Specjalnie wydzielone pomieszczenia dla pracowników, w celu spożywania przez nich posiłków i spędzania przerwy w pracy, to już norma. W większych przedsiębiorstwach taka zakładowa kuchnia znajduje się na każdym piętrze lub jest przeznaczona do użytku przez konkretny dział. Małe, nawet kilkuosobowe firmy, również organizują takie miejsca. Jednak co w nich powinno się znaleźć?

Ekspres do kawy

Trudno znaleźć osobę, która nie pije kawy w pracy. Zazwyczaj każdy z nas wypija nawet więcej niż jedną filiżankę. Kawa ma nas pobudzić. Często pijemy ją również dla przyjemności. Jest to najczęściej spożywany rodzaj napoju w pomieszczeniach przeznaczonych na przerwę pracowników. Niektórzy pracodawcy wyposażają kuchnię jedynie w czajnik. Ci, którym bardziej zależy na zadowoleniu pracowników, inwestują w ekspresy do kawy.

Wybór ekspresów jest imponujący. W warunkach zakładu pracy świetnie sprawdzają się ekspresy kapsułkowe. Pracodawca może udostępniać pracownikom kapsułki, ale mogą je nabywać również sami pracownicy.

Co istotne, do wyboru są kapsułki, z których można przygotować standardową kawę lub inne napoje, takie jak: latte macchiato, kakao, cappuccino. Ekspres do kawy na kapsułki to nowoczesne i bardzo funkcjonalne urządzenia. Zastosowano w nim ciśnieniowy system zaparzania kawy. Jest bardzo prosty w obsłudze. Wystarczy wsadzić kapsułkę i wybrać przycisk uruchamiający. Tego rodzaju ekspresy mogą się różnić między sobą.

Różnice wynikają przede wszystkim w wyborze konkretnego producenta i gamy oferowanych przez niego modeli. Dużym uznaniem wśród kawoszy cieszą się ekspresy Tchibo Cafissimo. Jako jedne z nielicznych umożliwiają wybór mocy kawy. Jeśli dobrze poszukamy, to możemy znaleźć urządzenia, do których dodano zestawy kapsułek. Taki komplet można nabyć poprzez sklep Aquamelior.pl

Dzbanek filtrujący do wody

Pracodawcy, którym zależy na zdrowiu podwładnych i środowisku naturalnym kupują dzbanki filtrujące. Dzięki temu w każdym momencie pracownicy mają dostęp do przefiltrowanej i w pełni zdatnej do spożycia wody z kranu.

Zaopatrując firmowe kuchnie w tego rodzaju dzbanki, nie musimy pamiętać o zakupie wody butelkowanej w gorące dni. Każdy z pracowników może ponadto otrzymać swoją własną butelkę filtrującą.

Urządzenia i wyposażenie do przygotowania posiłków

W czasie spędzonym w pracy wypada konieczność spożycia co najmniej jednego posiłku. Wiele osób ogranicza się do przyniesienia kanapek naszykowanych w domu. Niektórzy jednak lubią przynosić do pracy poszczególne składniki śniadania i przygotowywać je na miejscu. W pomieszczeniu socjalnym powinny znaleźć się zatem talerze, sztućce, szklanki, miseczki, kubki. W naszym kraju coraz bardziej popularna staje się tak zwana przerwa na lunch.

Jest to przerwa trwająca zazwyczaj godzinę, podczas której pracownicy mogą przerwać wykonywanie obowiązków, opuścić miejsce pracy i wyjść na obiad. Jeżeli w niedalekiej odległości od zakładu pracy nie ma stołówki lub innych lokali gastronomicznych, to warto zapewnić pracownikom sporządzenie lub podgrzanie posiłku właśnie w kuchni pracowniczej.

Na wyposażeniu znaleźć się wtedy powinny między innymi: kuchenka, mikrofalówka, zestaw garnków, deska do krojenia.