Showroom to dom marki. Dobrze zaprojektowane wnętrze jest wizytówką firmy i miejscem budowania relacji. Jak powinien wyglądać salon marki wnętrzarskiej?

W świecie, w którym trendy zmieniają się co chwila, czasem trudno znaleźć swój pomysł na wnętrze. Showroom marki oraz jego zespół są po to, by pomóc inwestorowi odnaleźć się w tym bogactwie. W końcu eksperci producenta, jego projektanci czy handlowcy są na bieżąco z tym, co można zobaczyć na targach i co oferują współczesne technologie. 

Poszukiwanie natchnienia

Showroom to miejsce inspiracji i edukacji. Zwłaszcza, że nie każdy ma okazję odwiedzać targi w Mediolanie, Paryżu, Frankfurcie czy Sztokholmie. W dobrze zaprojektowanym salonie klient - czy to inwestor, czy architekt - aktualne trendy ma na wyciągnięcie ręki. Widać je w produktach, aranżacjach czy dobrze materiałów. Dobrze, gdy aranżacja wnętrze salonu łączy w sobie różne inspiracje i nurty. Ale popularne rozwiązania warto też wzbogacić o unikalne, wyjątkowe pomysły - takie, które wyróżnią dane miejsce na tle innych sklepów. Siłą marki są w końcu autorskie patenty i rozwiązania. One stanowić powinny serce ekspozycji.

- Projektanci wnętrz chętnie inspirują się w swoich projektach elementami różnych stylów, bo pomaga im to tworzyć wyjątkowe aranżacje. W każdej z nich ważne są funkcjonalność rozwiązań, design i jakość mebli. To te elementy, w połączeniu z wizją projektanta, są tajemnicą jego sukcesu. Tym bardziej projektanci i styliści cenią sobie firmy, które potrafią sprostać ich oczekiwaniom, zaoferować produkty o wysokich walorach estetycznych, wykonane z dobrej jakości materiałów i zgodne z najnowszymi trendami - mówi Joanna Misiun, architekt wnętrz.

Dla marki Komandor, która ma sieć salonów i ekspozycji w całym kraju, jednym z wyjątkowych miejsc jest Galeria Polskie Meble w Poznaniu. Na powierzchni ponad 200 mkw powstała tam kreatywna i ekskluzywna przestrzeń wystawowa. To miejsce, które żyje - zamiast zwykłej prezentacji produktów, możemy wejść do w pełni zaaranżowanego wnętrza. Tak, jakby nas zaproszono do czyjegoś domu.

Znaleźć tu można nie tylko eleganckie i przestronne garderoby, nawiązujące stylem i charakterem do zachwycających klasą mebli włoskich. Pokazano wyjątkowe meble na wymiar, które czerpią z najnowszych trendów i popularnych stylów. Są szafy z drzwiami przesuwnymi i uchylnymi w niezwykłych ramach. Stoły i stoliki kawowe oraz komody na bazie metalowych stelaży. Nowoczesne łóżka w zaskakujących aranżacjach. Regały wsparte na profilach aluminiowych w modnych kolorach bieli, czerni i grafitu. Szklane witryny. Można zobaczyć też aranżację strefy łazienki, przedpokoju, sypialni i salonu.

- W przypadku marek wnętrzarskich żaden produkt nie funkcjonuje sam w sobie. Potrzebuje kontekstu, by pokazać swoje walory. Nasze meble są robione na wymiar, a to oznacza, że tym bardziej ich forma i ostateczna funkcjonalność zależą od tego, gdzie i jak są używane. Potencjał rozwiązań szytych na miarę pokazaliśmy w naszym showroomie - mówi Katarzyna Drabik, zastępca Dyrektora Marketingu Grupy Komandor.

Spacer po domu

Naturalną drogą jest takie przygotowanie showroomu, by wizyta w nim przypominała wizytę u znajomych. Zarówno ścieżki komunikacyjne, jak też układ pomieszczeń warto zaplanować, jak w typowym, domowym wnętrzu. Dzięki temu klienci poczują się jakby dobrze znali to miejsce. Szybciej też minie im stres, jaki zawsze towarzyszy remontom oraz urządzaniu. W nowoczesnym salonie wnętrz wyjątkowe rozwiązania aranżacyjne odkrywa się podczas pełnej wrażeń wędrówki.

W salonie marki Komandor taką podróż można odbyć samodzielnie lub w towarzystwie wykwalifikowanego doradcy. Specjalista marki służy wsparciem merytorycznym, fachową poradą czy doradztwem. Jest niczym przewodnik po nowej przestrzeni, który odkrywa przed klientami tajemnice wnętrza, smaczki technologiczne oraz projektowe innowacje.

Showroom marki wnętrzarskiej to także miejsce pracy. Specjalne strefy obsługi oraz miejsce do pracy z projektantami to punkt obowiązkowy - jeśli klientowi spodobają się rozwiązania na wystawie, warto od razu pokazać mu jak sprawdzą się w jego wnętrzu. Specjalne strefy pracy muszą być. Ale ideałem jest, gdy taką rolę pełnić może każdy punkt w salonie. Przyjemnie jest usiąść z laptopem na kanapie, z filiżanką kawy i w takich warunkach szukać pomysłów na swoje wnętrze.

Ulokowanie stref projektowych w showroomie firmy Komandor sprawia, że można tam nie tylko wykonać projekt mebli, ale także zobaczyć i dotknąć proponowanych rozwiązań, materiałów takich jak płyta, szkło, a także poznać systemy czy surowce, z których powstają.

- Przychodząc do showroomu klient liczy dziś nie tylko na kompleksową usługę, czyli fachowe doradztwo, ale też profesjonalny projekt, pomiar i montaż mebli przez doświadczone grupy montażowe. To wszystko powinien dostać w jednym miejscu, naszym zadaniem jest bowiem sprawić, by marzenie o nowym domu zrealizowało się jak najłatwiej - podkreśla Katarzyna Drabik.