Wystawa pokazuje projekty designerów z Wielkiej Brytanii i Polski, którzy poprzez zrównoważony design szukają sposobu na ratowanie planety.
Zasoby naturalne kurczą się w zastraszającym tempie, koszty energii rosną, ludzi wciąż przybywa... Najwyższy czas zacząć poważnie myśleć o tym, jak żyjemy.
Design zawsze służył zwiększeniu atrakcyjności produktu, dziś jednak stał się narzędziem do tworzenia lepszej przyszłości.
Na wystawie zobaczymy projekty określane jako design zrównoważony, czyli taki, który ma zapewnić rozwój, nie powodując przy tym do zniszczeń. Charakterystyczną cechą designu zrównoważonego jest między innymi stosowanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie negatywnego wpływu człowieka na środowisko naturalne.
Wystawa skupia się wokół czterech tematów:
- materiał - poszukiwanie nowych materiałów, odnawialność, innowacja, zmniejszanie ilości odpadów;
- zasoby - źródła energii, wydajność, nauka i design;
- metoda - projektowanie, produkcja, dystrybucja, sprzedaż, użytkowanie;
- wspólnota – projekty społeczne, przestrzeń publiczna, dobroczynność, DoItYourself design.
Celem wystawy jest uświadomienie widzom, że dzięki inteligentnemu projektowaniu, nowym technologiom i materiałom możemy poprawić stan środowiska. Ekspozycja zderza ze sobą dwie różne kultury, pomiędzy którymi, mimo ogromnych różnic, rozciąga się delikatna pajęczyna powiązań, cytatów, wspólnych idei.
Projektanci brytyjscy: Bill Amberg Studio, Paolo Bombelli & Alex Driver & Carlos Peralta, Fabien Cappello, Neil Conley, EADS UK Ltd, Raw Edges & Oscar Narud, Yu Jordy Fu, Grimshaw Architects & WindPower Ltd, JAMESPLUMB, Markus Kayser, Julia Lohmann, Priestmangoode, Florie Salnot, Studiomama, Unreal, Hulger & Samuel Wilkinson, Bethan Laura Wood, Wayward Plants
Projektanci polscy: Daria Burlińska, Jan Lutyk, Ania Łyszcz, Karina Marusińska, Knockoutdesign, Kompott, Jarosław Kozakiewicz, Marta Niemywska, OOdesign Natalia Bieńkowska, Robert Pludra, Magda Rychard, Jakub Sobiepanek, Maja Szczypek, Fundacja TRANSFORMACJA, WellDone®
Kurator części brytyjskiej: Henrietta Thompson, kurator części polskiej: Magda Kochanowska.