Rolito, Gary Baseman czy Marcel Wanders, z których każdy nadał obiektom z porcelany osobisty, artystyczny rys. Do ich grona dołączyła również niezwykle zdolna polska projektantka Aleksandra Żeromska, która stworzyła porcelanowy zestaw „Kawki”. W skład kolekcji wchodzi czajnik, cukiernica, dwie filiżanki, miseczka oraz podstawka pod jajko inspirowane fauną i florą oraz słowiańskim folklorem.
Lladró - więcej niż dekoracja
Mimo różnic stylistycznych każdego projektanta obiekty są wyjątkowe i niepowtarzalne, a efekt końcowy jest dziełem zespołu ekspertów i rzemieślników. To oni dbają, by wizja projektanta „przetłumaczona” została, przy użyciu podstawowych składników masy porcelanowej i ręcznej pracy, na przedmiot artystyczny. Naturalne surowce (kaolin, skaleń i kwarc) pochodzą głównie z Hiszpanii, co oznacza, że marka może poszczycić się zrównoważonym podejściem do procesu produkcji. Jedyne w swoim rodzaju wyroby wykonywane są w hiszpańskiej Walencji - w jedynej fabryce tej marki na świecie.
Salon flagowy Lladró w Warszawie, znajdujący się w przestrzeniach budynku będącego siedzibą KNF (HRA Architekci) i ulokowany w sąsiedztwie innych butików oferujących przedmioty z porcelany i szkła oraz stylowe dodatki do wnętrz, został pomyślany jako showroom i miejsce spotkań, w którym możliwy jest zakup porcelanowych wyrobów Lladró.
Więcej informacji na: lladro-polska.pl