Projekty Cédrica Ragot nazywane są często „produktami nie do uwierzenia”. Taki jest również rzeźbiarski wazon Squall stworzony dla marki Rosenthal. Ma tak niezwykłą formę, że aż nie możemy uwierzyć, że jest prawdziwy.
Klasyczna rzeźba? Szata zdjęta z postaci teatralnej? Frag- ment dekoracji? Wszystko po trochu. Projekt wazonu Squall Cédrica Ragot mieści się w tak zwanej stylistyce "drama- tic effect". To realizacje o mocnym ładunku ekspresji, nieco wyolbrzymione, pełne dramatyzmu. Wydaje się, że od przerysowania dzieli je tylko cienka kreska. I tak jest w istocie.
Takie projekty jak wazon Squall wymagają mistrzowskiej precyzji. Jego autorem był znakomity francuski designer Cédric Ragot (1973–2015). Swoją współpracę z marką Rosenthal, jednym z najbardziej znanych producentów porcelany, rozpoczął od projektu wazonu Fast, wyglądającego jak rzeźba zatrzymana w ruchu. I właśnie to niezwykłe rozwiązanie Ragot rozwijał z marką Rosenthal. Podczas tej współpracy młodość i charyzma spotkały się z klasyką i tradycją. To połączenie zaowocowało powstaniem wazonów, które przeczyły wszystkiemu, co wiemy o porcelanie.
Porcelanowe wazony kojarzone były bowiem zwykle z gładkimi powierzchniami, które można dekorować. Te malarskie rozwiązania zachwycały często finezją kolorów i wzorów. Tymczasem dzieła autorstwa Cédrica Ragot pozbawione są zupełnie dekoracji. Tym, nad czym nieustępliwie pracował, była sama forma. To ona przyciąga wzrok, sprawia, że wazon, uważany przez wielu za zwykły przedmiot dekoracyjny, nie pozwala nikomu przejść koło niego obojętnie.
Być może Cédrikowi Ragot nie udałoby się tego dokonać, gdyby nie jego wszechstronne zainteresowania. Porcelanowy wazon to szczyt finezji, ale designer tworzył także tapicerowane meble, stoliki, a nawet… mikser. Swobodnie mieszał stylistyki, w których się poruszał. Dlatego wazon Squall, choć piekielnie skomplikowany w produkcji, wygląda tak lekko i zwiewnie. Zupełnie jakby nad jego projektem nikt się nie napracował.