Można je dowolnie z sobą zestawiać i używać na co dzień. Naczynia ozdobione dekoracjami Wzorowego Towarzystwa to przyjaciele codzienności.
Wzorowe wzory
Zanim naczynia trafią do sprzedaży, projektanci z Wzorowego Towarzystwa testują je sami lub rozdają znajomym. Dzięki temu wiedzą, jakie desenie najlepiej się sprawdzają. Jako projektanci graficzni postawili bowiem na wzory. Korzystają z gotowych kolekcji porcelany, które następnie ozdabiają. Okazuje się, że przejście z wymyślania znaków z 2D do 3D wcale nie jest łatwe. Dlatego wycinają, naklejają, próbują bez końca. Wszystko po to, by powstały takie wzory, które staną się wiernymi towarzyszami naszego dnia powszedniego.
Twórczynią Wzorowego Towarzystwa jest Magdalena Falkiewicz. Ta uzdolniona projektantka, absolwentka krakowskiej ASP, przed kilkoma laty założyła Łobzowska Studio, pracownię zajmującą się identyfikacją wizualną, brandingiem i szeroko pojętą komunikacją wizualną. Łobzowska Studio wykształciło własny, niepodrabialny styl - elegancki, kobiecy, finezyjny, a jednak dość minimalistyczny.
Projektanci postawili na różnice typograficzne, delikatną kolorystykę, operowanie plamami barwnymi. Podobnie działają podczas prac Wzorowego Towarzystwa. Jest to działanie kolektywne – razem pracują, przymierzają, dyskutują, jednak finalne decyzje podejmuje Magdalena Falkiewicz. Projektantów inspiruje wzornictwo skandynawskie i klasyczna polska porcelana produkowana w złotych dla niej latach - 60., 70. i 80. XX wieku.
Szukają oni jednak takich motywów, które będą świeże i podejmą twórczy dialog z tradycją. Tak, aby współcześni użytkownicy mogli korzystać z rzeczy, które zaprojektowano specjalnie dla nich, z duchem naszych czasów.
w 2019 roku projekty Wzorowego Towarzystwa docenili jurorzy prestiżowego plebiscytu must have.
O must have
must have to plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival, wyróżniający najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów odzwierciedlające najważniejsze trendy w polskim projektowaniu. To nieodpłatnie nadawany znak jakości, którym polskie firmy mogą posługiwać się w kraju i za granicą. Powstał, by upowszechnić dobry polski design i dzięki temu promować rodzimy biznes oraz projektantów. must have to swego rodzaju rekomendacja konsumencka - wyróżniony przedmiot warto mieć. Zgłoszenia do plebiscytu mają charakter otwarty, przyjmowane są przez cały rok i są bezpłatne.
Własne nominacje, po dokonaniu przeglądu rynku, przedstawia również Rada Ekspertów. Zgłaszane produkty muszą spełnić dwa podstawowe warunki: pochodzić z Polski oraz być dostępne w sprzedaży. Spośród wszystkich nominacji wyboru najlepiej zaprojektowanych produktów dokonuje Rada Ekspertów. W skład Rady wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa.
Nabór do must have 2020 trwa do 10.03.2020 roku. Zgłoszenia do must have 2020 przyjmowane są pod tym formularzem.