Projektanci i producenci armatury, ceramiki i technologii sanitarnej mają wiele pomysłów przełamujących schematy. Widać to było na tegorocznych Targach ISH we Frankfurcie - najważniejszej w Europie imprezie poświęconej innowacjom w tej dziedzinie. Odbyła się ona pod hasłem „Woda, energia, życie”.
Dziwne uczucie ogarnęło mnie, gdy weszłam do ogromnych hal targowych i zewsząd słyszałam pluskanie wody. Na targach ISH we Frankfurcie rzeczownik „woda” odmieniany był przez wszystkie przypadki. Pokazywano krany, dzięki którym strumień przypominał źródełko lub koronkową konstrukcję. Systemy do chromoterapii zabarwiające kaskady na różne kolory. Ale także mówiono o ekologii i o problemach z dostępnością wody. Być może wkrótce stanie się ona synonimem statusu. Bogaci korzystać będą z jej nieograniczonych, kosztownych zasobów. Reszta zaś będzie się starała na wszelkie sposoby ją oszczędzać.
Na razie obie opcje są w zasadzie równorzędne. Z jednej strony firmy proponują nam coraz bardziej wyrafinowane głowice i deszczownice, dzięki którym prysznic staje się czymś więcej niż zwykłym zabiegiem higienicznym. To cały rytuał, zmysłowa przyjemność poddawania się sile tysięcy kropel padających z różnym natężeniem i pod różnym kątem. Każda licząca się marka prezentowała rozwiązania prysznicowe zachwycające innowacyjnością, designem, podejściem do naszego zdrowia rozumianego jako well-being, czyli swoisty dobrostan.
Współczesną łazienkę urządzamy z najwyższą starannością. Nie dziwi zatem, że kąpielowy design nader często spotyka się z... modą. Firma Roca nawiązała współpracę z domem mody Armani. Sam Giorgio Armani stworzył kolekcję BAIA, która prezentuje się bardzo elegancko, zupełnie jak ubrania od tego słynnego projektanta.
Umywalka marki Alape pokryta nowoczesną emalią Metallic Dark Iron. Jej powierzchnia ma metaliczny połysk i mieni się w zależności od miejsca, z którego się patrzy. |
Dla odmiany marka Zucchetti współpracuje z projektantką wnętrz i dekoratorką Sybille de Margerie. W branży mówi się o niej „Pani, która ubiera pałace”, bo jej pełen przepychu, a jednocześnie klasy styl wybierają chętnie przedstawiciele europejskiej arystokracji posiadający stosowne rezydencje. Sybille wprowadziła do kolekcji marki Zucchetti zupełnie nowe elementy, np. kurki ze szkła kryształowego. Ich dość prosta, a przy tym efektowna forma na pewno będzie stanowiła przykład „talking piece” - elementu wystroju, który staje się przedmiotem rozmów odwiedzających nas gości.