Choć go nie widzimy, zapach pełni w urządzaniu wnętrz kluczową rolę. Tę uniwersalną prawdę doskonale zrozumiał twórca perfumiarskiej marki Dr. Vranjes Firenze.
Florencja - stolica perfum
Sercem włoskiego przemysłu perfumiarskiego jest Florencja. Stolica Toskanii słynie nie tylko ze wspaniałej architektury i malowniczych widoków, ale także z bogatych, kontynuowanych od stuleci tradycji tworzenia aromatów.
Ich bezpośrednim spadkobiercą jest dr Paolo Vranjes - farmaceuta, kosmetolog, chemik, miłośnik piękna, za wielu uważany przez artystę, a nie za naukowca. Choć u podstaw jego kariery w przemyśle perfumiarskim stoją solidne naukowe podstawy.
Znany kosmetolog Paolo Vranjes - kim jest i co stworzył?
Vranjes pojawia się na światowej scenie perfumiarskiej w roku 1983, gdy wraz z żoną Anną Marią zakłada Antica Officina del Farmacista.
Już w samej nazwie firmy kryje się niezwykłe poszanowanie florenckich tradycji olfaktorycznych. Paolo fascynuje się klasycznym wydobywaniem nut aromatycznych i ich łączeniem w kompozycje zapachowe, dzięki którym w naszych domach będziemy się czuli jeszcze lepiej.
Zapach jest bowiem w urządzaniu tym, czym umami w gotowaniu. Piąty smak łączy w sobie wszystkie pozostałe, zapach bywa czynnikiem, który sprawia, że w domu poczujemy się jak u siebie albo będziemy doświadczać trudnego do wytłumaczenia, ale jednak dojmującego dyskomfortu.
O silnym związku twórcy marki z Florencją, najlepiej świadczy to, że w 2008 roku pojawia się słynna ośmiokątna butelka, kryjąca w sobie zapachowe nuty. Jej kształt inspirowanym jest kopułą katedry Santa Maria del Fiore, projektu Filippo Brunelleschiego. Kolejnym krokiem była zmiana nazwy marki. Od 2010 roku nosi ona miano Dr. Vranjes Firenze, co jeszcze bardziej wskazuje na kontynuowanie perfumiarskich tradycji stolicy Toskanii przez mistrza.
A jakie są plany Paolo Vranjesa na kolejne lata? Oprócz tworzenia pięknych zapachów marzy on o stworzeniu interaktywnego muzeum perfum. Biorąc pod uwagę jego pasję, determinację i umiłowanie zapachów, wierzymy w powodzenie tej misji.