Projekt #wspierampolskidesign to cykl sesji zdjęciowych poświęcony branży wnętrzarskiej, zrzeszający zarówno najlepszych polskich projektantów czy producentów mebli jak i mniejsze polskie manufaktury czy firmy rodzinne o niebagatelnej jakości i wysokim potencjale.

Polskie marki wkraczają na salony!

Projekt narodził się w głowach Kamili Jakubowskiej-Szmyd (MilaLook), Yassena Hristov oraz Filipiny Hanus tuż pod koniec lockdownu, jako odpowiedź na sytuację związaną z pandemią i jej potencjalnymi skutkami dla polskich przedsiębiorstw związanych z wnętrzami. 

Fotel Wadi projektu Tomka Rygalika (Nobobono), poduszka z haftem Art No1 (Maja Laptos Studio), regał Inteligo oraz krzesło Jonas (Take Me Home), obraz olej na płótnie „Insatiability. One Day I’ll fly away” oraz rzeźby w kształcie oka Okagesama (AINA), lampa Parma (4Concepts), wazon Irena (Malwina Konopacka).

W zaledwie kilka dni powstała aranżacja mieszkania, w tym salonu, jadalni, sypialni, łazienki oraz kuchni, od początku do końca urządzona na potrzeby projektu. W aranżacji znajdziemy więc zarówno meble użytkowe jak i elementy dekoracyjne czy polską sztukę.

Fotel Saffron oraz stalowy barek Marguerite No2 (The Good Living&Co.), stolik kawowy Nato (Nobonobo), szklana misa Wicker Glass (Tre Product), karafka ze szklankami (Huta Szkła Julia, dostępna w sklepie Porcelanowa).

- Polskie marki niejednokrotnie nie odbiegają ani jakością ani wzornictwem od międzynarodowych producentów, dlatego zasługują na rozgłos oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców, szczególnie teraz. Nawet jeśli sytuacja związana z pandemią zostanie ustabilizowana, jej skutki mogą być odczuwalne przez długi czas […] - mówią autorzy projektu.

Regał projektu Beza Projekt, wykonany przez Sikorski Supreme Furniture (Splot), podnóżek Wadi projektu Tomka Rygalika (Nobonobo), solniczki i pieprzniczki Cone oraz aluminiowe kontenerki Tuz (Tre Product), poduszka z haftem (Maja Laptos Studio).

23 polskich marek w warszawskim mieszkaniu

Dlatego też projekt zakłada cykl sesji zdjęciowych, dzięki którym konsumenci będą mogli zaznajomić się z projektami rodzimych twórców i wykorzystać je w swoich wnętrzach, wspierając przy tym polski design i polską gospodarkę.

W pierwszej sesji wzięły udział marki tj.: Nobonobo, Absynth, Omnires, Take Me Home, Splot, Pani Jurek, 4Concepts, Maja Laptos Studio, Nurt, The Good Living & Co., PAP DECO, Tartaruga, Tre Product, Muno, Tfory, Plants For Humans, Malwina Konopacka, NG Design, Bujnie, Łyko, sklep Porcelanowa. Wnętrza dopełniły obrazy z Galerii Art In Architecture oraz prace artystki Agnieszki Leszczyńskiej - Miecznikowskiej (AINA).

Więcej o akcji na Instagramowym profilu: @wspierampolskidesign.