Tegoroczna edycja targów ISH 2025 we Frankfurcie nad Menem skoncentrowała się na idei zrównoważonego rozwoju, a motyw przewodni - „Solutions for a Sustainable Future” - podkreślił znaczenie innowacji, które sprzyjają ochronie środowiska i oszczędności zasobów.

Po raz kolejny targi ISH 2025 we Frankfurcie nad Menem stały się okazją do zaprezentowania nowości w branży sanitarnej, grzewczej i instalacyjnej. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 17-21 marca br., zgromadziło wiodących producentów, projektantów i inwestorów, oferując przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz przedstawienia najnowszych technologii i rozwiązań.

Marka Roca wyznacza nowe standardy

Jako marka zakorzeniona w śródziemnomorskim dziedzictwie architektonicznym, a jednocześnie patrząca w przyszłość, Roca zaprezentowała na targach ISH 2025 we Frankfurcie nad Menem stoisko, które ucieleśniło prostotę, ciepło i technologię. Zaprojektowana przez barcelońską firmę Mesura ekspozycja o powierzchni 1000 m2 płynnie połączyła ze sobą jakość materiałów, świadomość ekologiczną i ponadczasowy język architektoniczny, zapewniając odwiedzającym angażujące i inspirujące doświadczenie.

Stoisko marki Roca zajęło powierzchnię 1000 metrów kwadratowych. Fot. Roca

Marka Roca pokazała kilka kolekcji, które uwzględniają takie aspekty, jak design, zastosowanie technologii, integrację cyfrową czy zrównoważony rozwój. Nowością jest kompletna łazienka Meridian, która została przeprojektowana przez barcelońskie studio Altherr Désile Park. W efekcie powstała linia stanowiąca nową odsłonę znanego klasyka Roca.

Kompletna łazienka Meridian. Klasyk marki został na nowo zinterpretowany przez barcelońskie studio Altherr Désile Park. Fot. Roca

Kolekcja baterii Kay, którą dla Roca opracował monachijski projektant Stefan Diez, czerpie inspiracje ze stosowanych na portowych nabrzeżach dźwigów i wsporników. Dynamiczne geometryczne linie armatury przywołują skojarzenia z rzemiosłem.

Bateria Kay jest autorstwa monachijskiego projektanta Stefana Dieza. Fot. Roca
Roca wyznacza nowe standardy w zakresie komfortu i higieny. Fot. Roca

Część stoiska Roca poświęcona była zaawansowanym technologicznie, inteligentnym toaletom myjącym. Najnowszym rozwiązaniem jest In-Wash® Vorea, gdzie wszystkie zaawansowane funkcje inteligentnej toalety zostały subtelnie ukryte w eleganckiej sylwetce.

Z kolei toaleta Avant optymalizuje wykorzystanie przestrzeni w łazience. Dzięki zintegrowanemu zbiornikowi Avant oszczędza do 20 cm w porównaniu do standardowych toalet z instalacją przednią. Model Avant-E z podłączeniem do zasilania umożliwia niezawodne spłukiwanie nawet przy mniejszym ciśnieniu wody.

Podczas ISH marka zaprezentowała również najnowszą wersję luksusowego konceptu łazienkowego Armani by Roca. Współpraca pomiędzy międzynarodowym specjalistą wyposażenia łazienek, a ekskluzywną włoską marką była i nadal jest wdrażana w wielu prestiżowych inwestycjach: hotelach, apartamentowcach i najlepszych lokalizacjach mieszkaniowych na całym świecie.

Od baterii kuchennej Aquafy, która filtruje wodę pitną, przez kontynuację kolekcji Ohtake, po baterie oszczędzające energię Roca wyznacza nowe standardy w zakresie komfortu i higieny.

Marka GROHE oszczędza wodę

Na tegorocznych targach ISH we Frankfurcie marka Grohe obrała za motto Pure Freude an Wasser, czyli czysta radość z wody. Jest to nowe spojrzenie na konieczność oszczędzania wody. Od rewolucyjnego generatora piany GROHE Purefoam, po energooszczędny system prysznicowy GROHE Rapido Heat Recovery - to tegoroczne innowacyjne rozwiązania. Marka rozwija własne technologie, które noszą nazwę GROHE Aqua Intelligence.

Stoisko Grohe. Marka obrała za motto Pure Freude an Wasser, czyli czysta radość z wody. Fot. Grohe

Najnowsza technologia w ramach GROHE Aqua Intelligence® GROHE Purefoam, czyli rewolucyjny generator piany do prysznica, przekształca specjalnie opracowane mydło w ciepłą aksamitną pianę otulającą ciało niczym kokon. System prysznicowy GROHE Rainshower Aqua Pure redefiniuje łazienkę jako przestrzeń domowego spa. Zintegrowany w baterii termostatycznej filtr usuwa chlor.

GROHE Purefoam, czyli rewolucyjny generator piany przekształca specjalnie opracowane mydło w ciepłą aksamitną pianę. Fot. Grohe
Marka rozwija własne technologie, które noszą nazwę GROHE Aqua Intelligence. Fot. Grohe

Z kolei kolekcja armatury GROHE Allure Gravity zachwyciła designem. Płaskie powierzchnie wykonane są z materiałów najwyższej jakości, takich jak kwarc i szkło. Produkty z kolekcji GROHE Allure Gravity oferowane są w różnych rozmiarach oraz pełnej gamie kolorów GROHE, w tym w eleganckiej głębokiej czerni Phantom Black oraz nowej, matowej powłoce Satin.

Marka Deante - interaktywne stoisko

Producent zadbał o nowoczesną i interaktywną formę prezentacji. Odwiedzający mogli śledzić proces powstawania armatury - od koncepcji, przez modelowanie 3D, aż po gotowy produkt. Stoisko Deante, zaaranżowane na podstawie projektu Alicji Ragankiewicz-Drabowicz, laureatki konkursu Deante dla Architektów, oddawało filozofię marki.

Stoisko Deante zaskoczyło interaktywną formą prezentacji. Fot. Deante

W centrum uwagi znalazła się deszczownica Silia, nagrodzona w prestiżowym konkursie Red Dot Design Award w 2024 roku, której minimalistyczna forma i funkcjonalność zyskały uznanie międzynarodowego jury.

Silia zachwyciła wyjątkowym kształtem i subtelną elegancją, która nie tylko przyciąga wzrok, ale także zapewnia niezwykłe wrażenia użytkowe. To prawdziwa gratka dla miłośników różnorodności, dostępna w aż siedmiu wykończeniach, w tym w modnym brązie szczotkowanym, który doskonale wpisuje się w nowoczesne wnętrza.

Ponadto na stoisku marki wyeksponowane zostały baterie z kolekcji łazienkowych Deante, takie jak Blur, Sense, Therm i Correo, które doskonale wkomponowują się w różnorodne style wnętrzarskie, od nowoczesnych po klasyczne.

Na ściankach zostały wyeksponowane baterie łazienkowe Blur, Sense, Therm i Correo. Fot. Deante

W strefie kuchennej szczególnym zainteresowaniem cieszyła się kolekcja granitowych zlewozmywaków Magnetic, zaprojektowanych przez Deante Design Studio, które wyróżniają się wbudowanymi magnesami, umożliwiającymi łatwe mocowanie dedykowanych akcesoriów. Dzięki temu użytkownicy mają możliwość personalizacji swojej przestrzeni roboczej w kuchni, dostosowując ją do własnych potrzeb. W ramach prezentowanej oferty w przestrzeni Deante pojawiły się również serie Momi, Corda i Eridan.

Marka zaprezentowała m.in. kuchenne baterie Momi, Corda i Eridan oraz kolekcję granitowych zlewozmywaków Magnetic. Fot. Deante

Marka OMNIRES - estetyka i zrównoważony rozwój

Na stoisku o powierzchni ponad 230 m² marka OMIRES pokazała nowe modele wanien i umywalek z kolekcji OVO i SHELL, wykonane z kompozytu M+, którego głównym składnikiem jest polska skała dolomitowa. Marka przedstawiła również najnowsze kolory tego materiału - dune beige i white sand - wyróżniające się subtelną elegancją i harmonijną kolorystyką.

Kolekcja umywalek OVO wykonana jest z kompozytu M+, którego głównym składnikiem jest polska skała dolomitowa. Fot. Omnires
Umywalka SHELL jest wpuszczana w szafkę. Fot. Omnires
Wanna SHELL. Fot. Omnires

Uzupełnieniem ekspozycji były nowe akcesoria łazienkowe, które podkreślają dbałość o detale, łącząc estetykę z funkcjonalnością. Jednym z wyróżniających się produktów prezentowanych na targach była popularna bateria kuchenna SWITCH, łącząca funkcję filtrowania wody z wyjątkowym designem. Dzięki dwóm niezależnym strumieniom - zwykłemu i filtrowanemu - oraz dostępności w 12 wariantach kolorystycznych, SWITCH oferuje nie tylko wygodę użytkowania, ale także możliwość idealnego dopasowania do aranżacji kuchennej. Na targach odwiedzający mogli nie tylko zobaczyć pełną gamę kolorystyczną, lecz także osobiście doświadczyć działania systemu filtracji.

Bateria kuchenna SWITCH łączy funkcję filtrowania wody z designem. Fot. Omnires

Stoisko OMNIRES zostało zaprojektowane jako otwarta, minimalistyczna przestrzeń. Wyodrębnione strefy tematyczne umożliwiły intuicyjne zapoznanie się z kolekcjami, a także bezpośrednie doświadczenie funkcjonalności wybranych produktów.

Marka Glass Design - włoska marka z tradycjami

Glass Design to włoska marka, której początki sięgają 1984 roku. Firma mieszcząca się w samym centrum malowniczej Toskanii, w Vinci - mieście Leonadro Da Vinci, oferuje artykuły wyposażenia łazienki: umywalki, wanny, brodziki prysznicowe, blaty, meble oraz różnego rodzaju akcesoria.

Założona przez rodzinę Borsellini firma po wielu latach doświadczenia w produkcji szkła artystycznego oferuje dzisiaj produkty wyjątkowe i niepowtarzalne będące wynikiem pracy doświadczonych rzemieślników połączonej z najnowocześniejszą technologią produkcji. Umiejętne łączenie materiałów, takich jak silikon, stal nierdzewna, konglomerat, kryształ (szkło z domieszką 24% tlenku ołowiu) oraz szkło artystyczne, skutkuje powstaniem przedmiotów, które cechują się eleganckim, wyróżniającym się stylem. Produkty Glass Design wykonywane przez wykwalifikowanych toskańskich rzemieślników i mistrzów szkła z Murano.

Umywalka Venezia nie bez powodu ma taką nazwę - produkty Glass Design wykonywane są m.in. przez wykwalifikowanych mistrzów szkła z Murano, wyspy położonej dwa kroki od Wenecji. Fot. Glass Design

Na targach marka Glass Design zaprezentowała nową umywalkę nablatową VENEZIA: prawdziwe arcydzieło uosabiające piękno i wyrafinowanie. Wykonana została ze szkła Murano dmuchanego przez mistrzów rzemiosła, którzy doprowadzili do perfekcji techniki produkcji w poszanowaniu tysiącletnich tradycji. Jej oryginalny i ponadczasowy kształt oraz mieniące się szkło świadczą o wysokiej jakości. Dostępna jest w trzech ekskluzywnych wykończeniach - Clear Gold Powder, Fumé Gold powder i Blue Gold.

Autor
Targi ISH 2025 - nowości łazienkowe i kuchenne! Relacja z wydarzenia
Monika Utnik
Dziennikarka, wieloletnia redaktorka pism wnętrzarskich, absolwentka polonistyki i italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego, autorka książek dla dzieci. Zadebiutowała...